2020-08-11, 15:14
Medlem
rallykalles avatar
Fick svar från kommunen idag. Open Infra har inte ens skickat in ansökan om att gräva upp till vårt område än! De ljuger alltså mig rakt i ansiktet om att de börjat gräva och att det är kommunens fel att det tagit så lång tid.

Nu jävlar är det krig!
Citera
2020-08-11, 19:32
Medlem
rallykalles avatar
Pratade med en trevlig kvinna från Trafikkontoret i Göteborg.
Nu har jag svart på vitt att Open Infra ljuger de asen när de säger att det är kommunens fel.

Hej

Att de har fått markavtal är ju enbart första steget. Därefter ska de rita TA-planer och skicka in dem för granskning, vilket mig veterligen inte är gjort. När de sedan har fått tillbaka granskade TA-planer kan de ansöka om starttillstånd i Nystart, vilket inte är gjort. De bestämmer själva ” hur vart och när” de ska gräva, vilket ska visas på TA-planer och i ansökan om starttillstånd, det bestämmer inte vi.

Vad det gäller hindrandet för dem att starta så ligger det helt och hållet på dem själva. Gör de bara vad som åligger dem att göra så sätter inte vi hinder i vägen för dem att utföra arbetet.

Med vänliga hälsningar

xxxxxxxxxxxxx
Trafikingenjör

GÖTEBORGS STAD
Trafikkontoret, Stadens Användning
Telefon: xxxxxxxxxxxxx
E-post: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Post- och besöksadress:
Postadress: Box 2403, 403 16 Göteborg
Besök: Köpmansgatan 20
Webbsida: http://www.goteborg.se/trafikkontoret, www.trafiken.nu
Citera
2020-08-12, 10:14
Medlem
I vårat område så funderar vi på att göra en gemensam polisanmälan mot open infra!
Vi har betalat fakturorna, men har fortfarande ingen uppkoppling. Har gått en månad nu.

Funderar även om jag som egen företagare kan fakturera dom för utebliven fiber, samt alla timmar man lagt ner på att försöka få kontakt med deras kundtjänst utan resultat.
Citera
2020-08-12, 14:35
Medlem
rallykalles avatar
Ett annat "fultrick" de kör med är att när det börjar närma sig 24 månader och inget har hänt, så kommer de hem och monterar fiberboxen inne i huset för att kunna fakturera 6000:- för den med en gång. Trots att de inte ens sökt tillstånd att gräva eller är i närheten av att börja.

Allt för att man inte skall kunna säga upp avtalet.
Citera
2021-01-22, 16:18
Medlem
rallykalles avatar
ARN kom med sitt beslut idag och de håller med mig till 100%, så nu kan Open Infra skita sig i näven!

Jävla skojare.
Citera
2021-01-23, 12:24
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
ARN kom med sitt beslut idag och de håller med mig till 100%, så nu kan Open Infra skita sig i näven!

Jävla skojare.

Har följt deras omdömen på Trustpilot och deras snittbetyg har höjts senaste 2mån men väldigt vanliga namn som ger som högsta betyg men jag har även stött på namn som inte är sökbara så min gissning är att det är bluffbetyg som dom själva har skapat.
Nu har bra omdömen om deras kundtjänst dykt upp också med korta väntetider vilket tidigare varit deras stora problem.

Nä jag håller med dig, ett riktigt skitföretag som man ska ha så lite som möjligt med att göra och jag är glad att slippa ha med dom att göra i fortsättningen.
Citera
2021-01-23, 14:39
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Har följt deras omdömen på Trustpilot och deras snittbetyg har höjts senaste 2mån men väldigt vanliga namn som ger som högsta betyg men jag har även stött på namn som inte är sökbara så min gissning är att det är bluffbetyg som dom själva har skapat.
Nu har bra omdömen om deras kundtjänst dykt upp också med korta väntetider vilket tidigare varit deras stora problem.

Nä jag håller med dig, ett riktigt skitföretag som man ska ha så lite som möjligt med att göra och jag är glad att slippa ha med dom att göra i fortsättningen.

Misstänker också att de fuskar med egna betyg där. Runt jul och nyår när de inte jobbade, så var det nästan bara ettor i betyg.

Konsumentverket har ju också kommit fram till att de bedriver vilseledande marknadsföring.
https://balettvagen.se/onewebmedia/B...%20%281%29.pdf

Skönt att slippa ha att göra med dessa skurkar längre. De ljuger och hotar en för att man inte skall säga upp avtalet, men mig blåser man inte ostraffat. Jag har fått många i området att inte skriva på fiberavtal, så de förlorade ett antal 100.000:- på att bråka med mig.
Citera
2021-05-26, 14:59
Medlem
DirtyJobs avatar
Haha dom jävla skojarna fortsätter att bluffa upp sitt betyg på Trustpilot.

När ska folk fatta att man inte skall använda sig av Open Infra.
Citera
2021-05-26, 15:27
Medlem
Citat:
Anmälningarna strömmar in till Konsumentverket sedan bredbandsföretaget Open infra skickat fakturor på en årlig nät- och serviceavgift, som de själva menar är ett erbjudande.
Men är dessa också bluff? Detta kändes jävligt fel och suspekt.
Citera
2021-05-26, 17:31
Medlem
rallykalles avatar
De har satt i system att vägra låta folk säga upp sitt avtal efter 24 månader, som man har rätt till enligt avtalet, om man inte fått fiber installerat då.

Man måste alltså anmäla dem till ARN för att bli av med dem. Riktigt äckligt företag.
Citera
2021-05-26, 19:21
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfvcked
Men är dessa också bluff? Detta kändes jävligt fel och suspekt.

Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
De har satt i system att vägra låta folk säga upp sitt avtal efter 24 månader, som man har rätt till enligt avtalet, om man inte fått fiber installerat då.

Man måste alltså anmäla dem till ARN för att bli av med dem. Riktigt äckligt företag.

Dom har satt mycket i system, skickar felaktiga fakturor, hittar på erbjudanden, bryter systematiskt mot avtal och har den sämsta kundtjänsten ever, stackare som arbetar där.

Sen har vi dessa betygsättningarna, kommer alltid suspekta goda omdömen som tex, snabb grävning och snabb installation. Tvärtemot alla som fått vänta i 2år och då har inte ens ett spadtag tagits.
Citera
2021-06-03, 10:25
Medlem
Självklart ska de idioterna göra underhåll här från morgon till kväll idag. Mitt under pandemin. När folk jobbar hemifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in