Citat:
Ursprungligen postat av rismedketchup
Nej, att peta både Wendt och Safari fån truppen känns som ett otroligt märkligt och onödigt beslut. Nu känner förvisso Hamrén dessa spelare betydligt bättre än vad jag gör och det kanske krävs en spark i röven för att få igång dessa spelare igen, men av det som jag har sett så känns det snarare som att Safari och Wendt (vars självförtroende redan är lågt efter att ha blivit utsatta för medias lynchning) kommer att sänkas totalt av petningen. Vill det sig illa så kan Hamrén ha sabbat två karriärer som för något år sedan ansågs vara ganska lovande.
De är professionella fotbollspelare, inte superettantalanger. Är de för dåliga ska de inte spela. Som sagt, det är ingen socialverksamhet. Jag tror nog dessa herrar är lite psykiskt starkare än att hela deras karriärer skulle falla samman på grund av en landslagspetning.
Citat:
Ursprungligen postat av rismedketchup
Vad kommer att hända sedan. Martin Olsson ses idag som någon slags frälsare på vänsterbacken, men faktum är att hans främsta matcher har gjorts på mittfältet och han har också sina svagheter i försvarsspelet som vänsterback. Skulle även han göra en plattmatch är vi tillbaka på ruta ett igen. Vissa kommer att vilja ha tillbaka Safari eller Wendt igen, andra vill kanske att man ska satsa på att ge Ricardinho (En spelare som om möjligt är marginellt bättre än de två förstnämnda) ett svenskt medborgarskap och låta honom spela för Sverige. Oavsett så kommer Martin Olsson istället bli den nya hackkycklingen som alla tycker ska ut ur landslaget.
För att sammanfatta det hela så känns detta som ett otroligt populistiskt beslut där man låter två spelare framställas som syndabockar för Sveriges misslyckade insatser.
Nej, Martin Olsson är inte mittfältare och hans bästa matcher har han definitivt gjort som back, han är briljant i Premier League!
Vi har en ung och presterande Premier League-vänsterback, två relativt unga och talangfulla backar i form av Wendt och Safari samt den spännande Bengtsson i Köpenhamn. Nä, istället ska ge medborgarskap till en 27-årig allsvensk brasse... Det låter i mina ögon otroligt kortsiktigt.