2008-10-11, 18:28
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Håller med, Elmander är för mycket av en "kropps"-spelare för att spela ytter.

Elmander påminner väl egentligen lite om Kuyt. Egentligen inte bra på nånting, men ändå nyttig pga. sin arbetskapacitet och mentalitet.
Citera
2008-10-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Låter vettigt, med tanke på speltiden Stoor, inte, har fått. Dock måste väl Nilsson isf spela till höger, och Safari till vänster? ...Eller var Stoor tänkt som vänsterback? Bättre oavsett.

nä exakt, Nilsson över till högerbacken. Känns mycket bättre det här, bra också med en vänsterfotad spelare på vänsterbacken.
Citera
2008-10-11, 18:30
Medlem
Citat:
Låter vettigt, med tanke på speltiden Stoor, inte, har fått. Dock måste väl Nilsson isf spela till höger, och Safari till vänster? ...Eller var Stoor tänkt som vänsterback? Bättre oavsett.

Herregud.. Jag vet inte ens vem fan Safari är?! vad har vi för skitlag ikväll?
Citera
2008-10-11, 18:30
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Elmander påminner väl egentligen lite om Kuyt. Egentligen inte bra på nånting, men ändå nyttig pga. sin arbetskapacitet och mentalitet.
Jo visst är han lik Kuyt, men med tanke på hans storlek så är han ju ganska mycket bättre i straffområdet än på kanten.
Citera
2008-10-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAL-lakers

säger nog mer om dig...Kom in i matchen.
Citera
2008-10-11, 18:49
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Behrang_Safari
Börja med att läs lite basics. Inte helt lustigt att han får chansen, som sagt en av få vänsterfotade vänsterbackar vi har att tillgå. Portugal verkar ju lida av samma problem som vi, då de spelar med Paulo Ferriera till vänster, som egentligen är högerfotad högerback.
Citera
2008-10-11, 18:52
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Jo visst är han lik Kuyt, men med tanke på hans storlek så är han ju ganska mycket bättre i straffområdet än på kanten.

Men ser man till dagens yttrar, (se C. Ronaldo), så verkar de inte ha några problem med att vandra in i straffområdet. Men vi vill ju bara försvara oss med 1 anfallare, så då är det ju självklart att det är Johan som går ner och tar högermitt, och Zlatan som får den lite mildare uppgiften att endast ligga på topp hela tiden.

Är det något vi har gott av i Sverige, så är det väl grovjobbare, och där tror jag definitivt att Elmander gör ett bra jobb som högerytter+anfallare.
Citera
2008-10-11, 18:57
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Men ser man till dagens yttrar, (se C. Ronaldo), så verkar de inte ha några problem med att vandra in i straffområdet. Men vi vill ju bara försvara oss med 1 anfallare, så då är det ju självklart att det är Johan som går ner och tar högermitt, och Zlatan som får den lite mildare uppgiften att endast ligga på topp hela tiden.

Är det något vi har gott av i Sverige, så är det väl grovjobbare, och där tror jag definitivt att Elmander gör ett bra jobb som högerytter+anfallare.
Jo, men att jämföra med Ronaldo är ju inte riktigt bra. Ronaldo vill ju gå mot straffområdet rättvänd, Elmander är ju bättre om har får bollen felvänd med spelare i ryggen, eller i djupled.
Citera
2008-10-11, 19:44
Medlem
Tycker begreppet "världens bästa" är flummigt och uttjatat när det kommer till att mäta fotbollsspelare. Förklara vad det är som spelarna är bra på istället för att använda kvällsjournalistikens lexikon. Det kanske rent av finns okända spelare som är bättre än dessa världsstjänor, men det viktigaste är framför allt att det inte finns någon bra definition på vad som gör att en spelare är världens bästa eftersom alla har olika kvalitéer.
Citera
2008-10-11, 21:53
Medlem
Lagerbäck är största hotet mot Sveriges VM chans, Visade han klart i kvällens match
Citera
2008-10-11, 22:30
Medlem
Citat:

Det visste inte jag heller . Men faan va bra han var! Man älskar varje ny ytterback som kommer fram jue.
Citera
2008-10-11, 22:33
Medlem
Citat:
Lagerbäck är största hotet mot Sveriges VM chans, Visade han klart i kvällens match

Det tycker inte jag. Gråskallen håller ihop trådarna och är världens bästa kvalserie-förbundskapten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in