2011-05-23, 15:07
  #8737
Bannlyst
Hur tror ni truppen ser ut imorgon som ska tas ut?

Skulle vara synd ifall Gerndt inte blir uttagen till svenska landslaget imorgon i och med hans formdipp de senaste månaderna. Även om han inte är i sitt livs form så är han nyttigare än Berg i dagsläget. Hoppas även att Armenteros från Heracles får chansen, likaså Albin Ekdal, Rasmus Elm, Jonas Olsson, Martin Olsson och Stenman från Groningen som har imponerat i Eredivise den här säsongen.

Vem vill ni se i den svenska landslagstruppen?
Citera
2011-05-23, 15:38
  #8738
Medlem
snillet_1s avatar
Kan inte se varför man skulle ta in flera nya spelare i en kvaltrupp...
Citera
2011-05-23, 15:56
  #8739
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kan inte se varför man skulle ta in flera nya spelare i en kvaltrupp...

Du anser alltså att man ska behålla spelare i truppen som inte är i form och som knappast har presterat något denna säsong?

Wendt och Stenman går före Safari som dessutom är skadad för tillfället. Albin Ekdal borde vara uttagen för länge sen. Armenteros istället för Berg då Armenteros presterar i skräpklubben Heracles medan Berg inte ens kan göra mål i ett topplag i Eredivise.

Martin Olsson och Jonas Olsson ska absolut vara med i truppen sett till deras prestationer.
Citera
2011-05-23, 16:08
  #8740
Medlem
wrathexs avatar
Den enda som borde fått spela för längesedan är Albin Ekdal.
Citera
2011-05-23, 16:23
  #8741
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Du anser alltså att man ska behålla spelare i truppen som inte är i form och som knappast har presterat något denna säsong?

Wendt och Stenman går före Safari som dessutom är skadad för tillfället. Albin Ekdal borde vara uttagen för länge sen. Armenteros istället för Berg då Armenteros presterar i skräpklubben Heracles medan Berg inte ens kan göra mål i ett topplag i Eredivise.

Martin Olsson och Jonas Olsson ska absolut vara med i truppen sett till deras prestationer.

Notera att jag skrev nya. Armenteros, Ekdal och Stenman (till viss del) är helt nya namn för en a-landslagstrupp, det är inte i kvaltider man mixtrar med spelare. Men givetvis är det så att om Safari är skadad måste man ta med den den bästa vänsterbacken som då finns tillgänglig förutom Wendt...

Jag är också nyfiken på Ekdal, men Armenteros finns det ingen anledning att ta in. Ingen som helst.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2011-05-23 kl. 16:25.
Citera
2011-05-23, 20:41
  #8742
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Jag är också nyfiken på Ekdal, men Armenteros finns det ingen anledning att ta in. Ingen som helst.

Kan du förklara för mig varför vi ska envisas med att ha Berg med i truppen när han inte levererar? Är det inte på tiden att spelare som faktiskt levererar får vara med någon jävla gång?

Det här är inte första gången svenska förbundskaptener är så jävla fega. Jag har då aldrig sett en överraskning likt Svennis med sitt England 2006. In med Armenteros i truppen åtminstone.
Citera
2011-05-23, 20:44
  #8743
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Kan du förklara för mig varför vi ska envisas med att ha Berg med i truppen när han inte levererar? Är det inte på tiden att spelare som faktiskt levererar får vara med någon jävla gång?

Det här är inte första gången svenska förbundskaptener är så jävla fega. Jag har då aldrig sett en överraskning likt Svennis med sitt England 2006. In med Armenteros i truppen åtminstone.

Jag vill inte heller se Berg eller Rosenberg, för den delen, i truppen, men såvitt jag minns var väl Hysén petad senast? In med honom igen
Citera
2011-05-23, 21:08
  #8744
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Kan du förklara för mig varför vi ska envisas med att ha Berg med i truppen när han inte levererar? Är det inte på tiden att spelare som faktiskt levererar får vara med någon jävla gång?

Det här är inte första gången svenska förbundskaptener är så jävla fega. Jag har då aldrig sett en överraskning likt Svennis med sitt England 2006. In med Armenteros i truppen åtminstone.
Ja, Walcott presterade ju jävligt mycket 06...

Niva sa det bra för någon vecka sen, när han kalla Armenteros för den nye Goitom.
Citera
2011-05-23, 21:19
  #8745
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Ja, Walcott presterade ju jävligt mycket 06...

Niva sa det bra för någon vecka sen, när han kalla Armenteros för den nye Goitom.

Det är för tidigt att göra den bedömingen då Armenteros är knappa 20 år och Goitom är 27.

Sen förstår jag inte den här hysterin kring Goitom-fenomenet? Ska vi alltså fortsätta att ha spelare som inte presterar i sina klubblag uttagna i truppen istället för att låta spelare som Ekdal och Armenteros få en chans som faktiskt har presterat denna säsong?

Jag vill ha minst tre hållbara argument till varför Berg ska vara med i truppen imorgon, detta baserat på hans säsong i PSV.
Citera
2011-05-23, 21:38
  #8746
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Det är för tidigt att göra den bedömingen då Armenteros är knappa 20 år och Goitom är 27.
Jämförelsen handlar inte om spelarnas kvaliteter, utan om supportrar och medias ständiga behov att ha in nya "spännande" spelare så fort någon har en bra period utomlands.

Citat:
Sen förstår jag inte den här hysterin kring Goitom-fenomenet? Ska vi alltså fortsätta att ha spelare som inte presterar i sina klubblag uttagna i truppen istället för att låta spelare som Ekdal och Armenteros få en chans som faktiskt har presterat denna säsong?
Ekdahl har veterligen varit aktuell, men tvingats tacka nej pga skador och liknande, och kommer nog få sin chans relativt snart. Och sen Armenteros, han har gjort vad? 8-9 mål i ett Holländskt mittenlag, vilket inte är sådär jätteimponerande.
Citera
2011-05-23, 22:01
  #8747
Moderator
easy_dans avatar
Ingen i tråden som förespråkar Armenteros har antagligen sett honom spela, dessutom verkar hans 8 mål på 27 matcher vara att prestera medan Bergs 8 mål på 17 matcher inte är det. Ibland brister det lite i logiken.
Citera
2011-05-23, 22:11
  #8748
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ingen i tråden som förespråkar Armenteros har antagligen sett honom spela, dessutom verkar hans 8 mål på 27 matcher vara att prestera medan Bergs 8 mål på 17 matcher inte är det. Ibland brister det lite i logiken.

Men lägg ner. Armenteros är 20 år, oprövad i större sammanhang (kom direkt från Allsvenskan där han inte ens var ordinarie) och har presterat 8 mål i Heracles som är ett mittenlag i den holländska ligan. Sänkte bla Groningen på egen hand. Gör mål på egen hand och på egna initiativ.

Berg å andra sidan har flera meriter från bla U21 EM, ordinarie i Göteborg vid tiden det begav sig och spelar i PSV som är ett topplag i Holland. Har rullat in de flesta målen med hjälp av sina lagkamrater. Är det inte dags att börja kräva jävlar anamma från Berg? Killen är 24 år och lär inte utvecklas i någon rasande takt i fortsättningen.

Tycker du allvarligt att han har presterat i den miljön han har omkring sig jämfört med Armenteros?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in