2009-09-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beffo
absolut,, men handlar det bara om att ha ett bra lag? skulle tex du följa Sverige om hela laget skulle bestå av enbart utlänningar? jag skulle inte det ialf.. Sverige är inge bra fotbolls lag även om de är ganska bra rankade, så de blir nog ingen stor förlust om de skulle plocka bort de "halv svenskar".. de har ju bara haft tur (anser jag ialf) i gruppen att de ligger där de ligger just nu..

Men du diskuterar ju inte fotboll, du diskuterar ju vilka rättigheter svenska medborgare har, oavsett om de är födda i sverige av svenska medborgare eller adopterade (som Eddie Gustafsson som är målvakten du babblade om). Det är en diskussion som hör hemma i I&I, inte i fotbollsforumet.
Citera
2009-09-11, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Det är en återspegling av samhället...
I Italien har alla italienskt utseende och italienskt namn. Minus en som är adopterad.
I Frankrike är nästan alla av afrikanskt/nordafrikanskt ursprung.

Det här har jag sagt till dig innan men du undviker att svara, att frankrike har mycket medborgare med afrikanskt ursprung är ju ganska så lätt att koppla till att Frankrike kolonialiserade halva afrika, gjorde deras innevånare till både slavar och medborgare av det franska imperiet, skövlade deras länder, tog deras tillgångar och lämnade länderna i kris. Ungefär som att det finns rätt många med afrikanskt ursprung i USA. Fattar du nu då?
Citera
2009-09-11, 14:34
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
absolut,, men handlar det bara om att ha ett bra lag? skulle tex du följa Sverige om hela laget skulle bestå av enbart utlänningar? jag skulle inte det ialf.. Sverige är inge bra fotbolls lag även om de är ganska bra rankade, så de blir nog ingen stor förlust om de skulle plocka bort de "halv svenskar".. de har ju bara haft tur (anser jag ialf) i gruppen att de ligger där de ligger just nu..
1.Om du inte skulle följa svenska landslaget bara för att vissa spelare har utländska namn så är det din ensak.
2. Hahaha, "Sverige är inge bra fotbolls lag även om de är ganska bra rankade" Vi är rankade på 41:a plats i världen, bakom länder som Nordirland, Israel och Gabon.
3.Ingen större förlust... Zlatan mot Berg/Elmander. Safari mot Johansson och Majstorovic mot Hansson. Nä, ingen större förlust
Citera
2009-09-11, 14:53
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Så vitt jag vet finns det inga utlänningar i det svenska landslaget. Och huruvida jag skulle titta på det svenska landslaget om det bestod enbart av utlänningar är en rätt hypotetisk fråga då spelarna måste ha medborgarskap om de ska spela för landets landslag.

Nu tror jag att du syftar på de spelare som är av utländsk härkomst. Svaret är att jag skulle följa Sverige även om alla spelare har rötter i andra länder. Varför skulle man inte göra det? Dock har jag svårt att se att detta skulle hända. I den nuvarande truppen är för övrigt två spelare födda utanför Sverige. Safari (Iran) och Gustafsson (USA).

Jag skulle vilja tillägga att du kanske skulle lära dig ditt eget språk (om du nu är svensk) innan du kritiserar sk "utlänningar".
Citera
2009-09-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Men du diskuterar ju inte fotboll, du diskuterar ju vilka rättigheter svenska medborgare har, oavsett om de är födda i sverige av svenska medborgare eller adopterade (som Eddie Gustafsson som är målvakten du babblade om). Det är en diskussion som hör hemma i I&I, inte i fotbollsforumet.

okejokej,, ne absolut angår inte det här det Svenska landslaget.. nejnej.. du har ju helt rätt...
Citera
2009-09-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho
1.Om du inte skulle följa svenska landslaget bara för att vissa spelare har utländska namn så är det din ensak.
2. Hahaha, "Sverige är inge bra fotbolls lag även om de är ganska bra rankade" Vi är rankade på 41:a plats i världen, bakom länder som Nordirland, Israel och Gabon.
3.Ingen större förlust... Zlatan mot Berg/Elmander. Safari mot Johansson och Majstorovic mot Hansson. Nä, ingen större förlust

