2009-03-23, 09:30
Medlem
Kan snälla någon förklara varför Expressen alltid har Bosse Pettersson som "expert" som uttalar sig i olika frågor?? Antar att det enbart är för att få sina "tuffa sågningar".. Lite komiskt blir de väl när Enköpings förra tränare (fick han inte sparken till och med?) uttalar sig om ledare med aningen högre positioner? Hur ofta sitter han inte och kritiserar Sir Alex för sin taktik eller byten?

Nu säger han följande om landslagsledningens syn på Rasmus Elm "Det tog ju ganska lång tid innan man upptäckte Rasmus Elm också fast vi var många som såg talangen".. själv föredrar jag ju faktiskt att en ung spelare får växa till att bli en dominant i allsvenskan(i år) och spela regelbundet i U-21 innan han ska in i landslaget.. Fast Bosse ville väl kasta in honom i landslaget när han sprang runt som 14-åring i Broakulla antagligen..
Citera
2009-03-23, 10:50
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billblazz
Goitoms tid kommer om han fortsätter att leverera, nu har han petat in lite mål mot några sket lag i spanien och vips så skriver aftonhoran upp han och alla tror att han är vår nästa frälsare, fan ge han lite mer tid som sagt så får vi se om han fortsätter leverera, nannskog är ett bra val just nu för han har levererat mägnder av mål i norge, och även om det bara är i lilla norge så är det endå mängder av mål han vräker in säsong efter säsong!

har goitom den talang som alla skriker om nu så gör han snart mer mål och då tvingas lasse efterbliven att ta ut!!!

Sen när är ex.vis Sevilla ett sketlag??
Han gör alltid bra ifrån sig i de matcherna han får spela.
Goitoms tid är just nu och inget annat för han har levererat och är ganska stark oxå för den delen.
Om han gör bra i från sig i la liga så lär han oxå göra bra ifrån sig i landslaget.
Citera
2009-03-23, 11:08
Medlem
funerals avatar
Om ni nu varit förbundkapten vem av följande hade ni valt?
En spelare som är 35 år som öst in mål genom åren och som fortfarande presterar( i och för sig in en ganska medioker liga) men som inte lirat en tävlingsmatch på 5-6 månader.

eller......

En 24 åring som är i sitt livs form som gjort 9 mål hittills i en av världens bästa ligor och som spelat tävlingsmatcher konstant i 8 månader.....och som verkligen har framtiden för sig.
Citera
2009-03-23, 11:57
Medlem
Jag är full av beundran för det Lagerbäck gjort för vårt landslag genom åren.. Att påstå att han inte har gjort ett bra jobb är fullständigt felaktigt och sägs ju knappast av folk som är mer fotbollsinsatta än genomsnittssvensson som kollar lite landskamper med jämna mellanrum..

Givetvis har han dåliga sidor också och håller verkligen med om att den här senaste uttagningen av Nannskog är väldigt underlig. Att han håller lite för hårt fast i spelarna som gjort jobbet tidigare är ju uppenbart, dock ska rutin och liknande aldrig underskattas, speciellt inte i en sån här bortamatch som väntar! Hans svagaste sida är för mig matchcoachningen där han saknar förmågan att "rubba" en matchbild.. finns såklart undantag där också som Italien -04 där vi i stort sett hade fyra forwards i slutet och med hjälp av italienarnas tillbakasjunkande kunde forcera in en kvittering.

Jag har följt den här tråden ett tag nu och insett att en väldigt stor del här inne vill sparka Lagerbäck... fine.. det som dock blir ganska löjligt är att ingen verkar ha en vettig ersättare att föreslå?! Nån sa Roland Nilsson men det känns väl knappast naturligt att ta någon som för tillfället går så dåligt i sitt klubblag? Vi kan inte utse en förbundskapten bara efter namnet! Så Roland har givetvis mer att bevisa innan han kan bli aktuell.
Sen kan inte jag minnas några andra namn som kommit upp?
Så kom igen nu för fan Lagerbäck-kritikerna... kom med förslag på namn så det blir lite mer diskussion i tråden än "Sparka Lagerbäck" eller "In med nytt blod" inläggen!
Citera
2009-03-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Om ni nu varit förbundkapten vem av följande hade ni valt?
En spelare som är 35 år som öst in mål genom åren och som fortfarande presterar( i och för sig in en ganska medioker liga) men som inte lirat en tävlingsmatch på 5-6 månader.

eller......

En 24 åring som är i sitt livs form som gjort 9 mål hittills i en av världens bästa ligor och som spelat tävlingsmatcher konstant i 8 månader.....och som verkligen har framtiden för sig.

