Han är oskyldig. Så snällt att han berättar det för oss! Då kan ju polisen släppa honom!
En smula ironi där, för er som inte förstod det.
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Att Yasin med sitt fina CV skulle vara oskyldig är en högoddsare. Risken är väl att en eller flera batikhäxor i tingsrätten blir så till sig att de till varje pris vill fria. Nä, old enough to do the crime...
Vad ni än tycker om Yasin så bör ni lyssna på musiken som han släpper inatt 00.00.
4 låtar är redan läckta och jag måste säga att jag är extremt imponerad utav både texten och musiken.
Denna låt kommer vara med på albumet han släpper inatt :
"Den här går ut till dem som avtjänar tid
Till dem bakom lås och bom
De som i häktet har väntat på dom
Till dem som lätt blir bortglömda
Till dem som råkat va på platsen där magasin har blivit tömda
De kunde pratat på förhör och gå hem samma dag men de har hellre blivit dömda
Jag träffa en man i fängeleset han hade suttit nästan hela mitt liv
Han sa till mig "Yasin, ta vara på tiden där ute, spendera den med din familj"
Det svårt att inte hålla med
Men grejen är"
Flera kända artister går ut och stöttar honom tex Linda Pira som ryser av honom.
Kanske det lönar dig att vara en kriminell idiot, för då kommer ju rödröstare och gulligullar med en.
Vad ni än tycker om Yasin så bör ni lyssna på musiken som han släpper inatt 00.00.
4 låtar är redan läckta och jag måste säga att jag är extremt imponerad utav både texten och musiken.
Men grejen är"
Med den texten ska vi tyda att det är synd om brottslingar?
Men grejen är"
Det är 18-årsgräns på Flashback så det funkar inte här.
Han är objektivt en bra musiker sen kan man tycka vad man vill om budskapen i hans musik och hans handlingar
Hilter var en bra talare, inte fan tycker jag synd om honom för det.
Många brottslingar kan vara bra och välutbildade på mycket.
Det säger inte att deras handlingar bör bedömas utifrån hur ”bra” det är på något.
Handlingarna skall bedömas utifrån rätt och fel inom rättsväsendet
Var på Stockholm Erotik för länge sen med en medlem ur SOG (då SSG), och det vimlade av kända medlemmar från MC-grupper.
Han var inte så imponerad, så när vi satt där och tog en öl sa han lugnt: "Det gäller att klippa alla samtidigt, lite C4 brukar ordna det".
Så hämnas på 15 pers går alldeles utmärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Hämnas på 15 personer? Varav många livssttilskriminella med tillgång till vapen. Hur många svenska rappare hade gjort det? Även om vissa av dem har ett visst våldskapital via sitt nätverk så måste det ställas mot risken. Det är ju männikors liv och risk för långa straff som kan ligga i potten om man trappar upp nu för tiden. Detta är inte på bio eller ett monopolspel.
Det är redan alldeles för många unga människor som fått sätta livet senaste åren. Yasin stack till London när det blev för hett i Västerort för han fattade väl att en fortsättning på det gamla spåret slutar i kistan eller tillbaka till fängelset.
Dessvärre verkar det som att han inte höll sig från skiten helt och hållet, OM han är skyldig - vill inte "döma"innan vi set FUP.
Har Jaffar hämnats?
Både Yasin och Einar har GULDLÄGE i sina karriärer. Möjlighet att leva ett gott liv på sin musiktalang och trygga ekonomin både för sig själva och sin familj. Ska man kasta ALLT åt helvete för att imponra på finniga smågrabbar med gangsterromantiska idéer och "principer"? NEJ, det är idioti.
Dessa rappare och deras umgängeskrets lär ju ha polisens fulla uppmärksamhet nu och Einar kan inte gå utanför sin dörr utan att bli igenkänd av allmänheten.
Ibland är bästa revanschen att gå vidare med sitt liv och sin karriär. Lätt att sitta bakom datorn och vara kaxig.
Men grejen är"
Det står "Going live 00.00" på Yasins insta-profil. Vem är det som ska gå live egentligen? Yasin sitter väl häktad och då har de väl inte tillgång till sina telefoner?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!