2011-09-29, 17:13
Medlem
selusts avatar
Gerndt lämnar återbud till EM-kvalet, ingen ersättare kallas än så länge.

Vad tycker ni, skall man plocka med någon oprövad? Flytta upp någon från U21 som har fyra duktiga forwards i deras EM-trupp? Eller någon annan, t.ex. Rosenberg, Berg etc.

Många ropar säkert efter Guidetti nu, men jag tycker det är bättre att han fortsätter prestera i U21 kvalet så dom tar sig till EM till slut dom också!
Citera
2011-09-29, 20:39
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rismedketchup
Det Kortsiktiga i att ta in en 27-årig brasse som i bästa fall är en marginellt bättre fotbollsspelare än de vi har att tillgå på positionen när vi åtminstone har tre vänsterbackar som alla enligt mig kan bli nyttiga landslagsspelare under de närmsta åren. Du valde att tolka det som att jag på något ville ha in Ricardinho i landslaget vilket jag aldrig påstod.

Nej, jag har varken tolkat det som att du ville ha Ricardinho i landslaget eller skrivit att du vill det. Jag kommenterade bara att vissa vill se honom i landslaget.
Citera
2011-09-30, 02:41
Medlem
Baccalieris avatar
helrätt att sätta Chris Turk som ytterback. Gillar tänket!
Citera
2011-09-30, 14:23
Bannlyst
Sneijder och Heitinga missar matchen mot Sverige enligt aftonhoran.
Citera
2011-09-30, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare

Medan Robben och VdV är tilbaka....ingen skillnad alltså. Holland kommer ändå krossa Sverige.
Citera
2011-09-30, 15:16
Medlem
selusts avatar
Stort plus att Sneijder är borta som var deras bästa spelare första mötet.

Fasar dock över vad Robben kommer att hitta på mot valfri svensk vänsterback, kommer att vara skrattretande. Eller så går Pierre Bengtsson/Martin Olsson in och gör den bästa insatsen någonsin och alla kommer prata om den här matchen i åratal, Pierre Bengtssons stora genombrott. Raderar ut Robben totalt och hyllas i hela världen.

Eller inte.
Citera
2011-09-30, 15:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Känns inte som att det kommer spela så jättestor roll. Det viktiga här är ju att Holland är klara och att dom som spelar ska vara sådär lagom motiverade att gå ut på Råsunda en svinkall oktoberkväll... Vi ska väl förhoppningsvis kunna ge elva holländska par skor en bra match.
Citera
2011-09-30, 15:44
Medlem
LastCaresss avatar
Svensson kan komma att missa matcherna mot Finland och Holland enligt Svt Text. Hade gärna sett honom i startelvan då man behöver rutinerat folk mot skitlag som Finland. Å andra sidan är ju RElm stabil just nu så det kanske inte gör något.
Citera
2011-09-30, 16:05
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Svensson kan komma att missa matcherna mot Finland och Holland enligt Svt Text. Hade gärna sett honom i startelvan då man behöver rutinerat folk mot skitlag som Finland. Å andra sidan är ju RElm stabil just nu så det kanske inte gör något.
Normalt sett så hade jag sett det som ett väldigt stort avbräck men i den formen som RElm är just nu så känns det inte alls fel med honom och Källström bredvid varandra. Tror nog jag hade ställt upp laget så även om Svensson hade varit frisk.
Citera
2011-10-01, 22:09
Medlem
Sleeptalkers avatar
Finland må vara ett "skitlag" - men det i ögon som nästan aldrig har sett dom spela överhuvudtaget vill säga.
Men jag kan säga er en sak; Finland har satt krokben på fan så mycket större fotbollslag än ett skitlag som Sverige. Som inte är någonting, och då menar jag verkligen nothin', utan den stora Z-kroknäsan Zlatan. Får man honom på knä så får man ner hela Sverige på knä.

Och minns en sak - Revenge is Sweet! (som good ol' Nazareth sjöng redan -78) ... och alltså aldrig, aldrig mer 0-5 i baken och rödglödgade bastu-rubriker i Pravdas (Aftonbladets) bögrosa sportbilaga som nu senast på Råsunda.
Det ser om inte annat Finlands nya spelsystem till - och vill ni veta vad det spelsystemet kallas over there?
Jo, "Julgranen"!
Only in Finland folks, only in Finland ...

Och en sak till: In Mixu We Trust!
Citera
2011-10-02, 09:55
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Finland må vara ett "skitlag" - men det i ögon som nästan aldrig har sett dom spela överhuvudtaget vill säga.
Men jag kan säga er en sak; Finland har satt krokben på fan så mycket större fotbollslag än ett skitlag som Sverige. Som inte är någonting, och då menar jag verkligen nothin', utan den stora Z-kroknäsan Zlatan. Får man honom på knä så får man ner hela Sverige på knä.

Och minns en sak - Revenge is Sweet! (som good ol' Nazareth sjöng redan -78) ... och alltså aldrig, aldrig mer 0-5 i baken och rödglödgade bastu-rubriker i Pravdas (Aftonbladets) bögrosa sportbilaga som nu senast på Råsunda.
Det ser om inte annat Finlands nya spelsystem till - och vill ni veta vad det spelsystemet kallas over there?
Jo, "Julgranen"!

Ja, för "julgranen" har man aldrig hört förut

Finland är ett lag som Sverige ska slå 9.5 gånger av 10. Därmed inte sagt att det blir en lätt match, de lär ju vara hyfsat taggade efter 5-0 i förra mötet. Dessutom har de ju som sagt presterat bra mot bättre lag än Sverige i tidigare kval.
Senast redigerad av zzwampen 2011-10-02 kl. 09:58.
Citera
2011-10-02, 09:55
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker

Jo, "Julgranen"!

Finland är hyfsat ojämna, men precis som du säger kan de sätta krokben för de bästa lagen. Tyskland fick erfara det senast i VM-kvalet, och Holland har haft en hel del problem att knäcka finnarna i pågående kval. Nu blir det dessutom hemmamatch för Finland, och även ifall Finland är borta från EM, och fick stryk med 5-0 senast, så kommer de säkerligen vara taggade till max för att sätta käppar i hjulet för Sveriges del.

Jag är långt ifrån säker om jag ska vara ärlig. Som jag redan påpekat flera gånger, så kan förlusten mot Ungern ha kostat oss en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in