2008-12-16, 16:16
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Finns en hel del bättre alternativ än Dahlberg enligt mig.

Du skrev gamlingar, knappast så att Dahlberg hamnar i den kategorien. Sen finns det väl inte jättemånga att välja mellan? Söder och Jönsson kunde fått en plast var iof, men annars är det ju rätt tomt och man kan ju bara ta ut spelare från Skandinavien. Det är stor risk att t.ex. Toivonen inte kommer dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Vi får väl innerligt hoppas att det även är poänglöst att testa Dahlberg tillsammans med Larsson.. Vill vi verkligen se... nån av dem i landslaget? :P

Larsson är ju ordinarie om du inte redan visste det? Föresten när ska du sluta göra totalt jävla poänglösa inlägg hela tiden?
Citera
2008-12-16, 16:23
Medlem
Kupsans avatar
Förra säsongen så såg jag Dahlberg som en lovande talang. lite Källström-vibbar över honom då man såg att han hade stor talang och väntade på att han skulle blomma ut, men den här säsongen så tog han inte bara 1 steg bakåt utan mer som 5,6,7 eller 8 steg, absolut den spelare som presterade sämst jämfört med föregående år.

Inför säsongen så var det en stor intervju med honom i nån tidning där han berättade att han kör väldigt mycket styrka och lagt på sig flera kilon muskler.
Men det enda som hände var att han blev mycket långsammare (alla backar kunde springa ifatt honom) och när han hoppade så lämnade han knappt marken, fysiskt så kan jag inte säga för man vet inte då han aldrig tacklas...
Citera
2008-12-16, 16:24
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Larsson är ju ordinarie om du inte redan visste det? Föresten när ska du sluta göra totalt jävla poänglösa inlägg hela tiden?

Ja, Larsson är ordinarie och ja, det vet jag. Tog det emot nu när jag kritiserade honom eller? :P Du reagerar ju på mitt inlägg, så det är konstigt isf att du reagerar på något som är "totalt jävla poänglöst"
Citera
2008-12-16, 16:25
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Du skrev gamlingar, knappast så att Dahlberg hamnar i den kategorien. Sen finns det väl inte jättemånga att välja mellan? Söder och Jönsson kunde fått en plast var iof, men annars är det ju rätt tomt och man kan ju bara ta ut spelare från Skandinavien. Det är stor risk att t.ex. Toivonen inte kommer dessutom.

Du skrev att vi var tvungna att ta med skräplirare som Dahlberg eftersom vi inte hade några bättre unga spelare och då kunde vi lika gärna ha med äldre bättre spelare.

Och jag syftade på att Dahlberg inte är en av de bättre unga spelare vi har, vi har flera utanför truppen som skulle kunna ta hans plats.
Citera
2008-12-16, 16:35
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Ja, Larsson är ordinarie och ja, det vet jag. Tog det emot nu när jag kritiserade honom eller? :P Du reagerar ju på mitt inlägg, så det är konstigt isf att du reagerar på något som är "totalt jävla poänglöst"

Nej, det var mer allmänt om dina inlägg... Verkar som att du försöker slå något rekord.

Citat:
Du skrev att vi var tvungna att ta med skräplirare som Dahlberg eftersom vi inte hade några bättre unga spelare och då kunde vi lika gärna ha med äldre bättre spelare.

Och jag syftade på att Dahlberg inte är en av de bättre unga spelare vi har, vi har flera utanför truppen som skulle kunna ta hans plats.

Flera, men knappast många. Uttagningen av honom var så klart dålig men Uttagningen av t.ex. Larsson, Gustavsson, DA etc var ju ganska självklar och det finns flera anledningar till att man tar ut äldre spelare.
Citera
2008-12-16, 16:37
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Flera, men knappast många. Uttagningen av honom var så klart dålig men Uttagningen av t.ex. Larsson, Gustavsson, DA etc var ju ganska självklar och det finns flera anledningar till att man tar ut äldre spelare.

