2009-05-26, 23:39
Medlem
stukas avatar
Nån som jag hoppas kommer med i höst och utmanar är Hammarbys Emil Johansson, känns som det finns en öppen plats att ta där på vänsterkanten.
Citera
2009-05-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Sportnytt/Sportspegeln.

Där säger han ju någon i stilen med "Jag ser det inte som ett problem men det är inte tillräckligt bra"...
Går ju att tolka det lite hur man vill men jag känner att han menar att det inte är någonting han är orolig ska hålla i sig men erkänner att de borde gjort någon extra kasse... men du tolkar det väl såklart som att han är gnuggar händerna i belåtenhet och läser en vända i sin pärm?

Hade vi bara mött Malta i höstas och gjort en 5-6 mål hade det inte kommit några frågor om detta ämne nu!
Citera
2009-05-27, 00:17
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Där säger han ju någon i stilen med "Jag ser det inte som ett problem men det är inte tillräckligt bra"...
Går ju att tolka det lite hur man vill men jag känner att han menar att det inte är någonting han är orolig ska hålla i sig men erkänner att de borde gjort någon extra kasse... men du tolkar det väl såklart som att han är gnuggar händerna i belåtenhet och läser en vända i sin pärm?
Hade vi bara mött Malta i höstas och gjort en 5-6 mål hade det inte kommit några frågor om detta ämne nu!

Vilken tränare på den här nivån skulle säga en sån sak? Om man inte ser det som ett problem att man gjort 2 mål på 4 matcher så är ngt fel, för gör man inte tilräckligt med mål så spelar det ingen roll hur bra defensiv man än har.

"Jag ser det inte som ett problem men det är inte tillräckligt bra" vem fan säger ngt sådant. Du kan säga att det inte är good enough, men att inte se det som ett problem är ju befängt.

På det fetmarkerade.
Citera
2009-05-27, 00:25
Medlem
stukas avatar
Citat:
Vilken tränare på den här nivån skulle säga en sån sak? Om man inte ser det som ett problem att man gjort 2 mål på 4 matcher så är ngt fel, för gör man inte tilräckligt med mål så spelar det ingen roll hur bra defensiv man än har.

Den här nivån? Med det här spelarmaterialet?
Jag kan säga dig att inte ens Mourinho skulle gå för tre poäng borta mot Portugal.

Du har för höga krav på ett för dåligt landslag, pojk.
Och du ska vara tacksam för att du fått uppleva fem stora mästerskap.
Citera
2009-05-27, 00:29
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Den här nivån? Med det här spelarmaterialet?
Jag kan säga dig att inte ens Mourinho skulle gå för tre poäng borta mot Portugal.

Du har för höga krav på ett för dåligt landslag, pojk.
Och du ska vara tacksam för att du fått uppleva fem stora mästerskap.

Pojk? Va inte så fräck nu. Är det för höga krav av en tränare att gå för vinst vilket lag du än möter? Är du på riktigt, tack som fan att du inte är en tränare.

Vad sänder det för signaler om ens tränare/förbundskapten inte går in för att vinna bara för att det är ett bättre lag på andra sidan? Du är ju på gränsen till patetisk. Siktar man inte högt så vinner man inget, men du nöjer dig med att gå till ett slutspel, jag däremot vill vinna.

Det som skiljer dig från mig att du har ingen vinnarmentalitet. Du snackar om för höga krav på ett dåligt landslag men ändå tar du stolt upp att det har gått till en rad slutspel.
Senast redigerad av Masinga 2009-05-27 kl. 00:32.
Citera
2009-05-27, 00:38
Medlem
stukas avatar
Citat:
Pojk? Va inte så fräck nu. Är det för höga krav av en tränare att gå för vinst vilket lag du än möter? Är du på riktigt, tack som fan att du inte är en tränare.

Vad sänder det för signaler om ens tränare/förbundskapten inte går in för att vinna bara för att det är ett bättre lag på andra sidan? Du är ju på gränsen till patetisk. Siktar man inte högt så vinner man inget, men du nöjer dig med att gå till ett slutspel, jag däremot vill vinna.

Det som skiljer dig från mig att du har ingen vinnarmentalitet.

Och en realistisk syn på landslagsfotboll?
Citera
2009-05-27, 00:40
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Och en realistisk syn på landslagsfotboll?

Hört talas om skrällar? Att tro på sig själv och sitt lag är en grundförutsättning för att lyckas, gör du inte det så är du innan matchen ens börjat i psykiskt underläge.

