Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
3-5-2 känns aningen passé, finns det några framgångsrika lag som spelar så längre?
Ryssland spelar väl en variant av 3-5-2. Om än lite hollandsinfluerat nu med Hiddink.
3-5-2 är ju vanligt i Ryssland och Brasilien. CSKA Moskva spelade ju 3-5-2 när de vann UEFA-cupen 2005. Brasilien vann VM med den formationen 2002.
Kanske skulle funka i ett svenskt lag. Sebastian Larsson som högermittfältare som även kan falla tillbaka i defensiven. Chippen på vänstern (ja, han lär bli kvar) som inte jobbar lika mycket i defensiven. På vänstern får en mittback kliva ut lite.
Kanske kan vara till fördel för en av våra större stjärnor. Kim Källström, som inte skulle behöva tänka så mycket på defensiven om han har två mer defensiva mittfältare bakom/bredvid sig.