2008-10-11, 02:01
Medlem
lanafishs avatar
Vad har Zlatan för konstiga uttalande i media på senare tiden? Och var står det skrivet att en kapten måste springa mycket? Zlatan är en anfallare, hans spelstil och roll är inte att löpa sig trött som spelare som Elmander. Zlatan gör bra mycket mer nytta på en fotbollsplan än Elmander.

Så du ser alltså hellre att en spelare som inte ens är ordinarie i landslaget ska vara kapten framför den mest rutinerade?

Mjo Zlatans gestikulerande kanske inte är någon höjdare som en kapten. Kan dock inte klandra honom när spelare som Hansson och Mellberg ska leverera bollar? Tror dock Zlatan höjer sig ett snäpp på den fronten när han är kapten, jag hoppas det i.a.f.

Men återstår väl att se. Kanske inte en så speciellt roligmatch att vara kapten i för första gången.
Citera
2008-10-11, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Vad har Zlatan för konstiga uttalande i media på senare tiden? Och var står det skrivet att en kapten måste springa mycket? Zlatan är en anfallare, hans spelstil och roll är inte att löpa sig trött som spelare som Elmander. Zlatan gör bra mycket mer nytta på en fotbollsplan än Elmander.

Utalandet om att Ralf skall jobba i hans trädgård, han kan inte ta kritik från folk verkar det som. Hans match mot Ungern var bedrövlig i hans kaliber, och Ralf sågarn och får "skit" tillbaka. Även utalandet i EM där han föredrog Stoor och S.Larsson, visst det gör jag med men inte så smart mitt under ett EM slutspel.

En kapten i mina ögon och i dom flesta framgångsrika managers i världen så väljer man kapten efter just, ger aldrig upp, kämparglöd, bra karsima, respekterad i laget. För mig uppfyller han bara att han är respekterad.

Hellre ser jag på spelare som kämpar än dom som står still. United är faktist ett exemple på ett lag som har många som springer och kämpar, Tevez(En av mina stora favoriter), Rooney, Park etc, gillar även skarpt Zanetti i Inter(Kapten där) och Gattuso i Milan.
Senast redigerad av Znorken 2008-10-11 kl. 02:19.
Citera
2008-10-11, 02:21
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Utalandet om att Ralf skall jobba i hans trädgård, han kan inte ta kritik från folk verkar det som. Hans match mot Ungern var bedrövlig i hans kaliber, och Ralf sågarn och får "skit" tillbaka. Även utalandet i EM där han föredrog Stoor och S.Larsson, visst det gör jag med men inte så smart mitt under ett EM slutspel.

En kapten i mina ögon och i dom flesta framgångsrika managers i världen så väljer man kapten efter just, ger aldrig upp, kämparglöd, bra karsima, respekterad i laget. För mig uppfyller han bara att han är respekterad.

Hellre ser jag på spelare som kämpar än dom som står still. United är faktist ett exemple på ett lag som har många som springer och kämpar, Tevez(En av mina stora favoriter), Rooney, Park etc, gillar även skarpt Zanetti i Inter(Kapten där), och Gattuso i Milan.

Uttalnde om Ralf var väl inte så jävla farligt. Skönt med spelare som inte är så jävla PK. Ralf är en Zlatan-hatare och förtjänar att få skit tillbaka. Har du ens sett när Zlatan pratade om Stoor och Larsson?

Zlatan är helt klart den som lämpar sig bäst för kaptensrollen som läget ser ut för tillfället.

Och när blev Gattuso kapten?
Citera
2008-10-11, 02:28
Bannlyst
Citat:
Uttalnde om Ralf var väl inte så jävla farligt. Skönt med spelare som inte är så jävla PK. Ralf är en Zlatan-hatare och förtjänar att få skit tillbaka. Har du ens sett när Zlatan pratade om Stoor och Larsson?

Zlatan är helt klart den som lämpar sig bäst för kaptensrollen som läget ser ut för tillfället.

Och när blev Gattuso kapten?

Nej, Ralf sågade Zlatan för att Zlatan inte var bra den matchen, det är hans jobb. Ska han sitta och ljuga? Sen är det ju väldigt töntigt att Zlatan börjar gå till attack.
Citera
2008-10-11, 02:35
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Nej, Ralf sågade Zlatan för att Zlatan inte var bra den matchen, det är hans jobb. Ska han sitta och ljuga? Sen är det ju väldigt töntigt att Zlatan börjar gå till attack.

Ja Zlatan gjorde ingen bra match, men Edström gick åt hårdare än nödvändigt. Edström har alltid kritiserat Zlatan, även när han gör bra ifrån sig. Konstigt att Zigenaren aldrig får utstå lika hård kritik.
Citera
2008-10-11, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ja Zlatan gjorde ingen bra match, men Edström gick åt hårdare än nödvändigt. Edström har alltid kritiserat Zlatan, även när han gör bra ifrån sig. Konstigt att Zigenaren aldrig får utstå lika hård kritik.

Jaha jag har ingen aning om vad som pågår bakom kulisserna. Jag vet bara att Ralf hade rätt där och kanske inte behövde kritiseras av Zlatan. Men det spelar nog ingen roll.
Citera
2008-10-11, 02:45
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jaha jag har ingen aning om vad som pågår bakom kulisserna. Jag vet bara att Ralf hade rätt där och kanske inte behövde kritiseras av Zlatan. Men det spelar nog ingen roll.

