2009-02-05, 00:26
Medlem
Den 11/2 spelas ett gäng VM-kvals matcher, får man hoppas att Malta och Albanien spelar oavgjort?
Citera
2009-02-05, 13:42
Medlem
smash-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Någon som vet om matchen mot Österrike tv-sänds i nån lättillgänglig kanal?

Undrar det jag med.
Citera
2009-02-06, 13:55
Medlem
Villons avatar
Citat:
Någon som vet om matchen mot Österrike tv-sänds i nån lättillgänglig kanal?
Verkar bli Eurosport, överraskande nog:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article4339955.ab
Citera
2009-02-06, 14:56
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Verkar bli Eurosport, överraskande nog:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article4339955.ab

Vore ju underbart. Enda gången man ser den kanalen mer än två sekunder när man zappar förbi
Citera
2009-02-06, 16:40
Medlem
Villons avatar
Citat:
Vore ju underbart. Enda gången man ser den kanalen mer än två sekunder när man zappar förbi
Underbart vet jag inte, i så fall får de allt bättra på standarden gentemot deras vanliga sändningar. Afrikanska mästerskapen kändes som deras nivå ungefär. Helst skulle jag nog se den på kanal 9.
Citera
2009-02-11, 15:34
Medlem
erikbes avatar
Kanske dags att börja ladda lite för match. Vad tror ni om kvällens match? Ett sömnpiller eller en sprakande fotbollsföreställing?

Citat:
Var: Graz, Österrike.
På tv: Eurosport.
Byten: förbundskapten Lars Lagerbäck aviserar många byten. Två-tre stycken redan i halvtid.

Laguppställningar,
Sverige (4-4-2, preliminär):
Andreas Isaksson -

Mikael Nilsson,
Olof Mellberg,
Daniel Majstorovic,
Erik Edman -

Christian Wilhelmssson,
Sebastian Larsson,
Kim Källström,
Rasmus Elm -

Marcus Berg,
Marcus Rosenberg.

Avbytare: Eddie Gustavsson (mv), Andreas Granqvist, Petter Hansson, Adam Johansson, Behrang Safari (backar), Samuel Holmén (mf), Viktor Elm, Daniel Nannskog (anfallare).
Senast redigerad av erikbe 2009-02-11 kl. 15:36.
Citera
2009-02-11, 15:37
Medlem
Citat:
Kanske dags att börja ladda lite för match. Vad tror ni om kvällens match? Ett sömnpiller eller en sprakande fotbollsföreställing?

Tror och hoppas att tråk-Sverige får stryk med 2-0.
Citera
2009-02-11, 15:39
Medlem
olllies avatar
Sömnpiller tror jag. Ser hellre Spanien-England. För svensk fotbolls skull tror och hoppas jag på att få se lite yngre förmågor stega upp idag. Är Lindgren med? Elm?
Citera
2009-02-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Tror och hoppas att tråk-Sverige får stryk med 2-0.

du kan inte bli lite mer patetisk? vad är det som är så tråkigt med den uppställningen?
Citera
2009-02-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
du kan inte bli lite mer patetisk? vad är det som är så tråkigt med den uppställningen?

Tycker att Sverige överlag spelar en jävligt tråkig fotboll överlag. Bara för att jag är född och uppvuxen här betyder inte det att jag behöver heja på dem.
Citera
2009-02-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Tycker att Sverige överlag spelar en jävligt tråkig fotboll överlag. Bara för att jag är född och uppvuxen här betyder inte det att jag behöver heja på dem.

det lustiga är att du tycks hålla på långbolls-England, som svensk fotboll främst är inspirerat utav. Det finns inget mer patetisk än tjuriga småglin som vägar hålla på sitt landslag för att de spelar "tråkigt". Vad fan är det för attityd? Sverige gör generellt många mål och går till varenda jävla slutspel, vilket är grymt strongt med tanke på befolkningsmängden. Sträck på dig förhelvete och var stolt över ditt landslag. Vad gör att du håller på Österrike mer än Sverige eftersom du hoppas att de vinner ikväll?
Citera
2009-02-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
det lustiga är att du tycks hålla på långbolls-England, som svensk fotboll främst är inspirerat utav. Det finns inget mer patetisk än tjuriga småglin som vägar hålla på sitt landslag för att de spelar "tråkigt". Vad fan är det för attityd? Sverige gör generellt många mål och går till varenda jävla slutspel, vilket är grymt strongt med tanke på befolkningsmängden. Sträck på dig förhelvete och var stolt över ditt landslag. Vad gör att du håller på Österrike mer än Sverige eftersom du hoppas att de vinner ikväll?

Själv tycker jag nog att "långbolls-England" håller lite högre kvalitet.
Jag håller på vilket lag jag vill och jag kan inte påstå att jag kan bry mig mindre om vad du tycker om det. Anledningen till att jag håller på Österrike ikväll är att de överraskade mig positivt vid förra mästerskapet och att gamla Gunnerskeepern Manninger lirar där. Dessutom tycker jag att Scharner är en skön snubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in