2021-03-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Vet ej, Jag har dock taggat B 1274-20 med Encrochat, så troligtvis förekommer lite chattar i den förundersökningen.

Länk: https://anonfiles.com/wdn953mbu1/Vap...Encronchat_rar

Kan du ladda upp igen eller på någon annan sida funkar ej för mig.
2021-03-25, 13:52
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran3310
Kan du ladda upp igen eller på någon annan sida funkar ej för mig.

Felet ligger hos dig. Prova en annan webbläsare och/eller enhet.
2021-03-25, 13:53
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paragraftre
Har läst hela FUP och samtliga kommer torska förutom kanske Yasin, men det ser väldigt mörkt ut för honom också. Vilken jävla soppa det där dramat blev. Människorov har minst 4 år i straffskalan och den här händelsen har så många försvårande omständigheter så skulle inte förvåna mig om åklagaren yrkar på 6 år+.

Otroligt bevisläge för samtliga förutom Yasin som sagt. Även om Yasin tycks vara en riktig orm som kan sälja ut vem som helst och även om han tveklöst har försökt hjälpa till med en kidnappning som aldrig blev av så ärligt talat, kan han verkligen dömas på de där grunderna? Det finns inga mer bevis förutom encrochattarna där han omnämns? Han använder somecrab (Kamz's) encro och det inte går att identifiera att det är Yasin med något annat än vad andra skriver om honom. När de kartlägger andra encroanvändare t.ex Chihab och Sikander så är det ju bilder på dem som de skickat till varandra som polisen använder som bevis för att de har haft de här telefonerna.
Om ingen pratar kan han väl Yasin i teorin bara säga att de pratar om vilken Yasin/ Yasin Byn som helst?
2021-03-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Y kommer inte få några 4 år för sin del i kidnappningsförsöket. Stämpling är betydligt mildare straff för. Han är ju inte åtalad för anstiftan till det som blev den fullbordade kidnappningen.

Hur mycket tror du att han får?

Jag tippar på 1 till 2 år och med tanke på att han varit häktad i ett par månader så är han villkorligt frigiven lagom till sommaren.
2021-03-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hur mycket tror du att han får?

Jag tippar på 1 till 2 år och med tanke på att han varit häktad i ett par månader så är han villkorligt frigiven lagom till sommaren.

Ja låter rimligt med tiden. Däremot är det ju ganska kort tid han varit häktad men han är ute innan nästa sommar tror jag nog.
2021-03-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Otroligt bevisläge för samtliga förutom Yasin som sagt. Även om Yasin tycks vara en riktig orm som kan sälja ut vem som helst och även om han tveklöst har försökt hjälpa till med en kidnappning som aldrig blev av så ärligt talat, kan han verkligen dömas på de där grunderna? Det finns inga mer bevis förutom encrochattarna där han omnämns? Han använder somecrab (Kamz's) encro och det inte går att identifiera att det är Yasin med något annat än vad andra skriver om honom. När de kartlägger andra encroanvändare t.ex Chihab och Sikander så är det ju bilder på dem som de skickat till varandra som polisen använder som bevis för att de har haft de här telefonerna.
Om ingen pratar kan han väl Yasin i teorin bara säga att de pratar om vilken Yasin/ Yasin Byn som helst?
Han använder ju dock telefonen när polisen stoppar dom och skriver samtidigt o det är den kvällen han skulle lura Einar. Alltså det är uppenbart att det är han som använder den men om han fastnat på masten, tidpunkt och att han blev stoppad så borde det väl gå att bevisa ?
2021-03-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Undra om detta stämmer haha

”Chihab Lamouri: men ni har inte utrett någonting? De har bara tagit mig i Spanien och jag blev misshandlad i Spanien av spansk polis på beställning av svensk polis. Det var vad de sa till mig. De handbojade mig och sparkade mig i bröstkorgen och sa, hälsningar från svensk polis. Jag fick spricka i mina bröstben och allting, så jag litar inte på, jag har inte litat på någon och jag har inte velat säga någonting.”

Ab 25 protokoll 4, sida 34 i pdf’en.

Fortsätter på sida 47 och nu blev det lite mindre troligt..

”CL: Som jag blev misshandlad också för att säga koden[till mobilen, min anm.] av spansk polis. F1: Ja som sagt...
CL: De la en pistol i mitt bakhuvud.
F1: Ja men vad spansk polis...
CL: Nej nej jag vill bara säga...
F1: Jo, jo.
CL: De, de la en pistol...
F1: Jag förstår, jag förstår...
CL: ... i mitt bakhuvud.
F1: Jag har fullständig...
CL: ... och sa, om du inte ger oss koden så skjuter vi dig och sedan säger vi att du gjorde motstånd och att vi sköt dig i nödvärn, ge oss fucking koden nu.”

Och så på sida 60..

”CL: De, först la de in mig i någon källare eller vad det var, la mig på knä och spände åt handbojarna tills mina händer blev blå, sedan tog mig, tog de upp mig till åttonde våningen, den här lägenheten är på sjätte våningen, satte mig på en stol, misshandlade mig och sedan tog de ner mig till lägenheten för att de väntade på en notarie från tingsrätten som skulle vara med på husrannsansökan, för de har så tydligen att någon notarie ska vara med.”

Frågan är varför han ens nämner det som han gör? Det är ju inte direkt så att det gör någon skillnad för honom. Framstår bara som en amatör och vek.
2021-03-25, 14:34
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Frågan är varför han ens nämner det som han gör? Det är ju inte direkt så att det gör någon skillnad för honom. Framstår bara som en amatör och vek.
Kan nog bero på att de flesta av dom är veka, när det kommer till kritan. Därför vill man vara med i gäng.
2021-03-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
"Vilken Yasin som helst" som alltså ska ha bokat in sig i befintlig studio tillsammans med Einar för att spela in musik, och sen skickat adressen till fotbollsspelaren. Låter inte troligt. Det finns antagligen uppgifter på att de var inbokade där den dagen.
2021-03-25, 14:43
Medlem
Hur ser ens bevisningen ut?
Jag läser folk som skriver att bevisen är överväldigande och sen läser jag att bevisen är svaga och att niggern kommer få skadestånd.
2021-03-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Hur ser ens bevisningen ut?
Jag läser folk som skriver att bevisen är överväldigande och sen läser jag att bevisen är svaga och att niggern kommer få skadestånd.

Nu har jag inte lusläst fupen men som någon annan skrev så finns det en överväldigande mängd bevis mot samtliga förutom möjligen Yasin.

Att han är skyldig till brott är underförstått genom chattarna men huruvida det räcker för en fällande dom är svårt att säga.
2021-03-25, 14:46
Medlem
hur länge kommer rättegången pågå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in