2010-08-12, 19:20
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Haha, vesst. Det är nog rätt många landslag som inte skulle tacka nej till en spelare som Tacos, även om han är 30+.

Jag hoppas du är oseriös eller tänker vi på samma spelare?
Citera
2010-08-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne

Vad gör du i fotbollsforumet när du helt saknar perspektiv och kompetens inom området?
Citera
2010-08-12, 19:27
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Vad gör du i fotbollsforumet när du helt saknar perspektiv och kompetens inom området?

Tog du åt dig för att jag pratar illa om Taco-Anders?
Citera
2010-08-12, 19:30
Medlem
Fotzens avatar
Citat:

Hela det här forumet har kissat på Taco, grabben gör en bra match och plötsligt är han gud. Han var riktigt bra igår men jäs lite.
Citera
2010-08-12, 19:59
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
någon mer som märkte en stor förändring med zlatan igår? Jag har aldrig tidigare sett han springa, och visa sig så mycket i landslaget tidigare. Är det för en ny generation med nya idéer och ett snabbare tempo? Vad är orsaken?

Han såg osedvanligt pigg ut. Har väl troligen med Hamren att göra eller så vill han öka chansen
till ett byte av klubb genom att prestera och se arbetsvillig ut.

Undrar om Hamren petar Elmander någon gång, det vore inte en dag för sent.
Citera
2010-08-12, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Med liknande resonemang hade alltså inte Portugal (oavgjort mot Albanien), Tyskland (2 oavgjorda mot Finland), Argentina (diverse skitresultat), Brasilien (flera 0-0-matcher mot skräplag) m fl i VM att göra.

Faktum är att VM borde ha bestått av Spanien, Holland, kanske Slovakien, kanske Bosnien samt England eftersom alla andra länder tappade poäng mot skitlag.

Holland blir såklart svåra att slå. Kanske max 1 förlust och 1 oavgjord.

Jag skrev bör. Moldavien och San Marino bör vara 12 givna poäng men vi vet ju hur det slutade 0-0 i en sån match som gjorde vi missade VM. Finland borde vi nästan slå med, 1 vinst, kanske en oavgjord. Finnarna va rätt starka i VM kvalet. Men tror Sverige är snäppet. Ungen har vi väl inte haft så stora problem med. Kanske förlust på deras hemma plan

Men Holland är osäkert som fan, va det dom 2 bästa 2orna som gick vidare?
Citera
2010-08-12, 20:09
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:

Förklara och motivera varför du tycker han är så jävla dålig då? "Han lever på ett mål för 8 år sen" räcker inte, tror du det så är du dum i huvudet. Och vilken svensk spelare skulle ta hans plats som defensiv mittfältare i Hamréns bygge? Ser ingen som räcker till när det gäller speluppfattning, passningsförmåga, defensivt jobb eller rutin.
Citera
2010-08-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihzerothe
Jag skrev bör. Moldavien och San Marino bör vara 12 givna poäng men vi vet ju hur det slutade 0-0 i en sån match som gjorde vi missade VM. Finland borde vi nästan slå med, 1 vinst, kanske en oavgjord. Finnarna va rätt starka i VM kvalet. Men tror Sverige är snäppet. Ungen har vi väl inte haft så stora problem med. Kanske förlust på deras hemma plan

Men Holland är osäkert som fan, va det dom 2 bästa 2orna som gick vidare?

Ska vi ha något i EM att göra är 4 segrar mot Moldavien/ San Marino ett måste. San Marino ska vi ha ~20+ på, de är riktigt usla. Moldavien borta är aldrig kul, kom ihåg en gång (kvalet till VM 02) när vi fick 2-0 där efter Albäcks två sena mål. Då satt hjärtat i halsgropen.

Finland ska vi slå hemma, likaså Ungern och nästan också Holland. Finland borta är 1p godkänt medan vi kan ha 0p som utgångsläge borta mot Holland. Ungern borta, ja vi har ju Zlatan...
Citera
2010-08-12, 20:16
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Förklara och motivera varför du tycker han är så jävla dålig då? "Han lever på ett mål för 8 år sen" räcker inte, tror du det så är du dum i huvudet. Och vilken svensk spelare skulle ta hans plats som defensiv mittfältare i Hamréns bygge? Ser ingen som räcker till när det gäller speluppfattning, passningsförmåga, defensivt jobb eller rutin.

