Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Många tror nu på en startelva med alla av Elmander, Toivonen, Berg och Ibra. 4 egentliga anfallare alltså även om det heter 4-2-3-1. Vad händer med deffen då ingen av Berg eller Elmander känns kompetenta där samt att Toivonen knappast går ner och tar mittfältskampen. Jag rekommenderar:
Tvålen
Lustig Maestro Granen Safari
Boom-Boom Taco
S.Larsson Toivonen Chippen
Ibracadabra
Man vill ha in Källström nånstans men samtidigt känns det bättre att ha spelare i dess naturliga roller. Och Wernbloom har gått bra på senaste.
Vem tror att Berg ska starta? Det har jag inte ens sett aftonbladet prata om..
Och den där uppställningen är ju möjligt men du borde nog skriva det som 4-4-2 istället. Seb och Chippen är inga yttrar för ett 4-5-1-system och då kommer Toivonen gå upp och ta en renodlad anfallsposition. I alla fall om vi vill ha nått anfall över huvud taget.
Och som jag sagt innan så är Toivonen och Zlatan alldeles för lika i sitt spel. När Zlatan möter boll måste mittfälts-spetsen kunna gå upp och ta anfalls-spetsen istället och det är bara Wernbloom som klarar det. Toivonen står bara still och vet inte vad han ska göra..
Och dessutom så klarar Elmander helt enkelt genom sin tyngd och snabbhet av att fixa defensiven också. Med Elmander i form, vilket han är i nu, så är det självmord för motståndet (för dom flesta lag, kanske inte Holland) att gå offensivt med både back och yttermittfältare, då har han fixat defensiven. Lite överdrivet såklart men poängen är ni nog med på hoppas jag.