Så länge vi inte har nått bättre alternativ än Elmander som ytter så är det inte så mycket att tveka på.. Och visst, Bajrami är en naturligare ytter men han har ju varit rundor sämre än Elmander i dom tidigare matcherna så jag begriper ju inte hur folk tänker där.. Men det är klart, vill folk gå tillbaka till 4-4-2 så kan vi ju göra det, hoppas bara inte det är samma människor som klagade på att 4-4-2 var alldeles för tråkigt och att vi behövde nått nytt förut. Fast av någon anledning så tror jag ju faktiskt att det är samma människor..
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Tycker inte vi ska låta oss nedslås av detta. Vi har haft ett bra facit under Hamrén så långt, det tog abrupt stop mot Holland men so what? Holland är ett av världens bästa landslag, det kunde gå såhär men tittar vi till spelet i matchen så hade det lika gärna kunnat sluta med oavgjort.
Två saker blev avgörande. Avsaknaden av Mellberg först och främst, inte bara för att han är en 10 gånger bättre mittback än Granen, utan för att Granens osäkerhet spred sig vidare till Safari och Lustig. Den andra att Holland fick psykologiskt jobbiga mål på sina två enda chanser i första halvlek. Det var över efter det.
Vi ska dock inte falla i fällan och säga "seeeee nu vad som händer när man är för kaxig eller försöker spela ett annat spel än Lagerbäcks". För helvete? Vi har fortfarande en tro på det här laget. Olycksfall i arbetet och vi ska gå rent resten av gruppen.
Så du tycker inte man ska lära av sina misstag?
Personligen hade jag ju dock helst sett att man lärde sig innan misstaget. Går man ut mot ett klart bättre lag och försöker bjuda upp till dans så blir det så här.. Och du noterade inte att Lustig var en av dom bästa i Sverige? En av dom få som faktiskt skötte sitt jobb och dessutom tog några lovvärda offensiva initiativ.
Och hur kunde du fått det till att sluta oavgjort? Det fanns bara ett lag på plan fram till att Holland hade gjort 4-0 och då slutade dom spela..