Att spela internationella matcher i så som stora mästerskap och stora kval så besitter man inte kvalitén som def.mittfältare om man spelar i Allsvenskan. Någon idiot här i tråden jämförde honom med spelare som Xavi. Kom igen lite mer kött på benen(fotbollskunskap) måste man ha om man ska jämföra spelare som spelar regelbundet i Barcelona och en mediokert "proffs" som spelar i Elfsborg. Jag sa att han duger än så länge men inte länge till då hoppas man att någon ny ung talang kliver fram och tar hans position. Det är min poäng. Vilken spelare som tar över är oklart och det får tiden utvisa. För att vända på steken så vad är det hos A.Svensson som gör att du får stånd varje gång du ser han spela??! Vad är det som är sååå märkvärdigt? Är det din pojkvän du försvarar eller?
Citera
2010-08-12, 20:18
Medlem
Citat:

Han är en av Sveriges just nu tre bästa centrala mittfältare spelmässigt. Den som påstår att det innebär att man är dålig är ju extremt obildad. Han är dessutom den spelare som först sätts på pappret i en svensk landslagsstartelva tillsammans med Zlatan.

Han överglänste Pjanic i landskampen mot Bosnien, Pjanic som påstås vara världens bästa mittfältare av vissa juggerunkare. Ännu ett bevis på hur otroligt skevt vissa ser fotboll, namn och klubb är ingenting, bara det du visar på plan.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-08-12 kl. 20:25.
Citera
2010-08-12, 20:26
Medlem
Citat:
Att spela internationella matcher i så som stora mästerskap och stora kval så besitter man inte kvalitén som def.mittfältare om man spelar i Allsvenskan. Någon idiot här i tråden jämförde honom med spelare som Xavi. Kom igen lite mer kött på benen(fotbollskunskap) måste man ha om man ska jämföra spelare som spelar regelbundet i Barcelona och en mediokert "proffs" som spelar i Elfsborg. Jag sa att han duger än så länge men inte länge till då hoppas man att någon ny ung talang kliver fram och tar hans position. Det är min poäng. Vilken spelare som tar över är oklart och det får tiden utvisa. För att vända på steken så vad är det hos A.Svensson som gör att du får stånd varje gång du ser han spela??! Vad är det som är sååå märkvärdigt? Är det din pojkvän du försvarar eller?
Kan väl säga att han har varit riktigt bra i landslaget den senaste tiden, så din kritik kan jag inte riktigt köpa. Att han spelar i AS har han ju valt själv och dessutom har han så mycket erfarenhet att han vet vad som krävs på internationell nivå. "Någon idiot i tråden" nämde säkert Xavi i sammanhanget men det gjorde även kommentatorerna i gårdagens match även om han inte kan jämföras med världens bästa playmaker. Men kom inte och säg att killen lever på ett mål för 8 år sedan för han är bra mycket bättre idag och förmodligen den bästa av alla svenskar på planen igår.
Citera
2010-08-12, 20:27
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Han är en av Sveriges just nu tre bästa centrala mittfältare spelmässigt. Den som påstår att det innebär att man är dålig är ju extremt obildad. Han är dessutom den spelare som först sätts på pappret i en svensk landslagsstartelva tillsammans med Zlatan.

Han överglänste Pjanic i landskampen mot Bosnien, Pjanic som påstås vara världens bästa mittfältare av vissa juggerunkare.

Precis samma Pjanic lirade Champions Leauge semifinal där han på vägen slog ut självaste Real Madrid med sitt bortamål som gjorde att Lyon kunde avancera mot just semin. Plus att han spelat ett gäng med matcher med Lyon under säsongen i ligan och cupen. Klart som fan att killen inte ens var taggad att spela en match som totalt var betydelselös..och till ren fakta nu..så har Pjanic under sina blott 20år hunnit skrapa ihop en större meritlista än vad Svensson gjort under hela sin karriär. Samtidigt har Pjanics karriär precis tagit fart då han blivit mer eller mindre ordinarie i Lyon, så meritlistan byggs på sakta men säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in