Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Detta är kärnan, jag tyckte att du skrev något om att starta ugnarna. Vi ska inte falla så lågt, utan bevara vårt rättssäkra samhälle.
Det har alltid förekommit kriminalitet och bus, i alla tidsåldrar, från stenålder, vikingatid, medeltid och framåt. Det är bara att kolla på vilka som är fattiga och utsatta. Just nu är det folket från "orten" och då reagerar de med kriminalitet. Som på 1500-talet.
Försök inte få de att verka som "fattiga". Det finns inte många fattiga i Sverige, till och med om man inte är medborgare här så får man socialbidrag. Kommer aldrig köpa att kriminella i orten är det för att "de varit så fattiga". Man får gratis sjukvård och skola m.m. Detta är inte USA.
Jag själv hade en mamma som inte kunde jobba så pengarna hon fick lades på hyra och mat, sen fick jag börja jobba som 16 åring på Mc Donalds så jag kunde köpa lite dyrare saker. Föräldrarna i förorten låter ju sina ungar göra vad fan dom vill och har inga regler.
Så nej, stämmer inte bara att dom är så jävla bortskämda och rånar för att få märkeskläder som de töntar de är. De mest fattiga i Sverige idag är våra pensionärer, och dom har arbetat hela sina liv.
Vill aldrig mer höra om att det finns människor som är fattiga i Sverige. Föräldrar borde priotera rätt istället med pengarna och sätta lite jävla regler på sina misskötande och bortskämda snorvalpar 😁