Eftersom 35 åringen är Nannskog så hade mitt val blivit honom. Hade det dock varit en annan 35åring (eller en jävla henke larsson) så hade mitt val blivit 24åringen, lätt.
Citera
2009-03-23, 12:21
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Jag är full av beundran för det Lagerbäck gjort för vårt landslag genom åren.. Att påstå att han inte har gjort ett bra jobb är fullständigt felaktigt och sägs ju knappast av folk som är mer fotbollsinsatta än genomsnittssvensson som kollar lite landskamper med jämna mellanrum..

Givetvis har han dåliga sidor också och håller verkligen med om att den här senaste uttagningen av Nannskog är väldigt underlig. Att han håller lite för hårt fast i spelarna som gjort jobbet tidigare är ju uppenbart, dock ska rutin och liknande aldrig underskattas, speciellt inte i en sån här bortamatch som väntar! Hans svagaste sida är för mig matchcoachningen där han saknar förmågan att "rubba" en matchbild.. finns såklart undantag där också som Italien -04 där vi i stort sett hade fyra forwards i slutet och med hjälp av italienarnas tillbakasjunkande kunde forcera in en kvittering.

Jag har följt den här tråden ett tag nu och insett att en väldigt stor del här inne vill sparka Lagerbäck... fine.. det som dock blir ganska löjligt är att ingen verkar ha en vettig ersättare att föreslå?! Nån sa Roland Nilsson men det känns väl knappast naturligt att ta någon som för tillfället går så dåligt i sitt klubblag? Vi kan inte utse en förbundskapten bara efter namnet! Så Roland har givetvis mer att bevisa innan han kan bli aktuell.
Sen kan inte jag minnas några andra namn som kommit upp?
Så kom igen nu för fan Lagerbäck-kritikerna... kom med förslag på namn så det blir lite mer diskussion i tråden än "Sparka Lagerbäck" eller "In med nytt blod" inläggen!

Bra poäng, Lagerbäck har gjort ett otroligt jobb dom senaste åren men tyvärr kommer det nog dröjja 20 år innan folk inser det. Däremot är det nog dags att byta ut honom snart, antingen efter detta kval om vi misslyckas eller efter VM om vi går dit...om man ska se till efterträdare så blir det svårt men Svennis är ett intressant namn som misslyckas i Mexico och kanske finns tillgänglig, Stefan Rehn/Jonas Olsson ett intressant par framför allt om man ser några år framåt även Magnus Pehrsson om man ser till svenska namn. Roland Andersson är ju annars den naturliga ersättaren om än ett väldigt "osexigt" namn för förnyelseivrarna.
Citera
2009-03-23, 13:15
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Sen när är ex.vis Sevilla ett sketlag??
Han gör alltid bra ifrån sig i de matcherna han får spela.
Goitoms tid är just nu och inget annat för han har levererat och är ganska stark oxå för den delen.
Om han gör bra i från sig i la liga så lär han oxå göra bra ifrån sig i landslaget.

Sevilla är ett undantag!!! och svar nej han gör inte alltid bra ifrån sig när han får spela,, har du ens sätt han spela? förmodligen inte, i många matcher försvinner han totalt, Dock så är han riktigt bra när han har en bra dag. Jag tror att gotiom kan bli en riktigt bra spelare men att kräva att han skall spela nu är främst från personer som läst en artikel i aftonhoran och sen tror att dom vet allt om hur han är som spelare!!
Citera
2009-03-23, 22:23
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djurre
Eftersom 35 åringen är Nannskog så hade mitt val blivit honom. Hade det dock varit en annan 35åring (eller en jävla henke larsson) så hade mitt val blivit 24åringen, lätt.

Frågan är varför man skulle välja Daniel Nannskog före Henrik Larsson
Citera
2009-03-24, 19:42
Medlem
Oj vad fort alla kritiker försvann från den här tråden.. så här tyst har det inte vart i den här tråden på väldigt länge... fast det är klart.. svårare att komma med realistiska förbundskaptensförslag än att läsa vad diverse kvällstidningar skriver och sen hänga på och skandera "vi behöver nytt blod i landslaget"!

Vad fan säger det egentligen om nivån på svenska fans om vi har folk som vill få bort Lagerbäck direkt från posten men inte tänkt ett steg längre att vi då behöver ett vettigt namn att ersätta med?!?
Byta för bytandets skull känns ju verkligen som en genomtänkt idé!
Citera
2009-03-24, 21:12
Medlem
Fotzens avatar
Finns väl knappt några vettiga svenska tränare att ersätta Lasseboy.
Citera
2009-03-24, 21:14
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Finns väl knappt några vettiga svenska tränare att ersätta Lasseboy.
In med Glenn Strömberg
Citera
2009-03-24, 21:15
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
In med Glenn Strömberg

Nej Rit-Ola!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera