2009-09-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Men för fan, du är bror duktig du turken. Du är väl en sån där person som aldrig håller med någon annan utan ska alltid ha rätt.

Och det är inte fel att gilla offensiv fotboll.

Varför skulle jag hålla med dig när du kommer med felaktiga påståenden tycker du? Jag är helt klart beredd att hålla med personer som påstår saker som är korrekta men ser ingen mening att hålla med någon som häver ur sig groda efter groda.. speciellt inte på ett forum där det väl är meningen att man ska ifrågasätta för att få fram diskussion? Eller berätta gärna varför du är här?

Nej det är inget fel med att gilla offensiv fotboll. Det har jag aldrig påstått! I min värld är det bara fel att föredra att t ex Sverige förlorar med 3-6 än att de vinner med 1-0... men hey that´s me!
Citera
2009-09-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Varför skulle jag hålla med dig när du kommer med felaktiga påståenden tycker du? Jag är helt klart beredd att hålla med personer som påstår saker som är korrekta men ser ingen mening att hålla med någon som häver ur sig groda efter groda.. speciellt inte på ett forum där det väl är meningen att man ska ifrågasätta för att få fram diskussion? Eller berätta gärna varför du är här?

Nej det är inget fel med att gilla offensiv fotboll. Det har jag aldrig påstått! I min värld är det bara fel att föredra att t ex Sverige förlorar med 3-6 än att de vinner med 1-0... men hey that´s me!

Men som sagt, Sverige visade att när man öste på offensivt mot ungern så var dom rätt överlägsna. Då vann man också en viktig match. Det är mkt bättre än gnetspelet man ställde upp med i Albanien och spelade 0-0.
Citera
2009-09-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Men som sagt, Sverige visade att när man öste på offensivt mot ungern så var dom rätt överlägsna. Då vann man också en viktig match. Det är mkt bättre än gnetspelet man ställde upp med i Albanien och spelade 0-0.

Jasså du föredrar Ungern-matchen framför den mot Albanien? no shit! Det ultimata är såklart alltid att laget vinner och spelar superbt! Återigen inte det som vi snackar om... men känns inte som någon idé att försöka gå in på det här igen eftersom du alltid kommer med samma svar!
Citera
2009-09-09, 20:35
Medlem
LastCaresss avatar
Nu jävlar lägger vi den här jävla Maltamatchen bakom oss och blickar framåt mot Danmark, det viktigaste var fanimig att vi tog 3 poäng.
Citera
2009-09-09, 20:56
Medlem
Dr Scriptums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Nu jävlar lägger vi den här jävla Maltamatchen bakom oss och blickar framåt mot Danmark, det viktigaste var fanimig att vi tog 3 poäng.
Håller med. Vi har fortfarande goda chanser att komma tvåa, och åtminstone en möjlighet att vinna gruppen. Spelarna kommer gå ut mot Danmark som ett revanschtaggat gäng - precis som det var mot Ungern i lördags.
Citera
2009-09-09, 21:08
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Scriptum
Håller med. Vi har fortfarande goda chanser att komma tvåa, och åtminstone en möjlighet att vinna gruppen. Spelarna kommer gå ut mot Danmark som ett revanschtaggat gäng - precis som det var mot Ungern i lördags.

Precis, det blir en helt annan match och man kommer att ha glömt matchen mot Malta. Dessutom tror jag att kvällens match helt enkelt var ett genialiskt försök att mörka formen mot den viktiga danmarksmatchen
Citera
2009-09-09, 21:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Precis, det blir en helt annan match och man kommer att ha glömt matchen mot Malta. Dessutom tror jag att kvällens match helt enkelt var ett genialiskt försök att mörka formen mot den viktiga danmarksmatchen
Haha. Jag tror du precis vann VM i positivt tänkande. Men vi kör på det. Bättre det än att gräva ner sig så djupt så man inte hittar upp igen om vi skulle råka fixa det.
Citera
2009-09-09, 21:27
Medlem
SexyBeasts avatar
Klart att det är svårt att slå ett lag som bara försvarar sig till varje pris, Kalmar vann ju smguld med en liknande taktik. Det är inte fotboll utan någonting annat, oklart vad. Det ska dock sägas att 1-0 mot ett sådant motstånd inte är godkänt.

