2010-10-08, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Johan Elmander alltså.. Vekaste svenske fotbollsspelaren någonsin? Kliver jämt och ständigt av planen "skadad" för att sen vara med matchen efter. Nu missar han första landslagsträningen pga ett varigt finger..hmm.

Vek? Varför är då hans smeknamn i Frankrike "mannen av stål"?
Citera
2010-10-08, 02:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Många tror nu på en startelva med alla av Elmander, Toivonen, Berg och Ibra. 4 egentliga anfallare alltså även om det heter 4-2-3-1. Vad händer med deffen då ingen av Berg eller Elmander känns kompetenta där samt att Toivonen knappast går ner och tar mittfältskampen. Jag rekommenderar:

Tvålen
Lustig Maestro Granen Safari
Boom-Boom Taco
S.Larsson Toivonen Chippen
Ibracadabra

Man vill ha in Källström nånstans men samtidigt känns det bättre att ha spelare i dess naturliga roller. Och Wernbloom har gått bra på senaste.
Vem tror att Berg ska starta? Det har jag inte ens sett aftonbladet prata om..

Och den där uppställningen är ju möjligt men du borde nog skriva det som 4-4-2 istället. Seb och Chippen är inga yttrar för ett 4-5-1-system och då kommer Toivonen gå upp och ta en renodlad anfallsposition. I alla fall om vi vill ha nått anfall över huvud taget.

Och som jag sagt innan så är Toivonen och Zlatan alldeles för lika i sitt spel. När Zlatan möter boll måste mittfälts-spetsen kunna gå upp och ta anfalls-spetsen istället och det är bara Wernbloom som klarar det. Toivonen står bara still och vet inte vad han ska göra..

Och dessutom så klarar Elmander helt enkelt genom sin tyngd och snabbhet av att fixa defensiven också. Med Elmander i form, vilket han är i nu, så är det självmord för motståndet (för dom flesta lag, kanske inte Holland) att gå offensivt med både back och yttermittfältare, då har han fixat defensiven. Lite överdrivet såklart men poängen är ni nog med på hoppas jag.
Citera
2010-10-08, 07:56
Medlem
bitternas avatar
Tycker startelvan mot Holland borde vara given.

Isaksson

Lustig Majstorvic Grankvist Safari

Svensson Källström

Larsson Wernblom Elmander

Zlatte

Bajrami(skadad) ,Toivonen och Chippen har inget i en sån här match att göra.

Bajramis dribblingar gick knappt hem mot San Marino.
Och Chippens är ju inget bättre.
Toivonen är för vek och bortkommen för en sån här match.

Här gäller i första hand löpa,kötta och kriga.
Konsterna får primadonnan på topp sköta om.
Citera
2010-10-08, 09:28
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Gomez
Sen när är dobbarna först rakt framifrån schysst? Det är en fullkomligt vansinnig tackling och ska ge åtminstone gult kort, även om han inte träffat spelaren. Reglerna säger att tacklingar som utförs på ett sätt som är "oaktsamt, vårdslöst eller utfört med överdriven kraft" inte är tillåtet. Är det en vårdslös tackling har bollen först ingenting med saken att göra.

Håller med dig helt. När jag sett videon några gånger nu så tycker jag också han ska ha gult kort för vårdslöst spel. Dock ska man fortfarande agera utifrån hans tackling och inte konsekvensen som uppstått i efterhand, just att Ben Arfa blev skadad.
Citera
2010-10-08, 09:30
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterna
Tycker startelvan mot Holland borde vara given.

Isaksson

Lustig Majstorvic Grankvist Safari

Svensson Källström

Larsson Wernblom Elmander

Zlatte

Bajrami(skadad) ,Toivonen och Chippen har inget i en sån här match att göra.

Bajramis dribblingar gick knappt hem mot San Marino.
Och Chippens är ju inget bättre.
Toivonen är för vek och bortkommen för en sån här match.

Här gäller i första hand löpa,kötta och kriga.
Konsterna får primadonnan på topp sköta om.

Intressant uppställning verkligen. Precis så jag vill se Sverige spela också.

Toivonen blir perfekt att byta in om det skulle behövas.
Citera
2010-10-08, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forumes
Ja det låter bra märkligt...
Citera
2010-10-08, 15:35
Bannlyst
Någon som har sett hur Granqvist blir bortgjord av Zlatte?

http://www.tv4play.se/sport/fotbollskanalen?videoId=1.1849628

Hoppas att Granqvist är på topp mot Holland.
Citera
2010-10-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forumes

Det säger mer om fransmännen än Elmander.
Citera
2010-10-08, 16:40
Medlem
a-has avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Intressant uppställning verkligen. Precis så jag vill se Sverige spela också.

Toivonen blir perfekt att byta in om det skulle behövas.
Mjo, någonting måste ju göras i alla fall och att sätta Wernbloom på offmitten kanske kan vara rätt metod. För visst fungerar det med honom och hans extremoffensiva löpningar på defmitten mot sämre nationer men mot Holland tror jag de stjälper mer än vad de hjälper. Så det kanske är bättre att han har en högre utgångsposition i banan med två renodlade defmittar bakom sig som gör grovjobbet - för mål kan han göra, det vet vi ju. Men sedan är det den ständiga frågan om huruvida Källström och Svensson fungerar tillsammans.
Citera
2010-10-08, 16:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-ha
Mjo, någonting måste ju göras i alla fall och att sätta Wernbloom på offmitten kanske kan vara rätt metod. För visst fungerar det med honom och hans extremoffensiva löpningar på defmitten mot sämre nationer men mot Holland tror jag de stjälper mer än vad de hjälper. Så det kanske är bättre att han har en högre utgångsposition i banan med två renodlade defmittar bakom sig som gör grovjobbet - för mål kan han göra, det vet vi ju. Men sedan är det den ständiga frågan om huruvida Källström och Svensson fungerar tillsammans.
Jo jag tror också på det. När vi inte kan föra spelet själva så måste vi tänka lite mer på vad som händer både när motståndarna har bollen och vad som händer när vi får den. Wernbloom känns som ett perfekt komplement till Zlatan också och dom kan växla position rätt bra.

Men Kim och Anders spelade ju tillsammans den sista tiden med Lagerbäck och det var ju inga problem då. Alltså med deras samarbete menade jag då, det brast ju rätt bra på andra ställen..
Citera
2010-10-08, 17:32
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Jag håller med er faktiskt. Jag konverterar härmed till er elva. Tänkte inte på att Wernbloom kan nyttjas som en i 3an och nu får vi in Källström också som jag vill.
Citera
2010-10-09, 15:27
Bannlyst
Vad händer med dem svenska spelarna på landslagsträningen? Maestro avbröt träning och Elmander ska tydligen ha ont. Inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in