Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Finland må vara ett "skitlag" - men det i ögon som nästan aldrig har sett dom spela överhuvudtaget vill säga.
Men jag kan säga er en sak; Finland har satt krokben på fan så mycket större fotbollslag än ett skitlag som Sverige. Som inte är någonting, och då menar jag verkligen nothin', utan den stora Z-kroknäsan Zlatan. Får man honom på knä så får man ner hela Sverige på knä.
Och minns en sak - Revenge is Sweet! (som good ol' Nazareth sjöng redan -78) ... och alltså aldrig, aldrig mer 0-5 i baken och rödglödgade bastu-rubriker i Pravdas (Aftonbladets) bögrosa sportbilaga som nu senast på Råsunda.
Det ser om inte annat Finlands nya spelsystem till - och vill ni veta vad det spelsystemet kallas over there?
Jo, "Julgranen"!
Only in Finland folks, only in Finland ...
Och en sak till: In Mixu We Trust!
Finland är hyfsat ojämna, men precis som du säger kan de sätta krokben för de bästa lagen. Tyskland fick erfara det senast i VM-kvalet, och Holland har haft en hel del problem att knäcka finnarna i pågående kval. Nu blir det dessutom hemmamatch för Finland, och även ifall Finland är borta från EM, och fick stryk med 5-0 senast, så kommer de säkerligen vara taggade till max för att sätta käppar i hjulet för Sveriges del.
Jag är långt ifrån säker om jag ska vara ärlig. Som jag redan påpekat flera gånger, så kan förlusten mot Ungern ha kostat oss en hel del.