Vem var det som påstod att Elm hade en god bössa? Hur svårt kan det vara att slå en åtminstone hyffsad hörna när man spelar fotboll på heltid?
Citera
2009-09-09, 21:34
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Klart att det är svårt att slå ett lag som bara försvarar sig till varje pris, Kalmar vann ju smguld med en liknande taktik. Det är inte fotboll utan någonting annat, oklart vad. Det ska dock sägas att 1-0 mot ett sådant motstånd inte är godkänt.

Vem var det som påstod att Elm hade en god bössa? Hur svårt kan det vara att slå en åtminstone hyffsad hörna när man spelar fotboll på heltid?
Förutom den detaljen att Kalmar hade det mest offensiva guldlaget på en 20 år eller nått sånt där så har du ju rätt. Det var många av dom hypade spelarna som verkligen inte gjorde någon glad idag. Elm, Safari och Zlatan gjorde några av dom sämsta insatserna nånsin ungefär.. Det var iofs inte många av dom andra som gjorde det så mycket bättre heller iofs. Den enda som verkade försöka var väl Kim.
Citera
2009-09-09, 21:37
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast

Vad var fel på Elms hörnor?
Citera
2009-09-09, 21:42
Medlem
Det här var fan bedrövligt! Deja vu från Luxemburg på Ullevi! Otroligt konstig match det här, det var så tydligt att inställningen var som bortblåst. Bara Elmander som hade någon som helst rörelse i stort sett. Ytterbackarna var underkända båda två. Safari en ren säkerhetsrisk i första vilken känns jävligt trist då han övertygat de två senaste matcherna och gav hopp! Känns väl dock som man ska fortsätta satsa på honom iaf! t om Svensson var underkänd idag vilket måste vara första gången på år!

Såja! 1-1 Albanien-Danmark! Vorde nice med poängtapp där! Det viktigaste idag är dock att Portugal inte vinner.. har räknat på det där nu och om Ungern-Portugal slutar oavgjort så har vi fanimej råd att förlora mot Danmark så länge vi slår Albanien hemma och Ungern inte tar minst 4 poäng borta mot Portugal och Danmark! Då blir vi fortfarande tvåa i gruppen! Vinner Portugal ikväll krävs det med allra största sannolik istället 6 poäng på de två sista matcherna! betydligt tuffare såklart...

EDIT: Vid X Ungern-Portugal ska det förmodligen räcka med 3 poäng FÖRUTSATT att Skottland inte slår Holland idag! För då blir vi sämsta tvåa!

EDIT 2: Fan va bra! 1-0 Holland! Nu är det bara upp till Ungern att kvittera och gärna Albanien och fixa segern!
Senast redigerad av rodeoturken 2009-09-09 kl. 22:08.
Citera
2009-09-09, 22:16
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Synd att inte Maestro spelades in tidigare i landslaget även om Petter Hansson också varit jävligt stabil, har väntat på Maestros stora genombrott ända sedan tiden i Malmö, trodde absolut han skulle vara i ett större lag vid denna tiden, riktigt jävla bra. Skulle vilja se honom i PL, tror absolut inte han gjort bort sig oavsett lag han spelat i men börjar bli till åren.. Hoppas de blir MFF När han ska him. 5-0 på onsdag.
Hansson har gjort väldigt svåra tabbar under sin tid i 11an.
Färskast i minnet är EM när han säljer sig som en frustande idiot mot Villa och skickar Blågult ur EM. När man är det enda som står mellan egen målvakt och Villa försöker man inte ta bollen från honom...

En annan pärla var mot Nordirland. Samma överambitiösa idioti och Kyle Lafferty vänder bort honom o trycker upp den i krysset.

Stabil i the Bizarroworld kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in