2011-05-24, 01:31
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Är Berg en sådan komponent i dagsläget? Nej.

Han är däremot mer beprövad i landslagssammanhang och vet vad det internationella spelet handlar om. Armenteros är ju helt och hållet oprövad.
Citera
2011-05-24, 09:16
Medlem
Ferry31s avatar
Jag är inne på samma spår som AdnanisH och Berglind när det gäller Berg. Efter tiden i Gronignen har han dippat rejält och det blev ju ingen lyckad tid i Hamburg SV, sen i PSV har han verkligen stannat i utvecklingen helt och hållet. Minns när han fick komma in mot Feyenoord senast, och fan vad dålig han var. Speciellt om man jämför med Toivonen som åtminstone kunde skapa något på egen hand.

Kan dock inte ta ställning i frågan helt och hållet eftersom jag sett Armenteros på tok för lite. Tycker att han är en intressant spelare, och kan bli en bra framtidsspelare, men som många skriver är det en annan grej att spela EM-kval gentemot Eredivisie. Tycker man bör ge killen en chans i augusti när det är någon träningsmatch, men det är möjligt att det är lite för tidigt att slänga in honom nu och vänta sig att han ska prestera.

Dock tycker jag det bästa vore att kunna hitta en ersättare för Berg, för just nu gör han fan inget rätt i PSV. Kanske blir en annan grej när han får spela för Sverige, men jag har svårt att se att hans formdipp ska vända, och då är han fullkomligt värdelös om vi måste slänga in någon forward i matchen.
Citera
2011-05-24, 09:21
Medlem
erikbes avatar
Att göra mål för Heracles är väl som att göra mål för Halmstad. Rätta mig om jag har helt fel.
Citera
2011-05-24, 15:00
Medlem
Ferry31s avatar
Truppen uttagen.

Inga större överraskningar, eller vad säger ni?
Citera
2011-05-24, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Truppen uttagen.

Inga större överraskningar, eller vad säger ni?

Vem blev det då? Sitter på mobil.
Citera
2011-05-24, 15:06
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Vem blev det då? Sitter på mobil.

Gjorde ett snabbt utdrag från FK:

Målvakter:

Andreas Isaksson, PSV
Johan Wiland, FC Köpenhamn
Pär Hansson, Helsingborg (deltar i samlingen den 2-4 juni)

Backar:

Olof Mellberg, Olympiakos
Daniel Majstorovic, Celtic
Andreas Granqvist, Groningen
Jonas Olsson, West Bromwich
Behrang Safari, Basel
Oscar Wendt, FC Köpenhamn
Mikael Lustig, Rosenborg

Mittfältare:

Sebastian Larsson, Birmingham
Kim Källström, Lyon
Anders Svensson, Elfsborg
Emir Bajrami, Twente
Martin Olsson, Blackburn
Pontus Wernbloom, AZ
Christian Wilhelmsson, Al Hilal

Anfallare:

Zlatan Ibrahimovic, Milan
Ola Toivonen, PSV
Johan Elmander, Bolton
Alexander Gerndt, Helsingborg
Tobias Hysén, IFK Göteborg

Ganska väntat.

Edit: Hade glömt anfallarna.
Senast redigerad av Ferry31 2011-05-24 kl. 15:54.
Citera
2011-05-24, 15:18
Bannlyst
Truppen är nu uttagen.

Målvakter:

Andreas Isaksson, PSV
Johan Wiland, FC Köpenhamn
Pär Hansson, Helsingborg (deltar i samlingen den 2-4 juni)

Backar:
Olof Mellberg, Olympiakos
Daniel Majstorovic, Celtic
Andreas Granqvist, Groningen
Jonas Olsson, West Bromwich
Behrang Safari, Basel
Oscar Wendt, FC Köpenhamn
Mikael Lustig, Rosenborg

Mittfältare:
Sebastian Larsson, Birmingham
Kim Källström, Lyon
Anders Svensson, Elfsborg
Emir Bajrami, Twente
Martin Olsson, Blackburn
Pontus Wernbloom, AZ
Christian Wilhelmsson, Al Hilal

Anfallare:
Zlatan Ibrahimovic, Milan
Ola Toivonen, PSV
Johan Elmander, Bolton
Alexander Gerndt, Helsingborg
Tobias Hysén, IFK Göteborg

Varför blev inte Ekdal uttagen istället för Willhelmsson? Vad gör han ens i truppen? Skönt att M.Olsson är uttagen, han har gjort det riktigt bra i Blackburn och kan komma att konkurrera ut Emir Bajrami.

Det mest positiva med truppen är Bergs frånvaro. Trots sin operation hoppas jag att han aldrig blir uttagen igen.
Senast redigerad av adnanisH 2011-05-24 kl. 15:21.
Citera
2011-05-24, 15:30
Medlem
wrathexs avatar
Ingen Albin Ekdal ... med all respekt för Anders Svensson men generationsväxlingen måste komma nu.
Citera
2011-05-24, 15:31
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Synd att inte Martin Olsson fick plats, men i övrigt var det väl ganska väntat

Han fick visst plats, fast han står bland mittfältarna

Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Varför blev inte Ekdal uttagen istället för Willhelmsson? Vad gör han ens i truppen?.

Dom konkurrerar ju inte ens om samma position? Det är ju snarare Ekdal vs Kim eller Taco
Citera
2011-05-24, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Ingen Albin Ekdal ... med all respekt för Anders Svensson men generationsväxlingen måste komma nu.

Det här är ytterst sorgligt.

Jag har för mig alla journalister och media klagade på att Lagerbäck inte gav dem unga chansen. Nu har vi Ekdal som är ordinarie i Serie A och ses som en framtidsspelare i Bologna. Men ändå petas han till förmån av..... Svensson och Wilhemlsson..... som är slutkörda, trötta, gamla och spelar på snudd till amatörligor. Skärp dig Hamrén.

Ännu en sorglig sak är att Jonas Olsson, ordinarie mittback i världens bästa liga petas av backar som lirar i Sas ligan och Eredivise. Antonsson och Granqvist är högst mediokra. Granqvist har verkligen läckt som ett hål den här säsongen.

Nej det här var ingen bra uttagning. Sverige måste chansa och ta in yngre förmågor som har börjat prestera i Europa. Det håller inte att förlita sig på Anders Svensson längre eller Chippen.
Citera
2011-05-24, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Dom konkurrerar ju inte ens om samma position? Det är ju snarare Ekdal vs Kim eller Taco

Vad spelar det för roll? Vad gör Chippen ens i truppen? Ekdal kunde mycket väl ha tagit hans plats då jag inte tror att Hamrén släpper sina gullegrisar Kim och Taco.
Citera
2011-05-24, 15:47
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Han fick visst plats, fast han står bland mittfältarna

Ekdal har blivit omskolad av tränaren Malesani till en innermittfältare, visst fan spelar dom på samma position då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in