2007-03-05, 19:05
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Vad vill du ha sagt? Att serie A är världens bästa liga?
Italienska lag har vunnit CL 3 gånger och slutat tvåa sex gånger sedan det startades 92/93. Detta ska jämföras med Premier League-lagens två vinster och en andraplats. Att Serie A skulle vara sämre än PL är m.a.o. trams.
Citera
2007-03-05, 19:11
Medlem
Ballooos avatar
Året är 2006 och Figo, Ronaldo och Zlatan har alla hamnat i Real. Av någon anledning är de ute och åker bil tillsammans med Kluivert. Kluiverts körkapacitet är ju inte så lysande och efter några pilsner så drar han rätt in i ett träd. Alla fyra dör. Som alla förstår så tar Kluivert steget direkt ner i helvetet. Figo, Ronaldo och Z tar sig dock upp till pärleporten där de välkomnas av Sankte Per som direkt leder dem in till vår Herre.
De tre stegar fram mot Gud som sitter på sin tron. Gud säger då:
"Figo, vad är det bästa med fotboll?"
Figo bugar sig och svarar:
"Det bästa med fotbollen är att jag har kunnat sprida glädje till folket, tjäna pengar till mitt uppehälle och få se hela världen". Gud ansåg att det var ett bra svar
då han sa: "Bra Figo, kom och sitt på min vänstra sida".

Gud tittade sedan på Ronaldo och sa: "Och du Ronaldo, vad är det bästa med fotbollen?
Ronaldo svarar lite försynt:
"Herre, jag kommer från fattiga förhållanden och har lyckats visa mina medmänniskor att det finns en väg ut ur det hela och att man inte behöver vara dömd till ett liv i misär. Samtidigt har även jag kunnat sprida glädje till folket".
Gud svarade: "Bra svarat Ronaldo, kom och sitt på min högra sida.".

Gud tittade sedan på Zlatan och sa: "Vad tycker du då Zlatan?"
Zlatan tittar upp, harklar sig, spottar på marken och säger:
"Du sitter på min stol".
Citera
2007-03-05, 19:17
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooo
~~~~
Gud tittade sedan på Zlatan och sa: "Vad tycker du då Zlatan?"
Zlatan tittar upp, harklar sig, spottar på marken och säger:
"Du sitter på min stol".

Jag ämnar inte att vara otrevlig, men det där skämtet hörde jag första gången runt 2003 och jag är inte ens säker på om det var nytt då.
Citera
2007-03-05, 19:30
Medlem
Madchilds avatar
ta bort
Citera
2007-03-05, 19:33
Medlem
Ballooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jag ämnar inte att vara otrevlig, men det där skämtet hörde jag första gången runt 2003 och jag är inte ens säker på om det var nytt då.

Jag vet att det inte var nytt precis men lite kul ändå
Citera
2007-03-05, 21:25
Medlem
hahahaha kan bara skratta åt peternorth fortfarande försöker. Jag menar att Zlatan just nu antagligen är den bästa spelaren i Serie a tyder väl ändå på att han ändå är ganska så duktig vad det gäller fotboll och kan vara en ganska bra förstärkning till ett svenskt landslag, eller? Att sedan mer eller mindre påstå att Zlatan inte skulle kunna spela i Premier league eller la liga förstår jag inte heller. Men jag förstår att folk stör sig på han och hans allmänt vidriga uppträdande och divstil, då även jag själv gör det. Att Zlatan skulle vara bästa forwarden i världen just nu, som en del verkar tycka är inte något jag kan hålla med om. För mig är det valet självklart, Drogba. Det är inte ofta den karln går ifrån en match utan att ha nätat.
