2010-05-18, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganja777
En fråga bara , tycker du Ola Toivonen bra ? Han är ju skit , inga kvaliter alls. Finns det någon mer segare anfallare ? Rasmus Elm samma sak. Marcus Berg är okej men spelar fortfarande som en hästkänga. Den enda spelaren som bjöd upp på lite show och underhållning var Zlatan men han kastade landslaget för att dem rövslickade honom för mycket.
Du missuppfattade mig. Jag ställde en retorisk fråga: "hur hysteriskt bra har spelare som Rasmus Elm och Marcus Berg t ex varit i landslaget egentligen?".
Svar: Inte särskilt bra.

Min poäng var just att man tenderar att överskatta de lite yngre spelarna...
Citera
2010-05-18, 07:58
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Du missuppfattade mig. Jag ställde en retorisk fråga: "hur hysteriskt bra har spelare som Rasmus Elm och Marcus Berg t ex varit i landslaget egentligen?".
Svar: Inte särskilt bra.

Min poäng var just att man tenderar att överskatta de lite yngre spelarna...
Du är ute på ganska tunn is om du påstår att inte R Elm har varit bra i landslaget. Tror du på allvar att man kan gå in och ta en ordinarie tröja i landslaget direkt och sedan behålla sin plats om man inte presterar?
Citera
2010-05-18, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Så du jämför Cristiano med Guidetti? Då är du fan så dum. Du tycker inte att det finns någon skillnad i potential på den liraren som spelat brallorna Man U som artonåring, och den som gjort ett mål på Gefle i en liga som är rankad 26:a i världen.

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha

Din duma åsna , Såklart . Låt honom spela i Man Citys a-lag då så ska han nog prestera lika bra.
Citera
2010-05-18, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Du är ute på ganska tunn is om du påstår att inte R Elm har varit bra i landslaget. Tror du på allvar att man kan gå in och ta en ordinarie tröja i landslaget direkt och sedan behålla sin plats om man inte presterar?

Elm har inte varit bra , 1 mål 13 landskamper talar för sig själv. Vilken bajsspelare otroligt
Citera
2010-05-18, 08:44
Medlem
olllies avatar
Det enda positiva med senaste truppen är att Martin Olsson äntligen får chansen att visa upp sig. Vi är i desperat behov av kreativa och frejdiga kantspringare och jag tror att han kan göra ett gott jobb där.

Kul att även Granqvist är med, tror att han har potential att bli en startspelare när Majstorovic/Mellberg inte håller längre.
Citera
2010-05-18, 10:05
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganja777
Elm har inte varit bra , 1 mål 13 landskamper talar för sig själv. Vilken bajsspelare otroligt

Vem har sagt att Elm är en målskytt? Har man följt landslaget så vet man att Elm inte varit dålig, däremot har det märkts att han är ung och har en bit kvar.

Att Guidetti inte kom med i U21 är väl inte jätteskräll, det är väl Mehmeti han eventuellt skulle kunna peta just nu men då pratar vi om att vara fjärdeval.
Citera
2010-05-18, 13:25
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Att Guidetti inte kom med i U21 är väl inte jätteskräll, det är väl Mehmeti han eventuellt skulle kunna peta just nu men då pratar vi om att vara fjärdeval.

Och sen när Söder blir helt återställd och kan köra för fullt i 90 minuter blir det ännu större konkurrens.

/feldgrau
Citera
2010-05-18, 13:33
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere

Om vi vänder på det - vad motiverar att han varit bra då? Rasmus är galet långsam med bollen samt vek i kroppen och har en hel del att utveckla. Tror han sköt sig själv i foten genom att gå till Holland, där tempot inte är mycket högre än i Allsvenskan. Det känns åtminstone som att han hade utvecklats både snabbare och i rätt riktning av att skakas om lite i en bättre liga.
Citera
2010-05-18, 13:57
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Om vi vänder på det - vad motiverar att han varit bra då? Rasmus är galet långsam med bollen samt vek i kroppen och har en hel del att utveckla. Tror han sköt sig själv i foten genom att gå till Holland, där tempot inte är mycket högre än i Allsvenskan. Det känns åtminstone som att han hade utvecklats både snabbare och i rätt riktning av att skakas om lite i en bättre liga.
... och hade han gått till en större liga och inte lyckats där på direkten hade folk sagt att han tog ett för stort steg i karriären.
Citera
2010-05-18, 16:12
Bannlyst
Bosniens trupp:

Kenan HASAGIC 1982 Istanbul BB TUR
Asmir BEGOVIC 1987 Stoke City ENG
Ibrahim SEHIC 1988 Zeljeznicar BIH

Adnan MRAVAC 1982 Westerlo BEL
Boris PANDZA 1986 Hajduk Split CRO
Safet NADAREVIC 1980 Eskisehirspor TUR
Sanel JAHIC 1981 AEK Athens GRE
Dzemal BERBEROVIC 1981 Denizlispor TUR
Emir SPAHIC 1980 Monpellier FRA

Zvjezdan MISIMOVIC 1982 Wolfsburg GER
Samir MURATOVIC 1976 Sturm Graz AUT
Elvir RAHIMIC 1976 CSKA Moscow RUS
Sejad SALIHOVIC 1984 Hoffenheim GER
Miralem PJANIC 1990 Ol. Lyonnais FRA
Mensur MUJDZA 1984 Freiburg GER
Haris MEDUNJANIN 1985 Real Valladolid ESP
Senijad IBRICIC 1985 Hajduk Split CRO
Mehmed ALISPAHIC 1988 Sibenik CRO

Zlatan MUSLIMOVIC 1981 PAOK GRE
Vedad IBISEVIC 1984 Hoffenheim GER
Ermin ZEC 1988 Sibenik CRO
Edin DZEKO 1986 Wolfsburg GER
Citera
2010-05-18, 16:23
Medlem
Sverige vinner målvaktssidan och backlinjen och Bosnien vinner mittfältet och anfallet.
Citera
2010-05-18, 16:24
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Sverige vinner målvaktssidan och backlinjen och Bosnien vinner mittfältet och anfallet.
Asmir Begovic är mycket bättre än Isaksson så det tycker jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in