Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Instämmer.
Har iochförsig bara sett Larsson i senaste landskampen, och han gjorde väl inte bort sig men han påminde mig om en yngre Niclas Alexandersson... Dvs en på alla plan helt funktionell Duracelldocka. En mini-Ljungberg om man så vill.
Knappast något revolutionerande dock, vilket all mediahype verkar antyda. Sveriges svar på Messi nästan...

Bäst den matchen vill jag minnas den andre yttermittfältssnubben från Ajax var dock. Kommer inte ihåg hans namn.
Vad är det han imponerat så förbaskat med? Aftonbladets kampanj-journalistik har antytt liknande saker men man får aldrig se vad hypen går ut på. Vad är han så bra på? Får han stora rubriker i England?
Ja det är lite lustigt att denne Larsson lyckats få hela folkets förtroende av en match när få visste vem han var innan.
Det är knappast något negativt att vi nu har så pass kompetenta yttermittfältare i Kennedy, Ljungberg, Wilhelm och Larsson. Själv skulle jag gärna se en mer varierad startelva beroende på vilket motstånd vi möter. Då wilhelmssons defensiva attributer är obefintliga bör Larsson gå in på hans plats mot Spanien och mot lag där vi faktiskt bör vara kapabla att spela fotboll (grekland & ryssland) ser jag hellre Wilhelmsson som är starkare offensivt.
Jag skulle gärna vilja se samma sak på den defensiva mittfältspositionen där man växlar mellan Linderoth och Lindgren beroende på vilka som står för motståndet. I matcher där vi möter jämnbra eller sämre lag tillför Linderoth inte ett skit och vi är inte i behov av en femte back. Det är vi dock i behov av mot bättre lag.
Jag har aldrig förstått varför taktiken aldrig kan anpassas efter motståndet, det krävs när man inte är bäst världen.