Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Pojk? Va inte så fräck nu. Är det för höga krav av en tränare att gå för vinst vilket lag du än möter? Är du på riktigt, tack som fan att du inte är en tränare.
Vad sänder det för signaler om ens tränare/förbundskapten inte går in för att vinna bara för att det är ett bättre lag på andra sidan? Du är ju på gränsen till patetisk. Siktar man inte högt så vinner man inget, men du nöjer dig med att gå till ett slutspel, jag däremot vill vinna.
Det som skiljer dig från mig att du har ingen vinnarmentalitet. Du snackar om för höga krav på ett dåligt landslag men ändå tar du stolt upp att det har gått till en rad slutspel.
Åh herregud det har var bland det med komiska man läst på detta forum.. då har man ändå läst en hel del! I din värld är det alltså alltid bäst att köra full fart framåt, vilka man än möter? En bra idé är att bygga laget efter förutsättningarna som finns..
Det är skillnad på att vara nöjd med att åka ur i en åttondelsfinal i ett VM och att inse sina begränsningar.. Det är alltså 7 länder som har vunnit VM genom tiderna sen 1930... på vissa här låter det som att det är rent ut sagt dåligt att Sverige inte är i final varje gång och att alla som inte tycker likadant badar i fontäner när Sverige åker ur i en åttondel.
Ibland känns som vissa här inne spelar lite för mycket Football Manager och aldrig kommer inse hur tufft det är i mästerskapen.
Det är väl klart som fan hela svenska folket vill att vi vinner matcherna men berätta gärna hur du tror våra chanser skulle förbättras i en match som den mot Portugal borta om vi med vårt material går ut och försöker rulla ut dom?
Det finns väldigt få lag världen över som inte anpassar sitt spel efter motståndaren!
Berätta gärna också i övrigt vilka förändringar du vill göra i laget.. vem ska leda laget? Hur ska vi spela? Och snälla utveckla lite mer än klyschor som "vi behöver nytt blod" eller bara att vi ska slänga in Hysén och Goitom i laget.
Meningen "Det som skiljer dig från mig att du har ingen vinnarmentalitet" kommer iaf få mig att somna med ett leende på läpparna!