2021-01-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Här finns artikel samt lista på bäst avlönade advokater. De gängkriminellas favoriter ligger högst på bäst avlönadlistan. Det visar på ett ekonomiskt samband mellan advokaternas topplöner och kriminalitet. Kanske därför inga effektiva lagar som i tex Danmark stiftas? https://www.expressen.se/nyheter/kri...-tio-miljoner/

Lite OT: Tror inte det har samband. Advokater är, även om de har bra inkommst jämfört med många andra, ändå bara småföretagare som fakturerar timmar.
Advokatsamfundet i Sverige tycker jag tvärtemot brukar uttala sig mot sådant som gör det svårare för kriminella och tala för rättssäkerheten snarare än för "hårda tag".
OnT: Yasins försvarare Frida Wallin är antagligen en duktig advokat. Det kräver mer för en tjej att slå sig fram som försvarare i stora mål då det har lite "machorykte" så hon har nog gjort bra ifrån sig och fått bra rykte.
EDIT: Sorry, jag tänkte lite bak och fram. Du menade väl att de vill gynna brottslighet genom "mjukare tag" och därigenom skapa mer jobb till sig själva på sikt? Tja, det kanske de vill. Fast jag tror inte de är någon stor maktfaktor dock. Men litegrann kanske.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-01-04 kl. 17:19.
2021-01-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Don V är ju Malmös svar på Einar. Hobby turk som glorifierar ghetto världen. Men det du säger stämmer säkert.

Vilken tur att han är från Lund och inte malmö då
2021-01-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Vilken tur att han är från Lund och inte malmö då

Han hänger i Malmö med grabbar därifrån.
2021-01-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurti
För pengar naturligtvis. Dem rånade honom på en rolex och guld för runt en halv miljon. Sedan var ju hela transutklädnaden ett sätt att försöka utpressa honom. Enligt polisen ska dem ha försökt utpressa honom på miljonbelopp.
Folk här tror att det var något sexuellt motiv, men dem ville bara förnedra honom så mycket som möjligt för att höja chansen att Einar betalar för att bilderna inte ska läckas.

Dom fick väll 2 miljoner kr av Einar också har jag hört . Vet inte om de är sant eller inte men de är vad jag har hört.
2021-01-04, 17:37
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettsextreidig
Tack för en bra och utförlig förklaring! Och tack för att någon faktiskt tillför tråden något intressant.

Efterfrågade Bmålnr gällande Einar för jag har inte fått intrycket av att han ligger på samma nivå av kriminalitet som t ex Yasin eller Haval.

Det folk inte förstår är de här artisterna faktiskt gör film genom musiken av sina liv. Ingen vill leva i misär bland våld och droger där man fruktar för sitt eget och närståendes liv dagligen. Ett sätt att ta sig ifrån det livet är att beckna, skapa en image och sedan använda pengarna till att skapa musik. Om man har turen att bli känd lämnar man oftast den kriminella världen, men behåller sina vänner i orten. Väldigt få lyckas med det, och grabbarna som gör det blir till förebilder. Riktigt tråkigt att Yasin är häktad för delaktighet i detta. Uppfattade det som att nu när han verkligen lyckats inom musiken ville han skapa en ny image och satsa på sina drömmar. Tror inte han är så delaktig egentligen, men klart aina tar in honom för vadsomhelst också. Men vad vet jag.

Sen till alla som klagar på att dessa rappare glorifierar våld och droger, ja det är den imagen som säljer i dagens samhälle. Det är precis det ni basic-medelklasssvenssons vill se, för det ligger så långt bort från eran verklighet som det går. Tänk dig att din granne Larssa går och skjuter din arbetskollega Per-Åke för att han blev erbjuden en bra summa pengar. Du kan varken flytta eller byta jobb. Per-Åke överlever mot alla odds, till vem skulle du lägga din lojalitet? Det tar inte slut där heller, det är ett spel i överlevnad och gör du fel val är du, din fru eller barn nästa offer. Folk har noll förståelse i dagens samhälle och är extremt obildade som inte ens kan försöka sätta sig in i andras situationer. Om man inte vet nåt håll munnen stängd.
Vilken planet bor du på? Larssa skjuter ingen för nåt belopp. Vanligt folk skaffar sig jobb och flyttar. Per Åke går vidare med sitt liv.... jesus
2021-01-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Tutankamon är ganska badass namn ändå.

Vad riskerar dom här människorna för straff ?
2021-01-04, 17:49
Medlem
Eskortkillens avatar
Hur många är det som ska dela på denna kaka dom fått av einar? Ni skriver dom fått 2 miljoner, o det är runt 15 pers som vill ha pengar för det, hur mycket blir det i slutändan per person?

Känns som einar är en vilsen själ, alla vill dra i hans pengar o einar är lättlurad o tror alla vill han väl bara.
2021-01-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Hur många är det som ska dela på denna kaka dom fått av einar? Ni skriver dom fått 2 miljoner, o det är runt 15 pers som vill ha pengar för det, hur mycket blir det i slutändan per person?

Känns som einar är en vilsen själ, alla vill dra i hans pengar o einar är lättlurad o tror alla vill han väl bara.

Aldrig förr hört att Einar faktiskt betalade. Förmodligen betalade han inte kidnapparna någonting
2021-01-04, 17:53
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurti
Aldrig förr hört att Einar faktiskt betalade. Förmodligen betalade han inte kidnapparna någonting
Varför kommer inte dildobilderna eller andra bilderna upp då? Skulle inte dom dyka upp om han inte betalade?
2021-01-04, 17:54
Medlem
GRlSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insider08
Dom fick väll 2 miljoner kr av Einar också har jag hört . Vet inte om de är sant eller inte men de är vad jag har hört.

Vart har du "hört" det? Finns inget som tyder på att det är sant och nu är det första gången jag hör det.

Någon som orkat gått igenom dagboksbladet och hittat något intressant?
2021-01-04, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Varför kommer inte dildobilderna eller andra bilderna upp då? Skulle inte dom dyka upp om han inte betalade?
?? Har du inte sett bilderna? det finns runt 10 bilder där han är utklädd till transa, blodig osv.

Det finns inga "dildobilder" bara något rykte som någon idiot startat.
2021-01-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilken planet bor du på? Larssa skjuter ingen för nåt belopp. Vanligt folk skaffar sig jobb och flyttar. Per Åke går vidare med sitt liv.... jesus
Ja, alltså självklart går Per-Åke vidare med sitt liv! Larssa skulle heller aldrig skjuta någon annan för pengar. Om man är en normal människa i ett normalt bostadsområde med ett normalt liv😂
Försökte få en normal svensk medborgare som lever ett hederligt liv, att sätta sig in i en ortengrabbs vardag och situation. Vilket jag misslyckades med. Inte för att jag hade särskilt stora förhoppningar men ja, så kan det gå. Livet går vidare, peace✌🏼

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in