2009-03-24, 21:23
Bannlyst
Finns många som kan ersätta Lagerbäck t.ex. Svennis, Hasse Backe, Stuart Baxter, Roy Hodsgson, Tom Prahl etc....
Citera
2009-03-24, 21:24
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Finns många som kan ersätta Lagerbäck t.ex. Svennis, Hasse Backe, Stuart Baxter, Roy Hodsgson, Tom Prahl etc....
Men Lagerbäck är ju "Kval-Kungen"!!!!!!!!!!
Vi kan ju inte byta ut honom, han är "Stabil"...
Citera
2009-03-24, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Men Lagerbäck är ju "Kval-Kungen"!!!!!!!!!!
Vi kan ju inte byta ut honom, han är "Stabil"...

Lagerbäck är mer ''mästerskapsfloppen'', även om jag förstår att du var ironisk.
Citera
2009-03-24, 21:28
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Lagerbäck är mer ''mästerskapsfloppen'', även om jag förstår att du var ironisk.
"Vad mer kan man begära av ett litet land som Sverige?!"
Citera
2009-03-24, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
"Vad mer kan man begära av ett litet land som Sverige?!"

Haha, samtidigt som ett land som Kroatien med 4,5 miljoner invånare går längre än vi i mästerskapen....
Citera
2009-03-24, 21:31
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ja det är ju realistiskt.

Om Lagerbäck slutar blir det Roland Andersson/Jörgen Lennartsson.
Citera
2009-03-24, 21:33
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Haha, samtidigt som ett land som Kroatien med 4,5 miljoner invånare går längre än vi i mästerskapen....
Mjo väldigt löjligt argument. Sen är Svenska folket väldigt förlåtande just av denna enkla anledning, tyvärr
Citera
2009-03-24, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Ja det är ju realistiskt.

Om Lagerbäck slutar blir det Roland Andersson/Jörgen Lennartsson.

Jag tog upp möjliga kandidater, det finns en möjlighet att få Svennis, även om den är liten.

Sedan är de andra kandidaterna jag valde ut fullt realistiska, de har alla mycket större bredd och erfarenhet än vad Lagerbäck hade innan han tillträdde som förbundskapten, han tränade väl som mest Kilafors FF typ, och de skulle vara fullt möjliga att värva som svensk förbundskapten.
Citera
2009-03-24, 21:47
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Jag tog upp möjliga kandidater, det finns en möjlighet att få Svennis, även om den är liten.

Sedan är de andra kandidaterna jag valde ut fullt realistiska, de har alla mycket större bredd och erfarenhet än vad Lagerbäck hade innan han tillträdde som förbundskapten, han tränade väl som mest Kilafors FF typ, och de skulle vara fullt möjliga att värva som svensk förbundskapten.
Lagerbäck var väl tränare för u-21 innan? Det är den vägen man går om man vill bli förbundskapten under Lagrell.
Citera
2009-03-24, 21:51
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Hur menar du nu? Kroatien har gått längre i tre av de sju senaste stora mästerskapen sedan Kroatien har deltagit som Kroatien.
Citera
2009-03-24, 21:54
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Givetvis. Men det är så mycket man vill men problemet är att sy ihop allting. Svennis är i Mexiko, likaså Backe. Baxter är i Finland. Hodgson i Fulham och Prahl i Trelleborg.

De är också relativt nya på sina poster så det kommer aldrig att hända. Wake up and smell the coffee.

---

För övrigt, varför snackas det så mycket om vem som skall bli fjärde forward? Det spelar ingen roll om det är Mikael Dahlberg, Daniel Nannskog eller Henok Goitom. Ingen av dem kommer att spela. Men självklart väljer man en forward som åtminstone gjort en A-landskamp före en ung anfallare som gott kan koncentrera sig på sitt ligaspel. Lite synd dock att han inte kan närvara mot Serbien, men det är sak samma, är han tillräckligt bra så är han med i VM-truppen 2010.
Citera
2009-03-24, 22:50
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
För övrigt, varför snackas det så mycket om vem som skall bli fjärde forward? Det spelar ingen roll om det är Mikael Dahlberg, Daniel Nannskog eller Henok Goitom. Ingen av dem kommer att spela. Men självklart väljer man en forward som åtminstone gjort en A-landskamp före en ung anfallare som gott kan koncentrera sig på sitt ligaspel. Lite synd dock att han inte kan närvara mot Serbien, men det är sak samma, är han tillräckligt bra så är han med i VM-truppen 2010.
Det är just det som är saken, ingen av dem kommer spela därför borde de ta en med karriären framför sig som visat sig vara på hugget och ett litet hopp för framtiden. Jag tror det skulle betyda mycket för det framtida självförtroende i landslaget med mera om man har fått vara med på ett par landslagsträningar och på bänken för se hur det går till tidigare än just den dagen då man ska vara material för startelvan.
Senast redigerad av Casaba 2009-03-24 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in