Ganja777 låter som John i attityden. Men, jag gillar Guidetti så ta inte illa upp om det är du.
Flashback är dessutom populärt bland folk i vår ålder (jag är jämngammal med Guidetti) så man vet aldrig. Dock kan man väl inte kalla sig själv för Ganja om man är elitfotbollsspelare, borde inte de ta regelbundna drogtester även på en sådan drog?
Jag tror att Guidetti kommer att nå landslaget. Jag ser Hamrén som en tränare som struntar i hur kaxiga spelarna är så länge de sköter sig under samlingarna och presterar. Hans senaste uttalande om Zlatan stärker den teorin.
Att han inte är med i U-21 ser jag som ett skämt. Rasmus Jönsson är en bra fotbollsspelare helt klart men är alldeles för vek. Enligt Henke är han en riktigt bra avslutare, något som även jag noterat. Fast två mål och fem assist på 14 starter imponerar inte på mig hos serieledarna när konkurrensen är så pass hård som den faktiskt är. Då imponerar tre mål och tre assist på sju starter i ett lag som är tippade att hamna i botten när vi summerar säsongen, betydligt mer.
Avdic är den som jag ser som mest given av de uttagna. Leder trots allt skytteligan och är en riktigt bra bollmottagare. Erton F har jag endast sett någon enstaka gång när han spelade i Mjällby men jag blev riktigt imponerad. Går väl lite trögt i Holland men har läst att han spelar på fel position. Mehmeti har tre mål på nio starter.
Skulle jag fått plocka bort någon i truppen skulle det bli Mehmeti. Skulle Söder varit i bättre skick skulle jag valt mellan Jönsson och Erton, troligen skulle jag valt bort Jönsson.
Avdic - Söder låter som ett perfekt anfallspar. Avdic - Guidetti låter nästan lika bra. Nu vill jag se Avdic - Erton möjligen Jönsson om de anses vara för lika. Mehmeti känns som en bra inhoppare men frågan är om inte Söder eller Guidetti skulle kunna göra det lika bra. Mehmeti borde inte vara med.