2011-09-24, 23:24
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
...Som båda när Hamrén tog över var ungefär lika hajpade som Olsson är nu. Olsson får nog sina chanser nu när båda de andra i princip spelat bort sig själva, men han får nog vänta åtminstone tills nästa match, Hamrén lär inte boka in nya matcher pga Ferdinands uttalande.
Jag har aldrig föreslagit det heller utan nämnde det som ett bevis på Olssons framgång, vilket du säkert förstod. Det handlar inte bara om att spelarna på oklara grunder skulle "hajpas", Olsson är helt enkelt i bättre form (och enligt mig en bättre fotbollsspelare). Något som stör mig är att Hamrén på grund av Olssons offensiva spelstil verkar se honom som mittfältare, samtidigt som han hävdar vikten av att våga ta för sig och spela anfallsfotboll...
Citera
2011-09-27, 14:30
Medlem
LastCaresss avatar
Truppen mot Finland/Holland:

Wendt och Safari petade; Pierre Bengtsson in. Även Holmén kallas in.
Citera
2011-09-27, 15:17
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Truppen mot Finland/Holland:

Wendt och Safari petade; Pierre Bengtsson in. Även Holmén kallas in.
Vafalls? Jag förstår att Wendt petas, det fanns egentligen inte så många alternativ, men det rimliga vore väl att ge Safari en ny chans. Inte att slänga ut båda ur truppen. Är det här verkligen ett skede i vilket man vill slänga in en helt ny vänsterback?
Citera
2011-09-27, 16:23
Medlem
Spinnacers avatar
Olof Lundh har skrivit en utmärkt sammanfattning om laguttagningen
http://lundh.fotbollskanalen.se/2011/09/27/wendt-och-safari-dumpade-holmen-in-i-varmen/

Den här biten gjorde mig extra glad:
Citat:
[...] Martin Olsson är därmed given som vänsterback mot Finland. Vilket är roligt sett till hur han sett ut i Premier League under säsongen. Han har utstrålningen och modet som förbundskaptenen pratar mycket om, och är inte så förbannat nervös som både Wendt och Safari.

Intressant att förbundskaptenen nu erkände att han inte alls var nöjd med Daniel Majstorovic spel i landslaget. Celtic-backen är hårt kritiserad i Skottland och han var inte heller stark mot Ungern. Dessutom är det tydligt att Andreas Granqvist knackiga start i Italien med bara inhopp kostat honom.

För de mittbackar som fick beröm på presskonferensen var Olof Mellberg och Jonas Olsson och “Granen” var inte längre given trea, enligt Hamrén. Framför allt Olympiakos-backen vars comeback i laget imponerade på Hamrén som blåste upp bröstet när han beskrev sin förtjusning över att mttbacken är tillbaka. [...]

Är det äntligen dags för M.Olsson-Mellberg-J.Olsson-Lustig?
Citera
2011-09-27, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Olof Lundh har skrivit en utmärkt sammanfattning om laguttagningen
http://lundh.fotbollskanalen.se/2011/09/27/wendt-och-safari-dumpade-holmen-in-i-varmen/

Den här biten gjorde mig extra glad:

Är det äntligen dags för M.Olsson-Mellberg-J.Olsson-Lustig?

Hoppas verkligen det. Bra att Erik skräller lite och skiter i att ta med Safari och Wendt. Båda spelar som skit och har inte att göra i ett svenskt landslag. Kul att Holmén får chansen igen. Är given i Turkiet och har gjort bra insatser där. Inte för att Bengtsson har nåt att göra i truppen, då kunde man lika väl tagit ut M.Johansson i Kalmar om Erik motiverar sitt val med "Bengtsson är en ung och utvecklingsbar ytterback".
Citera
2011-09-27, 16:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Vafalls? Jag förstår att Wendt petas, det fanns egentligen inte så många alternativ, men det rimliga vore väl att ge Safari en ny chans. Inte att slänga ut båda ur truppen. Är det här verkligen ett skede i vilket man vill slänga in en helt ny vänsterback?
Jag tänkte detsamma. Visst har dom inte precis rosat marknaden men dom har ju trots allt enligt Hamrén varit dom två bästa alternativen eftersom det är dom han har spelat. Att kasta ut båda ur truppen känns väldigt tveksamt. Är han så säker på Pierre Bengtsson? Jag är det definitivt inte och Hamrén var det inte heller för en månad sen.. Eller räknar han med att spela Granqvist som ytterback om det händer nått?
Citera
2011-09-27, 16:51
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag tänkte detsamma. Visst har dom inte precis rosat marknaden men dom har ju trots allt enligt Hamrén varit dom två bästa alternativen eftersom det är dom han har spelat. Att kasta ut båda ur truppen känns väldigt tveksamt. Är han så säker på Pierre Bengtsson? Jag är det definitivt inte och Hamrén var det inte heller för en månad sen.. Eller räknar han med att spela Granqvist som ytterback om det händer nått?

Man får ju hoppas att Hamrén har sett FCK en hel del och att Bengtsson har imponerat. Känns ändå jävligt tveksamt med tanke på hur Bengtsson presterat tidigare.
Citera
2011-09-27, 17:05
Medlem
snillet_1s avatar
Varför peta Safari? Han skulle troligen göra bättre ifrån sig än en orutinerad Pierre Bengtsson ifall Martin Olsson blir skadad. Hamrén...
Citera
2011-09-27, 17:21
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Varför peta Safari? Han skulle troligen göra bättre ifrån sig än en orutinerad Pierre Bengtsson ifall Martin Olsson blir skadad. Hamrén...

men han får ju ingen speltid alls i anderlecht? Se vad som hände förra gången vi lirade med en vänsterback som inte fått speltid...
Citera
2011-09-27, 17:30
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.jaxxon
men han får ju ingen speltid alls i anderlecht? Se vad som hände förra gången vi lirade med en vänsterback som inte fått speltid...

Må så vara men att byta ut två stycken vänsterbackar till två nya (i princip) är oprofessionellt.
Citera
2011-09-27, 17:42
Medlem
Jag gillar Hamréns stil. Detta är ingen social verksamhet. Det gäller att prestera eller försvinna.

Kul att se Holmén igen.
Citera
2011-09-27, 17:45
Medlem
Nej, att peta både Wendt och Safari fån truppen känns som ett otroligt märkligt och onödigt beslut. Nu känner förvisso Hamrén dessa spelare betydligt bättre än vad jag gör och det kanske krävs en spark i röven för att få igång dessa spelare igen, men av det som jag har sett så känns det snarare som att Safari och Wendt (vars självförtroende redan är lågt efter att ha blivit utsatta för medias lynchning) kommer att sänkas totalt av petningen. Vill det sig illa så kan Hamrén ha sabbat två karriärer som för något år sedan ansågs vara ganska lovande.

Vad kommer att hända sedan. Martin Olsson ses idag som någon slags frälsare på vänsterbacken, men faktum är att hans främsta matcher har gjorts på mittfältet och han har också sina svagheter i försvarsspelet som vänsterback. Skulle även han göra en plattmatch är vi tillbaka på ruta ett igen. Vissa kommer att vilja ha tillbaka Safari eller Wendt igen, andra vill kanske att man ska satsa på att ge Ricardinho (En spelare som om möjligt är marginellt bättre än de två förstnämnda) ett svenskt medborgarskap och låta honom spela för Sverige. Oavsett så kommer Martin Olsson istället bli den nya hackkycklingen som alla tycker ska ut ur landslaget.

För att sammanfatta det hela så känns detta som ett otroligt populistiskt beslut där man låter två spelare framställas som syndabockar för Sveriges misslyckade insatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in