2009-07-22, 19:13
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
visst jag kan delvis hålla med..

Men är en spelare som gör mål i varannan match med PSV så jävla mkt sämre än en spelare som knappt får speltid i ett försvagat Lyon? eller en mittfältare i Allsvenskan som knappt sticker ut och lever på ett frisparks mål mot Argentina som merit?

Dessutom tror jag det är jävla mkt enklare att vara hatad av svenska supportrar och media än Hollänsk.
Att du anser att Svensson "lever" på sitt frisparksmål, säger det mesta om dig. Finns inte ens någon anledning att debattera.
Citera
2009-07-22, 19:24
Bannlyst
Citat:
visst jag kan delvis hålla med..

Men är en spelare som gör mål i varannan match med PSV så jävla mkt sämre än en spelare som knappt får speltid i ett försvagat Lyon? eller en mittfältare i Allsvenskan som knappt sticker ut och lever på ett frisparks mål mot Argentina som merit?

Dessutom tror jag det är jävla mkt enklare att vara hatad av svenska supportrar och media än Hollänsk.

Anders har kvaliteter som ingen annan i landslaget besitter anser jag. Du kan ju inte på fullaste allvar påstå att han lever på ett frisparksmål? Isåfall borde du nog läsa på lite om fotboll.
Citera
2009-07-22, 19:35
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Nej det är de inte, man stirrar sig blind på åldern här inne. Anders Svensson skulle inte platsa i nuvarande U21 lag.

Vem är det som stirrar sig blid på åldern sa du? Den här diskussionen är patetisk.
Citera
2009-07-22, 19:38
Medlem
baretta1s avatar
Det är inte spelarna som är problemet. Snarare dags för lite nytänk och inspirerande ledning. En ny förbundskapten skulle inte skada.

Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Om vi antar att Sverige inte tar sig till VM så ska förstås en stor del av laget bort direkt, siffran inom parentes indikerar hur många år spelare är vid EM 2012:
Anders Svensson (36)
Daniel Andersson (35)
Mikael Nilsson (32)
Petter Hansson (36)
Henrik Larrson (41)
Christian Wilhelmsson (33)
Majstorovic (35)
Olof Mellberg (35)

Med tanke på att de enda av dessa spelare som inte har retarderat i utvecklingen är Majstorovic och Mellberg så bör resten tacka för sig samma dag som vårt misslyckande blir fullbordat. Håller M & M en fortsatt hög nivå skulle de kunna fortsätta om ingen annan mittback behagar att utvecklas.

Skulle vi däremot ta oss till VM så bör samtliga förutom möjligtvis Andersson, Hansson och Larsson stanna.

Jag ser knappast Adam Johansson som någon framtidsback, han är hyffsad men knappast mer än så.

Det är lite kul att se hur folk åsikter förändras efter en landskamp. Tidigare skrek sig folk hesa om Rasmus Lindgren, när han sedan fick chansen utan att göra något större intryck glömdes han bort och nu är det istället bröderna Elm som ska vara självskriva i startelvan.

Proceduren lär upprepas med Goitom. Han får en chans, tar den inte och är sedan bortglömd.
Citera
2009-07-22, 20:05
Medlem
Självklart var jag inte seriös när jag skrev att han lever på ett frisparksmål men dock så är Anders Svensson knappast tillräckligt bra för att spela i A-landslaget. Han haft sin "Storhetstid" redan och skulle inte räkna in honom bland dom 5 bästa i allsvenskan. och är man inte bland dom 5 bästa i Allsvenskan har man inget att göra i A-landslaget.

Tycker helt enkelt man ska byta ut Anders Svensson mot Ola Toivonen och köra ett 3 mans anfall med Toivonen som släpande forward med berg och Ibrahimovic på topp så vi får lite fart och kreativitet på laget.
Citera
2009-07-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Att du anser att Svensson "lever" på sitt frisparksmål, säger det mesta om dig. Finns inte ens någon anledning att debattera.

Nä han är ju så jävla grym I allsvenskan, fy fan va bra han är alltså. Lika bra att spela han i landslaget tills han är 50.
Citera
2009-07-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Den här diskussionen är patetisk.

Är den? Svara mig detta då, tycker du svenska A landslaget spelar bra med den nuvarande 11 dom ställer upp med?
Citera
2009-07-22, 21:33
Medlem
u-21 spelarna är nästan bättre än hela a-landslaget
Citera
2009-07-22, 21:47
Medlem
torleifnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toren

Våra u-21 spelare försöker spela FOTBOLL till skillnad från a-landslaget som inte har gjort det på några år. Konkurrens är bara nyttigt, låt gubbarna visa att dom fortfarande kan producera eller kasta dom i papperskorgen. Byt ledning och förnya spelarmaterialet sedan tror jag att vi kan bygga ett farligt landslag på sikt.
Citera
2009-07-22, 21:54
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Är den? Svara mig detta då, tycker du svenska A landslaget spelar bra med den nuvarande 11 dom ställer upp med?
Så din lösning på problemet att vårt landslag är dåligt är alltså att byta ut spelarna mot dom som är ännu sämre? Det är där du har grejen. Alla vet att vi har problem men att göra landslaget ännu sämre är knappast en lösning..
Citera
2009-07-22, 22:27
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toren

u-21 spelarna hade blivit uppätna av de flesta landslag.
Citera
2009-07-22, 22:54
Bannlyst
Citat:
Självklart var jag inte seriös när jag skrev att han lever på ett frisparksmål men dock så är Anders Svensson knappast tillräckligt bra för att spela i A-landslaget. Han haft sin "Storhetstid" redan och skulle inte räkna in honom bland dom 5 bästa i allsvenskan. och är man inte bland dom 5 bästa i Allsvenskan har man inget att göra i A-landslaget.

Tycker helt enkelt man ska byta ut Anders Svensson mot Ola Toivonen och köra ett 3 mans anfall med Toivonen som släpande forward med berg och Ibrahimovic på topp så vi får lite fart och kreativitet på laget.

Om du frågar alla allsvenska tränare om de skulle vilja ha Anders Svensson på sitt mittfält så tror jag nästan alla svarat ja.Elfsborg har ju Allsvenskans bästa mittfält med Anders i spetsen. Du snackar i nattmössan, Ola Toivonen ha vilket skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in