Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Kan iofs vara jag och halva sveriges befolkning som har fel angående ph och micke nilsson. Men läs recensioner samt diverse matchtrådar på olika forum från tiden det begav sig så ser du snabbt att jag inte är ensam. Om du själv får ta ut dom 2 sämsta spelarna under samma era, vilka väljer du då?
Ok, ironin gick tydligen inte fram angående 28-29 år. Du kanske missat diskusionerna angående det åldersstigna landslaget i slutet på lagerbäck eran. Ironi alltså.
Ja Lagerbäck tyckte bevisligen att Nilsson var den bästa högerbacken och även den bästa på vänster sida ibland. Men om man inte håller med, har man fel då?
Så... Bara för att Micke Nilsson fick spela betyder det att Lagerbäck enbart spelade med de äldre spelarna? Vad vill du få fram? Jag kan hålla med om att PH var lite sämre mot slutet, men när han började ta en startplats var han och Mellberg riktigt bra tillsammans. Säger man något annat kollade man inte på dom matcherna.
Om det var ironi betyder väl det att du tycker att de unga spelarna fick chansen?
De två sämsta spelarna under samma era? Menar du alla spelare som fick spela då eller? Micke Dahlberg, Jeffrey Aubynn, Olof Guterstam och Niklas Sandberg är väl inte direkt världsklasslirare. Tycker du att Concha, Stoor, Johansson, Östlund gjorde ett så fantastiskt mycket bättre jobb än Micke Nilsson?