Ja det är onödigt att orda mer om det. Men googla Ralf Edström och läs vad idioten till fyllebullt skriver/säger. Inte bara om Zlatan, om allt.
Citera
2008-10-11, 03:44
Medlem
Citat:
Ja Zlatan gjorde ingen bra match, men Edström gick åt hårdare än nödvändigt. Edström har alltid kritiserat Zlatan, även när han gör bra ifrån sig.

Jovisst... Det bästa beviset att Ralf ogillar Zlatan är ju hans radio-referat i EM 2004 när Zlatan klackade in 1-1 kvitteringen mot Italen. Granqvist går upp i extas, medans Ralf sitter och gnäller att Granqvist skall lugna sig!!!

Det mål-referatet finns på denna sidan: http://www.sr.se/cgi-bin/Radiosporten/nyhetssidor/artikel.asp?nyheter=1&programid=1656&Artikel=43270 6

Och folk tycker att Zlatan gnäller och gestikulerar for mycket på plan för att vara kapten... Men snälla nån - Gjorde inte Ljungberg det minst lika mycket?
Senast redigerad av Expat 2008-10-11 kl. 03:47.
Citera
2008-10-11, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
...

Och folk tycker att Zlatan gnäller och gestikulerar for mycket på plan för att vara kapten... Men snälla nån - Gjorde inte Ljungberg det minst lika mycket?

Att vara kapten i en match kan han säkert vara utan några större problem, men knappast en längre tid. En kapten ska vara en drivkraft på planen, en som de andra spelarna kan titta på för att känna självförtroende och motivation. Man måste kunna peppa laget när det går som sämst! Det är något Zlatan kan behöva lära sig.

Zlatan har en tendens att sluta kämpa när saker inte alltid går hans väg, sånt fungerar inte. Visst har man rätt att gnälla över felpass och idiotiska misstag men en lagkapten ska alltid försöka att vara positiv och "pusha" spelarna! Självklart är det inte samma nivå i landslaget som han är van vid i Inter, men det är inte intressant. Genom att försöka uppmuntra och ge konstruktiv kritik(när den är befogad, självklart) kan man få spelare att höja sig över sin normala prestationsnivå!
Citera
2008-10-11, 07:41
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Enligt aftonbladets Zoomkameror så var Stefan Rodewåg i örebro snabbast i allsvenskan förra året. Han var väl inte helt ordinarie så han spelade ju inte alltid 90 minuter (kanske piggare ben) men han hade alltid toppnoteringar på snabbheten där så det var inte en engångsföretelse.

Lite häftigt var att Henke hade näst högsta toppfarten,fyfan vad häftigt!
Och då ska man ha i åtanke att han tappat väsentligt i snabbhet sedan Barca-tiden. Nog mer ett underbetyg till AS än något annat.
Citera
2008-10-11, 07:47
Medlem
someuses avatar
Citat:
Att han har konstiga uttalanden i media samt kämpar ingenting på plan som en kapten skall göra, fast visst fanns inte så många mer att få den än han. Andersson äre bara skönt att slippa. S.Larsson ser ut för mig att vara den framtidna kaptenen.
Du tänker typ Henkes "Ah, han kan ju skriva om det i sin blogg."

Personligen föredrar jag en kapten med personlighet, åsikter och en vilja. Det är ledaregenskaper jag själv alltid uppskattat.

Zlatan ska knappast springa lungorna av sig i defensiven. Kan inte tänka mig annat än att detta är klara direktiv från ledarna. Huruvida detta är rätt eller fel taktik låter jag vara osagt.
Han ska troligtvis skära ytor. Vilket han gör.

Men som någon här skrev: Han kunde nog fått en roligare match att vara kapten i.
Senast redigerad av someuse 2008-10-11 kl. 07:57.
Citera
2008-10-11, 08:18
Medlem
zzwampens avatar
Citat:

Hellre ser jag på spelare som kämpar än dom som står still. United är faktist ett exemple på ett lag som har många som springer och kämpar, Tevez(En av mina stora favoriter), Rooney, Park etc, gillar även skarpt Zanetti i Inter(Kapten där) och Gattuso i Milan.
Herregud, vad spelar det för roll om kaptenen springer mycket? Dessutom är det här elitfotboll inte något jävla knattelag, klart spelare klagar på varandra. Del Piero och Totti kämpar inte speciellt mycket och båda klagar och gestikulerar mot medspelare (Del Piero skallade till och med en medspelare på planen som inte passade honom förra året ) och de är ju helt självklara kaptener. Larsson är en bra kapten (Henrik alltså, Sebastian får nog höja sig några snäpp för att bli det), men Zlatan är nog det bästa valet efter honom, kanske inte för att han är den bästa kaptenen men för att han är den överlägset bästa spelaren.

Sebastian Larsson kanske kan bli en perfekt kapten i framtiden om han blir bättre som spelare. Jag har sett hans dirigerande och pekande i Birmingham (för övrigt exakt samma saker som Zlatan gör i Inter och i landslaget) men när han spelar i landslaget känns det lite löjligt att han står och pekar var Zlatan ska springa. Känns som han inte riktigt har den pondusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in