2021-01-05, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Att Zara Larsson och Miriam Bryant umgåtts i neger kriminella kretsar är ingen nyhet. Bryant gillar att hänga med Yasin, Dree Low mfl. Och Zara älskar dödspatrullen. Föredömmen!
Hur vet du om det med att Zara Larsson älskar dödspatrullen?
2021-01-05, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Hamko är inte inblandad? Vet inte hans riktiga namn...
Ja, på mer än ett sätt...

Han sitt för mord, fick över 3 år om jag ej minns fel
2021-01-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Medhjälp ger aldrig högre straff än själva utförarens brott.

Nä sant. Vilket jag inte sa heller.
2021-01-05, 10:04
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Dem är negrer och då spelar det ingen roll ifall de mördar, våldtar, kidnappar, skjuter och spränger, vänster media kommer hylla dem ändå.
Tror du en vit rasist hade blivit nominerad till framtidens artist i sveriges radio?
Tror du en vit rasist hade fått sitta i en svt dokumentär när de sitter i fängelse och skryta över sin kriminalitet?

Nej för detta krävs att du är blattte eller neger!

En osedvanligt bitter kommentar.

För att bli inbjuden till SVT/nominerad till div priser krävs nämligen någon form av musikalisk begåvning och att det sedan är tillräckligt bra för att svenska folket ska ha streamat så mycket att du levererar listettor. Har inte hittills varit med om att något skränigt vit makt band varit ens i närheten att ta sig in på någon topplista på vare sig radio, streaming el youtube. De brukar vanligtvis vara helt obegåvade rent musikaliskt så det de vill säga drunknar i skiten. Men go ahead, du kanske har en karriär på gång här, verkar ju i vart fall ett hål att fylla i dubbel mening.

Måste ändå ge Einár, Yasin och killarna att mitt i allt är de ändå rätt företagsamma, att skippa skivbolag och ändå leverera listettor och då har de knappt mer än fjun på överläppen. No fear och stor portion "I can do this" är f-n rätt uppfriskande istället för att rätta in sig i skivbolagens led.

Någonstans verkar ju ändå Yasin insett att det finns mer stålar att tjäna på musik än att vara kriminell. Det påstådda brottet ska ju ha skett strax efter hans frigivning förra året och sedan dess har han varit utomlands och jobbat på sin musik. Min take på det hela att de har häktat Yasin på det lilla de har, hittills. I hopp om att skrapa ihop mer i lugn och ro runt de gamla utredningarna med hjälp av encrochattarna och förhör på resten av de häktade. Alltid någon som inte pallar trycket under press. Polisen vill helt enkelt se till att stänga gamla cases, vare sig Yasin lagt det livet bakom sig eller inte.

Einár däremot, verkar faktiskt vara något av en liten lort. Wanna-be-gangsta uppfödd i helsvensk medelklass och aktivt sökt sig till de "tuffa" killarna utanför stan. Lagt sig till med ortendialekt trots att han bor på med mamma på Söder, f-n den första söderkis som snackar som han precis landat i Rinkeby från Somalia. Så att folk stör sig på honom, det har jag inga problem att förstå. Om det rättfärdigar brott, det är väl en annan sak. Låter ju mer som om de försökte uppfostra den vita lilla wanna-be lorten, och kanske han förtjänade det. Men kanske lite korkat att sprida bilderna, det skulle man bara suttit på.
Senast redigerad av leeloufiive 2021-01-05 kl. 10:11.
2021-01-05, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeistheseason
Ser faktiskt en större människa i identiten som förortsbarn som berättar om misären dom ser dagligen än vad jag ser hos en flashback-rasist. Flashback-rassen kanske har några andra ädla personlighetsdrag eller talanger men vill ju inte lägga ord i munnen på dig.

Den så kallade misären, i detta fall i Tensta/Rinkeby är något dessa gossar själva har skapat, de är själva problemet. Hela området rustas upp för dyra skattemiljarder och folk gör var de kan för att få jobb, utbildning osv, men de här "musikerna" säljer knark och mördar. Vad ser du för "stor människa" i en sådan här blatte ?
Senast redigerad av Skin2018 2021-01-05 kl. 11:18.
2021-01-05, 10:39
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Reagerar inte de övriga familjemedlemmarna och släkten när Y blir misstänkt för mord och stämpling till människorov?

Han är bara kriminell utifrån svenska lagar. För somalier betyder det ingenting, dom har egna lagar och enligt dom har Yasin inte gjort något fel. Övriga familjen är nog mer förbannade på polisen än någon annan.
2021-01-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Jodå, finns flera fall där den som lejt personen att utföra uppdraget fått längre straff.

Det är inte medhjälp du beskriver. Det är anstiftan.
2021-01-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albertodinero
Han sitt för mord, fick över 3 år om jag ej minns fel

Mord? Sköt han inte någon i benet?
2021-01-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är inte medhjälp du beskriver. Det är anstiftan.

Ja, jag vet att det inte är medhjälp. Det var inte medhjälp det personen i fråga skrev heller.
2021-01-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Mord? Sköt han inte någon i benet?
Mitt fel de var ej mord utan de blev dömda för grov misshandel. Har bara läst domen. Hamza fick 3 år dem andra 7
2021-01-05, 11:59
Medlem
Inget fan av paolo roberto men... när han köpte sex skulle han efter sin intervju i tv4 praktiskt taget raderas bort från allt vad offentligheten heter. Och då har han ändå tagit avstånd från det han gjorde.

Men att kidnappa förnedra osv osv, näää det är inget problem, nu är det minsann skillnad på konst och person. Det är ju till och med värre i detta fall. Vad har paolos pasta med sexköp att göra? inget, ändå skulle den bort! Yasin gör ju musik som förhärligar exakt den här skiten, det är inte lindrigare, det är värre.

Ett annat exempel vi har är ju R-kelly som numera är bojkottad vad jag vet. Pissade på en 14 årig tjej och våldtog ett gäng minderåriga groupies. Det var inte vad han sjöng om men han är ute ur medialjuset vad jag vet. Skillnad på konst och person? nej.

Ah Hyckleri är en svensk nationalsport ärligt talat.
2021-01-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Ja, jag vet att det inte är medhjälp. Det var inte medhjälp det personen i fråga skrev heller.
Personen avled aldrig vad jag vet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in