Varför tror du det blev ett sånt ståhej när Zlatan sa, vi kan vinna VM? Jo, för att ingen annan har en sådan mentalitet.
Citera
2009-05-27, 00:47
Medlem
stukas avatar
Citat:
Hört talas om skrällar? Att tro på sig själv och sitt lag är en grundförutsättning för att lyckas, gör du inte det så är du innan matchen ens börjat i psykiskt underläge.

Ja, jag har hört talas om skrällar.

Det är klart att Sverige kan slå vilket världsledande landslag som helst.
På en kontring eller två. På nån individuell prestation. Precis som alla andra lag vinner matcher.
Men det är ju för fan ingen taktisk strategi.

Vad du är ute efter, pojk, är nån hjärtattacks-sökande Kevin Keegan som står och skriker krigsord på kanten oavsett när vi spelar.

Jag kan räkna upp minst 10 matcher under Lagerbäck som vi spelar över vår förmåga.
Citera
2009-05-27, 00:51
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ja, jag har hört talas om skrällar.

Det är klart att Sverige kan slå vilket världsledande landslag som helst.
På en kontring eller två. På nån individuell prestation. Precis som alla andra lag vinner matcher.
Men det är ju för fan ingen taktisk strategi.

Vad du är ute efter, pojk, är nån hjärtattacks-sökande Kevin Keegan som står och skriker krigsord på kanten oavsett när vi spelar.

Jag kan räkna upp minst 10 matcher under Lagerbäck som vi spelar över vår förmåga.

Återigen, kalla mig inte pojk du vet inget om min ålder. Det jag vill är att man tror på att man kan vinna, hur det sker är oviktigt, förstår du nu?
Citera
2009-05-27, 00:56
Medlem
Citat:

Det som skiljer dig från mig att du har ingen vinnarmentalitet. Du snackar om för höga krav på ett dåligt landslag men ändå tar du stolt upp att det har gått till en rad slutspel.

Åh herregud det har var bland det med komiska man läst på detta forum.. då har man ändå läst en hel del! I din värld är det alltså alltid bäst att köra full fart framåt, vilka man än möter? En bra idé är att bygga laget efter förutsättningarna som finns..

Det är skillnad på att vara nöjd med att åka ur i en åttondelsfinal i ett VM och att inse sina begränsningar.. Det är alltså 7 länder som har vunnit VM genom tiderna sen 1930... på vissa här låter det som att det är rent ut sagt dåligt att Sverige inte är i final varje gång och att alla som inte tycker likadant badar i fontäner när Sverige åker ur i en åttondel.
Ibland känns som vissa här inne spelar lite för mycket Football Manager och aldrig kommer inse hur tufft det är i mästerskapen.

Det är väl klart som fan hela svenska folket vill att vi vinner matcherna men berätta gärna hur du tror våra chanser skulle förbättras i en match som den mot Portugal borta om vi med vårt material går ut och försöker rulla ut dom?
Det finns väldigt få lag världen över som inte anpassar sitt spel efter motståndaren!

Berätta gärna också i övrigt vilka förändringar du vill göra i laget.. vem ska leda laget? Hur ska vi spela? Och snälla utveckla lite mer än klyschor som "vi behöver nytt blod" eller bara att vi ska slänga in Hysén och Goitom i laget.

Meningen "Det som skiljer dig från mig att du har ingen vinnarmentalitet" kommer iaf få mig att somna med ett leende på läpparna!
Senast redigerad av rodeoturken 2009-05-27 kl. 01:03.
Citera
2009-05-27, 00:56
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Det som skiljer dig från mig att du har ingen vinnarmentalitet.
Sååå.. Du tycker det är bättre att vi går för vinst i varje match, förlorar för att vi inte har lag för det och därför missar att gå till slutspel? Ja hurra för vinnarmentalitet..

Lite trist kanske att dra gamla klyschor men det där med högmod går före fall ligger det ju en del sanning i..

Och när du ändå håller på kan du väl berätta detta framgångsrecept för Zoran också så att Djurgården genast kan gå tillbaka till sitt fantastiska offensiva 4-3-3 så att dom kan börja vinna allt igen.
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2009-05-27 kl. 00:59.
Citera
2009-05-27, 01:03
Medlem
stukas avatar
Citat:
Återigen, kalla mig inte pojk du vet inget om min ålder. Det jag vill är att man tror på att man kan vinna, hur det sker är oviktigt, förstår du nu?

Jag bedömer dig bara från din stilistiska förmåga på ett diskussionsforum om fotboll.
Detta plus din avatar gör att jag anser att jag kan kalla dig pojk, eller pojkvasker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in