2021-01-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusksnus
Hur kriminella skyller på samhället... Hur patetisk får man vara, deras skeva bild att alla som inte är uppvuxna i en förort har haft en felfri barndom?

Så sjukt patetiskt och bete sig som en svin och förstöra i samhället, och sen inte kunna stå för det och ta på sig ansvaret och säga att, jag är svag psyiskt och lågt iq och jag trodde att det krim livsstilen skulle fungera.

varje människa vill inte slösa bort sitt liv i ett 9-5 jobb där dom är deprimerade och bara längtar tills fredag medan du gör din arbetschef rikare o rikare

din ide av ett bra liv kanske inte stämmer överens med varje människa
2021-01-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurti
Vad ni än tycker om Yasin så bör ni lyssna på musiken som han släpper inatt 00.00.
4 låtar är redan läckta och jag måste säga att jag är extremt imponerad utav både texten och musiken.
Denna låt kommer vara med på albumet han släpper inatt :
"Den här går ut till dem som avtjänar tid
Till dem bakom lås och bom
De som i häktet har väntat på dom
Till dem som lätt blir bortglömda
Till dem som råkat va på platsen där magasin har blivit tömda
De kunde pratat på förhör och gå hem samma dag men de har hellre blivit dömda
Jag träffa en man i fängeleset han hade suttit nästan hela mitt liv
Han sa till mig "Yasin, ta vara på tiden där ute, spendera den med din familj"
Det svårt att inte hålla med
Men grejen är"

Om man bortser från ganska kackiga rim och att det där förmodligen blir extremt hackigt - på grund av rätt risigt författande - så framstår ändå Yasin som lite djupare än sina kollegor.
Det säger dock inte så mycket.

Därtill är ju föreställningen att man skulle slippa att bli dömd för att man pratar helt felaktigt. Det är ju inte på så vis att man kan få lägre straff för att man snackar.
Det är ju knappast om man snackar eller avstår som avgör om man blir dömd. Om något så leder ju snacket till ökad risk för att dömas.
Det är ju trams.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax
Man får prata med som advokat, man får även skicka samt ta emot brev (dock läses de igenom innan de skickad/levereras)
Allt som inte har med undersökningen att göra skiter de i.... så om han väljer att be nån/advokaten att logga in på IG och skriva det ena o det andra går alldeles utmärkt.

Men skulle han ex vis be advokaten att kontakta ”XXX” för att hota ”YYY” eller flytta nått osv så är det brottsligt och skulle det skrivas i brev/kontrollerad samtal skulle det stoppas.

Ja, precis, tänkte väl det. Detta motsvarar väl det advokater brukar säga till journalisterna att "min klients inställning är att ... blabla" fast med hans egna ord i en kanal som hans fans följer.
EDIT: Och marknadsföring för musiken han släpper.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-01-17 kl. 23:58.
Medlem
T7-FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
En rappare är ingen musiker.
Bara för att du påstår något gör det inte sant. Ditt yttrande är lika efterblivet som att säga "en snickare är ingen hantverkare". Lär dig argumentera nästa gång. Skämmiga människa.
2021-01-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
varje människa vill inte slösa bort sitt liv i ett 9-5 jobb där dom är deprimerade och bara längtar tills fredag medan du gör din arbetschef rikare o rikare

din ide av ett bra liv kanske inte stämmer överens med varje människa

Kommer inte ens försöka och förklara mer för dig ditt svar säger allt om hur fruktansvärt efterbliven du är vafan snackar du om?
2021-01-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusksnus
Kommer inte ens försöka och förklara mer för dig ditt svar säger allt om hur fruktansvärt efterbliven du är vafan snackar du om?

din jävla pajas försök tänka steget längre

många kriminella har lågt iq vilket betyder att de kmr få ngt skitjobb om de går en laglig väg, såklart de vill ha snabba pengar och slippa vakna kl 6 5 gånger i veckan
2021-01-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
din jävla pajas försök tänka steget längre

många kriminella har lågt iq vilket betyder att de kmr få ngt skitjobb om de går en laglig väg, såklart de vill ha snabba pengar och slippa vakna kl 6 5 gånger i veckan

Om du kollar vad jag skrev, och använder ditt hjärna så borde du förstå att min poäng var hur patetiskt det är att tänka så, och sedan skylla på samhället när man inte jobbar hårt och istället tar genvägar. Din äckliga pajas
2021-01-18, 00:00
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Exakt. Och de som tycker att hans trovärdighet skadas är en minoritet. Den störtsta delen av publiken har inte kriminella värderingar. Och utan att ha erfarenhet skulle jag tro att vuxna kriminella som resonerar realistiskt förstår honom. Det är några tonåringar som hjärntvättat sig med gangsterromantik men har begränsad livserfarenhet som tycker han är en loser.
För den som satsar på en kriminell karriär finns poänger i resonemanget då han kan inte kan ringa polis om han blir blåst i sitt jobb. Men Einar är artist... och sannolikt mer försiktig framöver. Men det är ju tråkigt när man inte kan lita på kollegor och "vänner" ens.
Det är klart hans trovärdighet är viktig. Han har blivit analt våldtagen och förnedrad. Hur ska han leka gangster nu? Han spelar tuff i varenda text. Det är klart ytan är viktig. Nej du, Einár måste hämnas eller försvinna. Tror du 50 cent hade blivit stor om han blivit rövknullad istället för skjuten nio gånger?
2021-01-18, 00:01
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Självklart ändrar inte hans musik på hans handlingar, Men jag tycker att ni bör lyssna på hans EP som släpps inatt först och främst för att musiken var bra men också för att det kan ge en inblick på personen som ni spenderar tid på att skriva om.

När jag lyssnar på denna låten är iallafall inte mitt första intryck att det är en svagbegåvad person jag lyssnar på https://soundcloud.com/vinor-officie...itt-notre-dame
Till att börja med är det fantastiskt roligt att han lyckats lura i dig att han skrivit texten. Tror du på tomten också?
2021-01-18, 00:02
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Vad ni än tycker om Yasin så bör ni lyssna på musiken som han släpper inatt 00.00.
4 låtar är redan läckta och jag måste säga att jag är extremt imponerad utav både texten och musiken.
Denna låt kommer vara med på albumet han släpper inatt :
"Den här går ut till dem som avtjänar tid
Till dem bakom lås och bom
De som i häktet har väntat på dom
Till dem som lätt blir bortglömda
Till dem som råkat va på platsen där magasin har blivit tömda
De kunde pratat på förhör och gå hem samma dag men de har hellre blivit dömda
Jag träffa en man i fängeleset han hade suttit nästan hela mitt liv
Han sa till mig "Yasin, ta vara på tiden där ute, spendera den med din familj"
Det svårt att inte hålla med
Men grejen är"
Detta är ungefär som att göra reklam för en bil och filma när den får motorstopp.
2021-01-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
Vad heter Albumet han kommer släppa?

Han släppte "handen under monas lisa kjol (pt:1) 2019 okt. Han har teasat länge med PT:2, är det albumet han kommer släppa?

Jag sa till er att det kan vara något helt annat album.
2021-01-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Till att börja med är det fantastiskt roligt att han lyckats lura i dig att han skrivit texten. Tror du på tomten också?
Hahaha klart han har skrivit texten. Jag förstår att du är rasist men inte ens en rasist kan väl tro att det är omöjligt för en svart person att göra någonting bra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in