2010-09-06, 18:28
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Kan iofs vara jag och halva sveriges befolkning som har fel angående ph och micke nilsson. Men läs recensioner samt diverse matchtrådar på olika forum från tiden det begav sig så ser du snabbt att jag inte är ensam. Om du själv får ta ut dom 2 sämsta spelarna under samma era, vilka väljer du då?
Ok, ironin gick tydligen inte fram angående 28-29 år. Du kanske missat diskusionerna angående det åldersstigna landslaget i slutet på lagerbäck eran. Ironi alltså.
Ja Lagerbäck tyckte bevisligen att Nilsson var den bästa högerbacken och även den bästa på vänster sida ibland. Men om man inte håller med, har man fel då?
Så... Bara för att Micke Nilsson fick spela betyder det att Lagerbäck enbart spelade med de äldre spelarna? Vad vill du få fram? Jag kan hålla med om att PH var lite sämre mot slutet, men när han började ta en startplats var han och Mellberg riktigt bra tillsammans. Säger man något annat kollade man inte på dom matcherna.

Om det var ironi betyder väl det att du tycker att de unga spelarna fick chansen?

De två sämsta spelarna under samma era? Menar du alla spelare som fick spela då eller? Micke Dahlberg, Jeffrey Aubynn, Olof Guterstam och Niklas Sandberg är väl inte direkt världsklasslirare. Tycker du att Concha, Stoor, Johansson, Östlund gjorde ett så fantastiskt mycket bättre jobb än Micke Nilsson?
Citera
2010-09-06, 18:49
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Så... Bara för att Micke Nilsson fick spela betyder det att Lagerbäck enbart spelade med de äldre spelarna? Vad vill du få fram? Jag kan hålla med om att PH var lite sämre mot slutet, men när han började ta en startplats var han och Mellberg riktigt bra tillsammans. Säger man något annat kollade man inte på dom matcherna.

Om det var ironi betyder väl det att du tycker att de unga spelarna fick chansen?

De två sämsta spelarna under samma era? Menar du alla spelare som fick spela då eller? Micke Dahlberg, Jeffrey Aubynn, Olof Guterstam och Niklas Sandberg är väl inte direkt världsklasslirare. Tycker du att Concha, Stoor, Johansson, Östlund gjorde ett så fantastiskt mycket bättre jobb än Micke Nilsson?
Nu har du nog hakat upp dig på åldern lite för mycket igen. Micke nilsson + ålder har ingenting med varann och göra. Jag ansåg att det fanns bättre spelare att tillgå speciellt när han var riktigt dålig på slutet av sin landslagskarriär. Och ja Ph har varit bra en gång i tiden, men han fick vara kvara alldeles för länge i startelvan. Givetvis menade jag spelare i startelvan som var dåliga enligt dig. Varför måste concha, stoor, johansson östlund göra det så fantastiskt mycket bättre för att peta nilsson? Jag anser att både concha och stoor var bättre, johansson fick vi inte se så mycket av innan han blev knäskadad. Östlund var även han bra men han blanda och gav lite väl mycket.Men jag hade inte klagat om han lirat istället för nilsson
För övrigt undrar jag vad du har för källa angående bjärsmyr.

Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Bjärsmyr? Mannen som inte platsade i PAO ska peta två av samma ligas bästa mittbackar?
.

Vad jag vet har han gjort det suveränt bra därborta, till och med så andra klubbar är sugna på hans underskrift.
http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.2014977/fulham-pa-jakt-efter-mattias-bjarsmyr
Senast redigerad av funeral 2010-09-06 kl. 18:52.
Citera
2010-09-06, 18:58
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Nu har du nog hakat upp dig på åldern lite för mycket igen. Micke nilsson + ålder har ingenting med varann och göra. Jag ansåg att det fanns bättre spelare att tillgå speciellt när han var riktigt dålig på slutet av sin landslagskarriär. Och ja Ph har varit bra en gång i tiden, men han fick vara kvara alldeles för länge i startelvan. Givetvis menade jag spelare i startelvan som var dåliga enligt dig. Varför måste concha, stoor, johansson östlund göra det så fantastiskt mycket bättre för att peta nilsson? Jag anser att både concha och stoor var bättre, johansson fick vi inte se så mycket av innan han blev knäskadad. Östlund var även han bra men han blanda och gav lite väl mycket.Men jag hade inte klagat om han lirat istället för nilsson
För övrigt undrar jag vad du har för källa angående bjärsmyr.

