Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Vad har Zlatan för konstiga uttalande i media på senare tiden? Och var står det skrivet att en kapten måste springa mycket? Zlatan är en anfallare, hans spelstil och roll är inte att löpa sig trött som spelare som Elmander. Zlatan gör bra mycket mer nytta på en fotbollsplan än Elmander.
Utalandet om att Ralf skall jobba i hans trädgård, han kan inte ta kritik från folk verkar det som. Hans match mot Ungern var bedrövlig i hans kaliber, och Ralf sågarn och får "skit" tillbaka. Även utalandet i EM där han föredrog Stoor och S.Larsson, visst det gör jag med men inte så smart mitt under ett EM slutspel.
En kapten i mina ögon och i dom flesta framgångsrika managers i världen så väljer man kapten efter just, ger aldrig upp, kämparglöd, bra karsima, respekterad i laget. För mig uppfyller han bara att han är respekterad.
Hellre ser jag på spelare som kämpar än dom som står still. United är faktist ett exemple på ett lag som har många som springer och kämpar, Tevez(En av mina stora favoriter), Rooney, Park etc, gillar även skarpt Zanetti i Inter(Kapten där) och Gattuso i Milan.