Jo det har du väl rätt i.
Skulle dock fortfarande vilja se Näfver få chansen i en sån här turné.
Citera
2008-12-16, 17:30
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Nah både Oremo o Avdic är yngre och bättre, dessutom aktuella för U21 som borde prioriteras över marginalspelare när vi har EM hemma.

Förstår heller inte syftet att fylla ut med en kille som Jonsson, skulle hellre sett Lustig där speciellt då både Bjärsmyr o Bengtsson ska med
Citera
2008-12-16, 18:31
Medlem
Citat:
Jo det har du väl rätt i.
Skulle dock fortfarande vilja se Näfver få chansen i en sån här turné.
Du måste skoja? Har han ens något allsvenskt lag att spela i?
Citera
2008-12-16, 18:59
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nah både Oremo o Avdic är yngre och bättre, dessutom aktuella för U21 som borde prioriteras över marginalspelare när vi har EM hemma.

Förstår heller inte syftet att fylla ut med en kille som Jonsson, skulle hellre sett Lustig där speciellt då både Bjärsmyr o Bengtsson ska med

Jag tycker att det är bra att Jonsson får en till chans. Han var ju med i samma trupp efter säsongen -06 och var helt okej. Sedan har han haft ett skadehelvete så gjort att han knappt har spelat. Nu är han äntligen frisk och har visat upp bra spel. Helt rätt att ge honom en andra chans.

Däremot var det synd att inte NEJ eller Pertan kom med.
Citera
2008-12-16, 19:46
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Jag tycker att det är bra att Jonsson får en till chans. Han var ju med i samma trupp efter säsongen -06 och var helt okej. Sedan har han haft ett skadehelvete så gjort att han knappt har spelat. Nu är han äntligen frisk och har visat upp bra spel. Helt rätt att ge honom en andra chans.

Men Nisse känns väl iofs inte riktigt som en man för varken landslaget eller framtiden, vad är han, typ 28? Och Just mittbackar har vi ju säkert en 8st som går före honom, så de tycker jag inte att Lasse gjorde fel i.

Kan väl vara intressant med Jonsson, även om jag inte tror att han har så mycket att hämta, men på ytterbacksplatserna, eller yttrarna i vår 3-5-2 uppställning, är det ju knappast överbefolkat iaf, så där ser jag inga fel i att de testar nya viljor, eller ger en andra chans till vissa.
Citera
2008-12-16, 19:48
Medlem
Carrickos avatar
Skulle viljat se den här truppen

Målvakter:
Eddie Gustafsson
John Alvbåge

Backar:
Mikael Dorsin
Emil Johansson
Max v. Schleebrugge
Rasmus Bengtsson
Mattias Bjärsmyr
Patrik Gerrbrand
Mikael Lustig
Adam Johansson

Mittfältare:
Alexander Farnerud
Samuel Holmén
Daniel Andersson
Pontus Farnerud
Andreas Dahl
Johan Andersson
Rasmus Elm
Martin Ericsson

Anfallare:
Henrik Larsson
Daniel Nannskog
Ola Toivonen
Patrik Ingelsten

Reserver:
Björn Runström
Pontus Wernbloom
Johan Arneng
Tobias Hysén
Niklas Sandberg
David Johansson
Daniel Andersson (HIF)

För övrigt tycker jag att David Elm ligger närmre en plats än Mikael Dahlberg. D.Elm är mitt sjundeval som anfallare.
Senast redigerad av Carricko 2008-12-16 kl. 19:54.
Citera
2008-12-16, 20:09
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla

I vanliga fall hade jag inte brytt mig men nu är det ändå U21-EM på hemmaplan i år och med flertalet av dom aktuella spelarna med i truppen borde en spelare som Lustig få gå före. Tror en sådan samling med äldre landslagsmän som Henke o Sidleds är bra för "småstjärnorna"

NEJ är väl inte ens nära en sådan här trupp? kan räkna minst en handfull bättre spelare som skulle kunna åka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in