Vad jag vet har han gjort det suveränt bra därborta, till och med så andra klubbar är sugna på hans underskrift.http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.2014977/fulham-pa-jakt-efter-mattias-bjarsmyr

Är du ironisk nu igen? Dessa grundlösa rykten slutade i en plats i frysboxen och en utlåning till Rosenborg. Det går suveränt bra där borta.
Citera
2010-09-06, 19:25
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Är du ironisk nu igen? Dessa grundlösa rykten slutade i en plats i frysboxen och en utlåning till Rosenborg. Det går suveränt bra där borta.
Han är väl inte den första svensk i grekland som placerats i frysboxen när en ny tränare tagit över?
Om jag inte minns helt fel så vann han dubbeln i grekland som startspelare.
Vet mycket väl att bjärsmyr är utlånad till rosenborg nu. Men hela denna diskusion trodde jag handla om bjärsmyr status när Lagerbäck var förbundskapten, med andra ord förra säsongen
Citera
2010-09-06, 19:40
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Han är väl inte den första svensk i grekland som placerats i frysboxen när en ny tränare tagit över?
Om jag inte minns helt fel så vann han dubbeln i grekland som startspelare.
Vet mycket väl att bjärsmyr är utlånad till rosenborg nu. Men hela denna diskusion trodde jag handla om bjärsmyr status när Lagerbäck var förbundskapten, med andra ord förra säsongen

Ja, i 13 av 30 ligamatcher.
Citera
2010-09-06, 20:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Hoppas på att se mer av denna 11:a i fortsättningen.

---------------Wiland-----------------
Lustig---Mellberg---Majstorovic---Safari
--------Wernbloom--Källström----------
Larsson----Ibrahimovic-----Bajrami-----
------------Toivonen------------------

Någonting sånt, ja. Bajrami känns som det svagaste kortet.

Marcus Berg kan aspirera på en start-plats, beroende på dagsformen. Tycker Toivonen var rätt svag mot Ungern.

- F.G
Citera
2010-09-06, 20:29
Medlem
Fula Gubbens avatar
Petter Hansson har gjort den sämsta landskamp jag någonsin sett någon göra i ett svenskt landslag, i vänskapsmatchen efter VM 06 när vi förlorade med 4-0 mot Tyskland. Micke Nilsson spelade bort sig från landslaget efter den oförlåtliga missen mot Danmark. Båda två är historia, saknade av få.
Citera
2010-09-06, 21:01
Medlem
P.Gs avatar
felpost
Citera
2010-09-06, 21:07
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
felpost

Starkt jobbat, P.G.
Citera
2010-09-06, 21:11
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Ja, i 13 av 30 ligamatcher.
Ja det stämmer 13 matcher från start och 4 inhopp. Men som jag sa så vann han dubbeln som startspelare. Han var given i startelvan från halva säsongen och framåt.
Citera
2010-09-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Petter Hansson har gjort den sämsta landskamp jag någonsin sett någon göra i ett svenskt landslag, i vänskapsmatchen efter VM 06 när vi förlorade med 4-0 mot Tyskland. Micke Nilsson spelade bort sig från landslaget efter den oförlåtliga missen mot Danmark. Båda två är historia, saknade av få.
Så dålig var han väl inte mot Tyskland? Kommer ihåg landskampen mot N.Irland borta när D.Duff snurrade upp M.Nilsson tror jag något fruktansvärt, nästan så att man led med killen. Värre än det som hände med Eboue
Citera
2010-09-06, 21:16
Medlem
Jag skulle påstå att Alexander Östlund var stabilare än Micke Nilsson och Petter Hansson. Men Lagerbajs gillade tydligen inte att Östlund var polare med zlatan el nåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in