2010-06-03, 17:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Lite roligt var det allt att Markus Lantz var bäst på plan mot Vitryssland. Tror dock att han gallras bort inför kvalet.
Felet är ju att han borde ha varit med i landslaget för 5 år sen. Inte nu. Synd om killen tycker jag för jag kan ju absolut inte se vad som är/var felet på honom.. Och bäst på plan var han ju inte, möjligtvis bäst i Sverige för Vitrysslands målvakt var ju inte lätt att tas med..
Citera
2010-06-03, 22:42
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
OK... Efter 4-2 mot Bosnien (bra insats) och 1-0 mot Vitryssland (mindre bra insats), hur tycker ni att Sverige skall starta i EM-kvalet?

Mina funderingar:

------------------------- Isaksson --------------------------

S. Larsson ----- Mellberg ---- Majstorovic ---- Safari/M.Olsson

---------- Svensson ------ Källström/Wernblom -------------

Elmander/Chippen --- Toivonen/Wernblom -- Bajrami/M.Olsson

---------------- Ibrahimovic/Elmander/Berg -------------------

Noter:
- Folk på samma plats är rankade i ordning
- Om inte Zlatan är med, så är Elmader vår tyngsta target-spelare (om han är i form)

Är inte Zlatan tänkt att spela på Toivonen/Wernbloms plats? Har för mig att det pratades om det när Hamrén tillträdde, att han i Rosenborg spelat med en stark target bakom en djupledslöpare, och att Zlatan var den optimala spelaren i just den rollen som target.

Jag tycker inte Olsson visat tillräckligt för att vara nära en startplats, han tjuvade ett mål och sprang sig till ett öppet mål i en kontring, annars var han bra mycket blekare än Bajrami och Chippen. Saknar R. Elm också, trots att detta spelsystemet passar honom sämre så är han en av de bättre spelarna i laget, och borde kunna tryckas in på någon av mittfältsplatserna.
Citera
2010-06-03, 22:45
Medlem
Vuxenkos avatar
I EM-kvalet tycker jag vi ska ställa upp med följande

Isaksson
Mellberg-Majstorovic-Safari
S.Larsson-Källström-Wernblom-Chippen
Berg-Bajrami
Zlatan

Offensivt 4-life
Citera
2010-06-03, 22:58
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
I EM-kvalet tycker jag vi ska ställa upp med följande

Isaksson
Mellberg-Majstorovic-Safari
S.Larsson-Källström-Wernblom-Chippen
Berg-Bajrami
Zlatan

Offensivt 4-life

Det var bland de sämsta elvor jag sett, trebackslinje med Safari? Och varför tar du Wernbloom före Taco, om du nu vill ha en offensiv elva? Oklart också vad Berg ska göra som offensiv mittfältare/kantspringare.
Citera
2010-06-03, 23:29
Medlem
Vuxenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det var bland de sämsta elvor jag sett, trebackslinje med Safari? Och varför tar du Wernbloom före Taco, om du nu vill ha en offensiv elva? Oklart också vad Berg ska göra som offensiv mittfältare/kantspringare.

Tanken med Berg och Bajrami är inte att dom är mittfältare, utan dom är anfallare. Sedan är Zlatan ännu högre upp i banan. Om du förstår. Taco petas helt enkelt för att jag ogillar honom starkt + att åldern börjar komma. Bättre att ge Wernblom rutin då.
Citera
2010-06-04, 00:18
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Tanken med Berg och Bajrami är inte att dom är mittfältare, utan dom är anfallare. Sedan är Zlatan ännu högre upp i banan. Om du förstår. Taco petas helt enkelt för att jag ogillar honom starkt + att åldern börjar komma. Bättre att ge Wernblom rutin då.
... men du kan väl inte varit allvarlig med den elvan? En 3-4-3 med en ytterback i backlinje, två offensiva yttermittfältare och två tvåvägslirare på innermittfältet?
Citera
2010-06-04, 00:18
Medlem
Citat:

Haha, du kan verkligen inte fotboll.
Citera
2010-06-04, 00:52
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Zlatan står då offside hela matchen? Eller står han i linje med backlinjen, beredd att springa på Marcus Bergs genomskärare? Nästan lite trollvarning på detta, speciellt det där med att du "ogillar Taco starkt", garanterat var du ett fan av honom i början av 2000-talet då han kampanjades i pressen, om du var intresserad av fotboll då.
Citera
2010-06-04, 01:05
Medlem
Isak, Larsson, Majstrovic, Mellberg, Safari,Svensson,Källström, Elmander och Ibrahimovic. Där har vi de gjutna i höst (förutsatt att Zlatan slutar tramsa så förbannad och kommer tillbaka)
Skulle tro att Elmander går in på högermittfältet.
Citera
2010-06-04, 16:14
Medlem
Vuxenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Zlatan står då offside hela matchen? Eller står han i linje med backlinjen, beredd att springa på Marcus Bergs genomskärare? Nästan lite trollvarning på detta, speciellt det där med att du "ogillar Taco starkt", garanterat var du ett fan av honom i början av 2000-talet då han kampanjades i pressen, om du var intresserad av fotboll då.

Okej förlåt för allt jag gjort, ville helt enkelt se vad folket tyckte om den elvan. Självklart ska vi spela 4-4-2 med :

Isaksson
S.Larsson-Mellberg-Majstorovic-Safari
Chippen-Källström-Wernblom-Bajrami
Berg-Zlatan.

Om inte Zlatan lirar ersätter vi honom med Toivonen, då Berg och Toivonen verkar känna varandra ganska bra.
Citera
2010-06-04, 17:29
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Okej förlåt för allt jag gjort, ville helt enkelt se vad folket tyckte om den elvan. Självklart ska vi spela 4-4-2 med :

Isaksson
S.Larsson-Mellberg-Majstorovic-Safari
Chippen-Källström-Wernblom-Bajrami
Berg-Zlatan.

Om inte Zlatan lirar ersätter vi honom med Toivonen, då Berg och Toivonen verkar känna varandra ganska bra.

Den ser ju bättre ut, men jag tycker nog att man kan fortsätta testa Hamréns 4-2-3-1 ett tag till, i så fall kanske även Wernbloom får plats, kör man med fyra man på mitten blir det svårare, för Svensson petar han definitivt inte, och Källström har sett bättre ut det senaste.

Sedan tycker jag som sagt att det är synd ifall Elm inte får plats i elvan nu med nya förbundskaptenen. Okej att man vill ha fart på kanterna, men på något sätt måste det gå att trycka in Rasmus ändå.
Citera
2010-06-04, 21:19
Bannlyst
u21 vann mot Israel idag och leder nu sin grupp fast man har 1 match mindre spelad än montenegro

http://www.soccerway.com/international/europe/uefa-under-21-championship/2011-denmark/qualifying-round/group-6/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in