2010-05-13, 00:53
  #7657
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Haha 5-3-2 nästa för landslaget
Det spelade vi väl i stort sett under hela Linderoth-perioden? Hur ofta var han i närheten av motståndarnas straffområde?
Citera
2010-05-13, 00:58
  #7658
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedz
Just nu Lantz som sagt.

Kan Wernbloom spela där?
Annars har Gustav Svensson setts som "arvtagaren" på den positionen av många.. Men om man jämför honom med Anders är det nästan löjligt i mina ögon. Anders är en riktigt bra spelare.

Förvånar mig att Lantz inte spelat mer i landslaget, han är ju defensiv och en skön pang på spelare som man alltid vill se efter att ha växt upp med Schwatz å co.

Wernbloom verkar ju ha det mentala rivjärnet i sig men han spelar offensiv mitt/ytter i AZ? och var även Anfallare i U-21 och Allsvenskan om jag inte missminner mig, allt kan hända
__________________
Senast redigerad av serber 2010-05-13 kl. 01:03.
Citera
2010-05-13, 01:23
  #7659
Bannlyst
Berg, Rosenberg, Prica, Elmander, Toivonen och Avdic är vad vi har att välja på

Tycker förövrigt att Zlatan borde portas från landslaget om han inte är tillbaka till första kvalmatchen.
Citera
2010-05-13, 01:50
  #7660
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkva
Berg, Rosenberg, Prica, Elmander, Toivonen och Avdic är vad vi har att välja på

Tycker förövrigt att Zlatan borde portas från landslaget om han inte är tillbaka till första kvalmatchen.

Varför?
Citera
2010-05-13, 02:14
  #7661
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Varför?
För att han vägrar spela när han behövs som mest, att en 157-årig Henke hoppar över ett kval eller två för att sedan spela turneringar förstår jag med tanke att man inte kan spela många matcher i den åldern, men att som Zlatan skita i kvalmatcherna för att sedan vilja spela turneringar är inte okej med tanke på att han är i sin bästa ålder.
Citera
2010-05-13, 02:42
  #7662
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkva
För att han vägrar spela när han behövs som mest, att en 157-årig Henke hoppar över ett kval eller två för att sedan spela turneringar förstår jag med tanke att man inte kan spela många matcher i den åldern, men att som Zlatan skita i kvalmatcherna för att sedan vilja spela turneringar är inte okej med tanke på att han är i sin bästa ålder.

Det nog inte om att Henke inte orkade utan han hade lagt landslaget på is, sen skuttade han runt i Allsvenskan där man inte spelar speciellt mycket dessutom brukar landskamper vara på spelfria veckor.
Zlatan har gjort samma sak men spelar mycket mer matcher så jag ser inget problem med att han kommer in till ett slutspel även om det blir bänken.
Dock kommer Zlatan tillbaka i höst till kvalet, han kommer sitta å grubbla över sommaren.
__________________
Senast redigerad av serber 2010-05-13 kl. 02:45.
Citera
2010-05-17, 13:41
  #7663
Medlem
Truppen mot Bosnien:

Målvakter: Andreas Isaksson, PSV Eindhoven, Johan Wiland, FC Köpenhamn.

Försvarare: Mikael Dorsin, Rosenborg, Andreas Granqvist, Groningen, Mikael Lustig, Rosenborg, Daniel Majstorovic, AEK Aten, Olof Mellberg, Olympiakos, Jonas Olsson, West Bromwich, Behrang Safari, Basel, Oscar Wendt, FC Köpenhamn.

Mittfältare/anfallare: Martin Olsson, Blackburn, Emir Bajrami, Elfsborg. Dusan Djuric, Zürich, Daniel Larsson, Malmö, Sebastian Larsson, Birmingham, Marcus Berg, Hamburg, Viktor Elm, Heerenveen, Johan Elmander, Bolton, Kim Källström, Lyon, Anders Svensson, Elfsborg, Ola Toivonen, PSV Eindhoven, Pontus Wernbloom, Alkmaar, Christian Wilhelmsson, al-Hilal. (TT)

"Skrällarna" i fetstil.
__________________
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-05-17 kl. 13:44.
Citera
2010-05-17, 13:46
  #7664
Medlem
FabioAugustos avatar
Synd att Rasmus mår som ett vrak och att David inte fick spela mer i Fulham pga kontraktsklausuler. Annars hade det varit trevligt att se en brödratrio i landslaget.
Citera
2010-05-17, 13:58
  #7665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Synd att Rasmus mår som ett vrak och att David inte fick spela mer i Fulham pga kontraktsklausuler. Annars hade det varit trevligt att se en brödratrio i landslaget.

Vad är detta för något? Samt: Tror du verkligen David hade varit aktuell för landslaget annars?
Citera
2010-05-17, 14:07
  #7666
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Vad är detta för något? Samt: Tror du verkligen David hade varit aktuell för landslaget annars?
16 minuter mer speltid i A-laget och han hade fått en hyggligt mycket högre månadslön, ytterliggare några matcher mer och han hade fått ännu högre.

David hade nog varit aktuell om han spelat mer.
Citera
2010-05-17, 14:10
  #7667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
16 minuter mer speltid i A-laget och han hade fått en hyggligt mycket högre månadslön, ytterliggare några matcher mer och han hade fått ännu högre.

David hade nog varit aktuell om han spelat mer.

Källa? Samt: Du menar att den största anledningen till att David inte spelat mer är pga detta, och inte pga att han inte är tillräckligt bra?
Citera
2010-05-17, 14:12
  #7668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Källa? Samt: Du menar att den största anledningen till att David inte spelat mer är pga detta, och inte pga att han inte är tillräckligt bra?

Klart han inte fick spela mer för att han inte var tillräckligt bra, är överraskad att ens Viktor Elm blev uttagen. Han har stagnerat rejält i en holländsk mittenklubb. Ser inte vad han skulle tillföra ett svenskt landslag.

Samma sak med Dusan Djuric, tycker inte han hör hemma i landslaget.

Tycker det ser extremt mörkt ut för landslaget just nu, när man ser vilka de etablerade spelarna ska vara så blir man ganska besviken.

Dorsin? Djuric? Viktor Elm? Elmander? Wilhelmson?

Och när Hamren samtidigt ska spela med sitt döfödda 4-2-3-1 som svensk fotboll inte klarar av ser det än mer fruktansvärt mörkt ut.

Såhär hade jag spelat:

Isaksson

Lustig Mellberg Majstorovic Safari

Seb Källström Svensson Bajrami/Olsson

Toivonen Berg
__________________
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-05-17 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in