1. utländska namn? de är ju inte " hel svenskar"
2. japp,, av hur många då? jo 140.. ganska bra sa ja.. inte mycket, väldigt mm.. utan ganska?!
3.zlatan.. inte direkt bra i mina ögon, han är bara bra när han har många bra spelare runt sig då han slipper göra jobbet... safari- finns många som skulle kunna göra minst lika bra jobb...
Citera
2009-09-11, 15:35
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
2. japp,, av hur många då? jo 140.. ganska bra sa ja.. inte mycket, väldigt mm.. utan ganska?!
3.zlatan.. inte direkt bra i mina ögon, han är bara bra när han har många bra spelare runt sig då han slipper göra jobbet... safari- finns många som skulle kunna göra minst lika bra jobb...
1. Nä, kanske inte. Men majoriteten är födda i Sverige och kan därför räknas av mig som "svenskar".
2. Faktist över 190 länder, men du får gärna läsa länderna som var högre rankade än Sverige och därför ska vara bättre.
3. Nähe, så Zlatan är bara bra när han har bra spelare omkring sig, Tycker du att Elmander, Berg eller Hysén är bättre ?
Citera
2009-09-11, 15:37
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Det här har jag sagt till dig innan men du undviker att svara, att frankrike har mycket medborgare med afrikanskt ursprung är ju ganska så lätt att koppla till att Frankrike kolonialiserade halva afrika, gjorde deras innevånare till både slavar och medborgare av det franska imperiet, skövlade deras länder, tog deras tillgångar och lämnade länderna i kris. Ungefär som att det finns rätt många med afrikanskt ursprung i USA. Fattar du nu då?

Har vi diskuterat det förr?
Jag ifrågasatte väl inte varför det var så?

Att de "gjorde deras invånare till slavar" är så okunnigt och falskt att man knappt orkar svara...
Citera
2009-09-11, 15:44
Medlem
wootens avatar
Citat:
Haha.. du kan lika lite om fotboll som du kan svenska.
Citera
2009-09-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho
1. Nä, kanske inte. Men majoriteten är födda i Sverige och kan därför räknas av mig som "svenskar".
2. Faktist över 190 länder, men du får gärna läsa länderna som var högre rankade än Sverige och därför ska vara bättre.
3. Nähe, så Zlatan är bara bra när han har bra spelare omkring sig, Tycker du att Elmander, Berg eller Hysén är bättre ?

1.men inte av mig
2.du ser, men vilka länder som ligger före, det har väl ingen betydelse, listan är ju till för att se hur man ligger till?
3. frågan var inte hur bra de är, Zlatan är kanon när han får bra spelare kring sig.. Elmander tycker jag är mycket bättre passande i det svenska landslaget än Zlatan är, Berg och Hysén är inga stolpskott direkt.. utan de är klart bra.
Citera
2009-09-11, 16:37
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
1.men inte av mig
2.du ser, men vilka länder som ligger före, det har väl ingen betydelse, listan är ju till för att se hur man ligger till?
3. frågan var inte hur bra de är, Zlatan är kanon när han får bra spelare kring sig.. Elmander tycker jag är mycket bättre passande i det svenska landslaget än Zlatan är, Berg och Hysén är inga stolpskott direkt.. utan de är klart bra.
1. Du får ha din egen åsikt.
2. Men man måste jämföra vilka länder som ligger före så man kan veta vilka länder som är bättre än ens eget land. Annars vet man ju inte hur bra man är.
3. Men om Zlatan skulle ersättas av spelare så skulle det vara av Elmander, Berg eller Hysén. Någon måste peta honom. Och om det svenska laget inte ska försämras så måste han petas av någon som är bättre.
Citera
2009-09-25, 10:19
Medlem
neej verkar som bögen henke ska spela i landslaget igen

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/landslaget/article5852969.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in