2009-01-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Kanske åldern som börjat sätta käpp i hjulet eller att hans kropp börjar säga ifrån. Vilket fall som helst så tycker jag att han borde sluta på topp.
På topp??? Ja, då är han några år för sent... Henke gjorde ju inte så mycket i varken VM-06 eller EM-08.
Citera
2009-01-09, 22:33
Medlem
Henrik Larsson är en respektlös man som satt sig i en djävulsk sits. I och med
att herr Larsson ställde upp i EM förra året kände han sig skyldig att fortsätta
spela under kvalet till VM 2010 så att folket i Sverige skulle ha någorlunda
respekt kvar för honom.

Larsson är och förblir det största irritationsobjektet i svensk fotboll. Att spela
när man känner för det är helt sjukt respektlöst mot yngre förmågor som vill
slå sig in i landslaget.

Fy fan vad trött jag är på gullandet med Larsson. Han är en skit.
Citera
2009-01-10, 01:24
Medlem
Dekomans avatar
Henke är slut!!!!!!!! som innan EM sackade folk om att zlatan o henke skulle vara i anfallet. ---wow henke är ju verkligen världsklass!!!!!! :P
Citera
2009-02-03, 17:50
Medlem
erikbes avatar
Någon som vet om matchen mot Österrike tv-sänds i nån lättillgänglig kanal?
Citera
2009-02-03, 21:26
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Målvakter
Andreas Isaksson, PSV Eindhoven
Eddie Gustafsson, Salzburg

Backar
Erik Edman, Wigan
Andreas Granqvist, Groningen
Petter Hansson, Rennes
Adam Johansson, Göteborg
Daniel Majstorovic, AEK Aten
Olof Mellberg, Juventus
Mikael Nilsson, Panathinaikos
Behrang Safari, Basel

Mittfältare/forwards
Daniel Andersson, Malmö
Marcus Berg, Groningen
Rasmus Elm, Kalmar
Viktor Elm, Heerenveen
Samuel Holmén, Bröndby
Kim Källström, Lyon
Sebastian Larsson, Birmingham
Daniel Nannskog, Stabaek
Markus Rosenberg, Werder Bremen
Christian Wilhelmsson, Al-Hilal

Källa: http://fotbollskanalen.se/1.836797/2009/02/03/extra_truppen_till_osterrike_med_broderna_elm_edma n_och_nannskog

Har för övrigt aldrig förstått varför de alltid presenterar truppen på detta sätt (målvakter, backar och mittfältare/anfallare) och inte så här: målvakter, backar, mittfältare och anfallare. Det finns ju inte ens någon i laget som är både mittfältare och anfallare. Fattar inte.

Någon som vet?
Citera
2009-02-03, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Källa: http://fotbollskanalen.se/1.836797/2009/02/03/extra_truppen_till_osterrike_med_broderna_elm_edma n_och_nannskog

Har för övrigt aldrig förstått varför de alltid presenterar truppen på detta sätt (målvakter, backar och mittfältare/anfallare) och inte så här: målvakter, backar, mittfältare och anfallare. Det finns ju inte ens någon i laget som är både mittfältare och anfallare. Fattar inte.

Någon som vet?

Vet inte, men det är ju oftast så att man lirar med offensiv mittfälter, någon defensiv, någon second striker. Då allt blir så kladdigt med det så lägger man väl bara in såna som spelar mittfält/anfallare. Dessutom är det ju nästan fler som är backar i en trupp än mittfältare/anfallare tillsammans.
Citera
2009-02-03, 21:33
Medlem
Kan intet annat än njuta av att se mina smått hatiska känslor gentemot en viss Herr Henrik Larsson börjar sprida sig i allt större skala.

Kul att Elm är med i truppen. Han har alla förutsättningar till att bli en av våra större exporter hittintils under det tredje årtusendet.
Citera
2009-02-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris

Någon som vet?

Irriterar mig med och är väl egentligen helt oförklarligt. Det är exempelvis i Sveriges fall större sannolikhet att någon som vanligtvis kategoriseras back spelar som mittfältare än en mittfältare som anfallare.
Citera
2009-02-03, 22:15
Medlem
P3RK3L3s avatar
Jag har stört mig länge på att Gustafsson och Nannskog fått så lite uppmärksamhet av landslagsledningen med tanke på deras meriter och vilka andra spelare som fått chansen. Nu verkar vettet äntligen kommit ikapp Larsråland. Framförallt tycker jag att Isakssons och Shaabans minst sagt tveksamma form senaste året borde öppna för en annan keeper. Återstår att se om Eddie tar chansen. Jag tror mer på honom än Shaaban som 2:e-keeper.

Vad gäller Nannskog så tror jag att han kan vara ett ytterst smart val. Han är en naturlig målskytt och ser antagligen detta som sin sista chans att få spela riktiga matcher med landslaget.

För övrigt undrar jag när vi senast hade 2 bröder med i landslaget?
Citera
2009-02-03, 22:21
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Jag har stört mig länge på att Gustafsson och Nannskog fått så lite uppmärksamhet av landslagsledningen med tanke på deras meriter och vilka andra spelare som fått chansen. Nu verkar vettet äntligen kommit ikapp Larsråland. Framförallt tycker jag att Isakssons och Shaabans minst sagt tveksamma form senaste året borde öppna för en annan keeper. Återstår att se om Eddie tar chansen. Jag tror mer på honom än Shaaban som 2:e-keeper.

Vad gäller Nannskog så tror jag att han kan vara ett ytterst smart val. Han är en naturlig målskytt och ser antagligen detta som sin sista chans att få spela riktiga matcher med landslaget.

För övrigt undrar jag när vi senast hade 2 bröder med i landslaget?

Daniel och Patrik Andersson spelade väl samtidigt?
Citera
2009-02-03, 22:25
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Daniel och Patrik Andersson spelade väl samtidigt?

Just fan. Samtidigt som Tommy Svensson tränade och var morbror till Jocke Björklund. Sabla inavel därnere i Södra Svealand...
Citera
2009-02-03, 22:49
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Just fan. Samtidigt som Tommy Svensson tränade och var morbror till Jocke Björklund. Sabla inavel därnere i Södra Svealand...

Jasså? Hade ingen aning att dom två var släkt, lustigt det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in