2012-05-29, 23:00
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Tror inte Elm och Källström kommer funka. Har inte funkat i kvalet, kommer inte funka imorgon heller. Källström är beroende av någon som kan dirigera spelet för att få ut sitt bästa. Antingen kör man med Wernbloom eller A.Svensson istället för Elm.

Elm är ganska lik Taco i spelstilen, bra mycket mer lik än vad Wernbloom är iaf... När det gäller hoppas jag på att få se både Elm och Taco från start, sen spelar det mindre roll för mig om det blir på Källströms, Granqvists eller Toivonens bekostnad.
Citera
2012-05-29, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Elm är ganska lik Taco i spelstilen, bra mycket mer lik än vad Wernbloom är iaf... När det gäller hoppas jag på att få se både Elm och Taco från start, sen spelar det mindre roll för mig om det blir på Källströms, Granqvists eller Toivonens bekostnad.

Elm har en tendenens att försvinna ur matcherna de gånger jag sett honom i landslaget. Det är inte samma sak att spela i AZ som att spela i landslaget.
Citera
2012-05-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristokraten.S
Intressant inlägg!

Jag delar din åsikt om Rosenberg, jag gillar honom och tycker han påminner mycket om Henrik Larsson, en riktigt måltjuv! Ett lag som Sverige, som inte är erkänt som ett elitlag bör ha fler måltjuvar då bollar kan hamna på oberäkneliga platser. Jag tror på samma startelva som du, men jag hoppas innerligt att Rosenberg spelar istället för toivonen!

Jag håller inte med, men låter mig gärna överbevisas.
Rosenberg har fått ett otal chanser i landslaget under Lagerbäcks tid, men tog den aldrig.
Tror inte han har nerver för att vara bäst när det gäller.

Toivonen är däremot en framtidsman. Bra teknik och bra och kylig när det gäller!
Jmf. U21-EM och avgörande målet mot Holland.
Citera
2012-05-29, 23:46
Bannlyst
Rosenberg är en målsumpare odåga latmask offsidestående smil/hånflinande spelare.Vilket ni snart blir varse.
Citera
2012-05-29, 23:51
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Elm har en tendenens att försvinna ur matcherna de gånger jag sett honom i landslaget. Det är inte samma sak att spela i AZ som att spela i landslaget.
Jasså...? Kan du iaf ge exempel på dina påståenden?

Elm har gjort bra matcher för Sverige på senare tid. Han var den enda som klarade sig undan med godkänt betyg från borta matchen i Ungern då han kom in och styrde upp Sveriges spel, som var bortom uruselt.
Mot Holland fick han spela som högermittfältare och gjorde det bra, låg rätt och spelade fint. Samma sak mot Kroatien, där han var den som orsakade straffen som ledde till Sveriges första mål...

Elm ska starta för Sverige, frågan är vilken position, inte om.
Citera
2012-05-29, 23:55
Medlem
Citat:

Elm var grymt bra när han slog igenom.
Bl.a. slog han Svennis Mexico "på egen hand".

Tyvärr har vårt enormt stora löfte inte utvecklats i landslaget.
Anders Svensson är fortfarande bättre, men alla hoppas ju att Elm tar hans roll.
Kreativa innermittfältare och framspelare är något ett land som Sverige har svårt att få fram, så det gäller att vårda sådana spelare som Rasmus Elm.

Jag tror annars på Zlatan i 10-rollen. Där fungerar han bäst i landslaget och blir en lagspelare i stället för en egoistisk individualist.
Träningsmatchen mot Kroatien är den bästa jag sett ett svenskt landslag prestera på 2000-t förutom Spanien och Holland vinsterna i tävlingsmatcher, som slår klart högre förstås.
Kroatien, som inte är dåligt, blev helt utrullat av Sverige i 2:a halvlek...
Citera
2012-05-29, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L.jaxxon
Jasså...? Kan du iaf ge exempel på dina påståenden?

Elm har gjort bra matcher för Sverige på senare tid. Han var den enda som klarade sig undan med godkänt betyg från borta matchen i Ungern då han kom in och styrde upp Sveriges spel, som var bortom uruselt.
Mot Holland fick han spela som högermittfältare och gjorde det bra, låg rätt och spelade fint. Samma sak mot Kroatien, där han var den som orsakade straffen som ledde till Sveriges första mål...

Elm ska starta för Sverige, frågan är vilken position, inte om.

Min uppfattning är att Elm inte ska starta som central mittfältare för Sverige då han har svårt att dirigera spelet tillsammans med Källström. Det är möjligt att han har gjort det bra då och då, men det krävs mycket mer av en mittfältare i ett EM. Antingen kör man med Elm på en kant eller så skippar man det.
Senast redigerad av calcitugg 2012-05-29 kl. 23:58.
Citera
2012-05-30, 01:26
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Min uppfattning är att Elm inte ska starta som central mittfältare för Sverige då han har svårt att dirigera spelet tillsammans med Källström. Det är möjligt att han har gjort det bra då och då, men det krävs mycket mer av en mittfältare i ett EM. Antingen kör man med Elm på en kant eller så skippar man det.

Kom igen nu, ge exempel. Det blir tröttsamt att diskutera när man använder tomma argument.

"Det krävs mycket mer av en mittfältare i ett EM", jo men nu är det så att Elm förmodligen den mittfältare som presterat bäst den gångna säsongen i sitt klubblag och som jag skrev tidigare gjort bra landskamper.

Nu ska visserligen Toivonen starta imorgon mot Island, men det lutar ju mot att vi kommer ha ett mittfält som det vi hade mot Holland när det väl gäller. Om nu inte Toivonen gör en kanonmatch.
Citera
2012-05-30, 04:10
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Så kunde det vara under Lagerbäcks tid.
Men att det skulle vara så numera håller jag inte med
om alls. tycker att han i högsta grad är delaktig i spelet.
Citera
2012-05-30, 12:10
Medlem
Syversens avatar
Tänkte boka biljetter till Sverige - Island ikväll. Är det någon som vet vad "Supporterfamilj" innebär? Vi är 4 killar som tänkte gå, blir vi inte tillåtna att komma in om vi inte är en familj, eller vad betyder det?
Citera
2012-05-30, 12:58
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Källström är mer given i elvan än både Taco och Elm tillsammans.
Citera
2012-05-30, 13:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.jaxxon
Kom igen nu, ge exempel. Det blir tröttsamt att diskutera när man använder tomma argument.

Elm var ytterst medioker mot Finland när han fick starta på Svenssons plats.

---

Varför skulle Elm och Svensson prioriteras före Källström?

Ser man tillbaka på kvalet är Källström antagligen den mest givna spelaren av alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in