Citera
2007-03-05, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calee
hahahaha kan bara skratta åt peternorth fortfarande försöker. Jag menar att Zlatan just nu antagligen är den bästa spelaren i Serie a tyder väl ändå på att han ändå är ganska så duktig vad det gäller fotboll och kan vara en ganska bra förstärkning till ett svenskt landslag, eller? Att sedan mer eller mindre påstå att Zlatan inte skulle kunna spela i Premier league eller la liga förstår jag inte heller. Men jag förstår att folk stör sig på han och hans allmänt vidriga uppträdande och divstil, då även jag själv gör det. Att Zlatan skulle vara bästa forwarden i världen just nu, som en del verkar tycka är inte något jag kan hålla med om. För mig är det valet självklart, Drogba. Det är inte ofta den karln går ifrån en match utan att ha nätat.

Vissa passar i Serie A och andra i La Liga & PL. Vi vet juh som bekant hur det har gått för Schevchenko, som är betydligt bättre än Zlatan. Går inte att jämföra Drogba med Zlatan, Ferrari mot Skoda.....
Citera
2007-03-06, 00:21
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Vissa passar i Serie A och andra i La Liga & PL. Vi vet juh som bekant hur det har gått för Schevchenko, som är betydligt bättre än Zlatan. Går inte att jämföra Drogba med Zlatan, Ferrari mot Skoda.....

För det första så har Drogba och Ibrahimovic olika roller på plan. Zlatan är supportstriker, kreatör, targetman och Påven vet vad, medans Drogbas främsta uppgift är att göra mål. Vad avser ren fotbollstalang har Drogba inte en tiondel av det Ibrahimovic innehar. Du ser aldrig någon nämna Didier Drogba bland världens bästa fotbollsspelare, vilket är fallet med Zlatan. Så jag håller med dig helt och hållet. Drogba är en Skoda, Zlatan är en Ferrari.
Citera
2007-03-06, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
För det första så har Drogba och Ibrahimovic olika roller på plan. Zlatan är supportstriker, kreatör, targetman och Påven vet vad, medans Drogbas främsta uppgift är att göra mål. Vad avser ren fotbollstalang har Drogba inte en tiondel av det Ibrahimovic innehar. Du ser aldrig någon nämna Didier Drogba bland världens bästa fotbollsspelare, vilket är fallet med Zlatan. Så jag håller med dig helt och hållet. Drogba är en Skoda, Zlatan är en Ferrari.

Du menar att man ser aldrig La Gazzetta Dello Sport skriva annat än om Zlatan? helt rätt. I England och andra delar av världens skrivs det inte lika mycket strunt som i Italien. Påminner lite om Se & Hör.
Citera
2007-03-06, 15:48
Medlem
P.Gs avatar
Ja det engelska mediadrevet är ju världskänt för att hålla fötterna på Jorden. England har ju världens bästa landslag. VM-guld 2010 igen eller?
Citera
2007-03-06, 19:35
Medlem
Linkzies avatar
Nästan tragisk att se hur lågt Zlatanhatare kan sjunka. Men det är föga förvånande. När han var ur form, häcklade man honom för att hans var sämst i Juve, man tyckte att han skulle tillbaks till Rosengård eller vad det var för snack. Nu när han regerar i Inter, är ligan urusel och sämre än Danmarks. Vad är nästa, att om Inter vinner över Valencia ikväll, ja då är hela CL korrupt, ordnat för att Zlatan ska vinna, för han ÄR ju INTE bra. Han är ju faktiskt sämre än Allbäck. Blir lika löjligt när ni tycker att de är "löjligt" att Italien vann VM-guld, vad antyder ni egentligen? Nästan för roligt. Ni kan helt enkelt inte se sanningen i vitögat och inse att Zlatan är Sveriges bäste. Japp så är det, en divig, osvensk, lymmel [infoga ett annat invektiv här] är Sveriges bäste.
Citera
2007-03-06, 21:49
Medlem
Golgessons avatar
Hmm läste för några veckor sedan, i aftonbladet, att Svennis var intresserad av att träna landslaget. Aftonbladets vanliga skitsnack bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in