2008-06-01, 17:46
  #3793
Medlem
olllies avatar
Kommer att bli kul att se Sveriges solida försvar mot Iniesta, Fabregas, Silva, Torres och Villa...

Citera
2008-06-01, 17:47
  #3794
Medlem
Cabrons avatar
Som sagt, skönt att vi släpper in ett mål nu.

Ett turligt Sverigemål hade varit förödande, och rättmätig kritik mot försvaret hade hamnat i skymundan.

Nu: katarsis.
Citera
2008-06-01, 17:47
  #3795
Medlem
LikeAGloves avatar
Hoppas verkligen att Lasse har nåt ess i rockärmen inför EM, men det är väl inget att räkna med...
Citera
2008-06-01, 17:50
  #3796
Medlem
Persimååns avatar
Passa er Grekland!!!
Citera
2008-06-01, 17:50
  #3797
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
---
Ser bra ut inför EM detta, Sverige tar guld.

Klart Sverige ska satsa på att vinna - kunde Danmark och Grekland så kan Sverige. Ett genrep betyder inte så mycket, det är i mångt och mycket till för att avslöja brister, saker att korrigera. Jag tror inte heller att Sverige går längre än till kvart-eller möjligen semi - men jag tvivlar på att EM blir ett praktfiasko. Dock måste landslaget ha marginalerna på sin sida, och en given förstauppställning, som väl mer och mer klarnar nu. Jag tycker de borde starta med:

Isaksson

Nilsson-Mellberg-Hansson-Stoor
Sebastian Larsson-Svensson-Källström-Ljungberg
Henrik Larsson-Ibrahimovic
Citera
2008-06-01, 17:52
  #3798
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Klart Sverige ska satsa på att vinna - kunde Danmark och Grekland så kan Sverige. Ett genrep betyder inte så mycket, det är i mångt och mycket till för att avslöja brister, saker att korrigera. Jag tror inte heller att Sverige går längre än till kvart-eller möjligen semi - men jag tvivlar på att EM blir ett praktfiasko. Dock måste landslaget ha marginalerna på sin sida, och en given förstauppställning, som väl mer och mer klarnar nu. Jag tycker de borde starta med:

Isaksson

Nilsson-Mellberg-Hansson-Stoor
Sebastian Larsson-Svensson-Källström-Ljungberg
Henrik Larsson-Ibrahimovic

<- Stoor
Nilsson ->

Annars korrekt antar jag. Chippen ser allt mer ut som en inhoppare och Tobbe Linderoth var kass idag.

Henrik Larsson har gått från joker till given nu när både Rosenberg och Elmander går med skador och skavanker.

Frågetecken för Zlatans knä dock. Han såg ut att ha ont, men får väl i värsta fall spela på sprutor.
Citera
2008-06-01, 17:53
  #3799
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Hoppas verkligen att Lasse har nåt ess i rockärmen inför EM, men det är väl inget att räkna med...

Varför skulle han ha något ess i rockärmen, han kan ju inget om fotboll. Eller jo föresten då kan han ha ett ess i rockärmen, kanske ska spela poker med grabbarna sen. Skönt att dom ska ha semester nu istället för att ta tag i vad som är fel.
Citera
2008-06-01, 17:53
  #3800
Medlem
Första halvleken såg bra ut och lovande inför gruppspelet men andra var ju katastrof. Kommer vi ta en enda poäng i EM?
Citera
2008-06-01, 17:53
  #3801
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Hoppas verkligen att Lasse har nåt ess i rockärmen inför EM, men det är väl inget att räkna med...


Haha Lagerbäck Ess i ärmen...c´mon it aint gonna happen...
Citera
2008-06-01, 17:54
  #3802
Medlem
Det är inte riktigt så att "markeringen är dålig". Försvararna är ju i närheten hela tiden. Att missa markeringen är att "glömma bort" spelare, men det gör man inte.

Däremot är det otroligt passivt. Man står nån meter ifrån och låter ukrainarna ta emot och vända upp. Det hänger ihop med det här låga försvarsspelet - man är rädd för att gå upp i rygg för då kan bollen rinna in bakom.

Sverige måste bli mycket aggressivare i försvaret och dra offsidelinjen mycket högre upp. Det är nyckeln till att få bort ytan mellan mittfält och backlinje och också till ett bra anfallsspel. Vinner man bollen där kan man snabbt gå till motangrepp. Som det nu är är laget alldeles för långt och det blir rätt lätt för motståndarna att spela sig fram till sista tredjedelen.
Citera
2008-06-01, 17:57
  #3803
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Det är inte riktigt så att "markeringen är dålig". Försvararna är ju i närheten hela tiden. Att missa markeringen är att "glömma bort" spelare, men det gör man inte.

Däremot är det otroligt passivt. Man står nån meter ifrån och låter ukrainarna ta emot och vända upp. Det hänger ihop med det här låga försvarsspelet - man är rädd för att gå upp i rygg för då kan bollen rinna in bakom.

Sverige måste bli mycket aggressivare i försvaret och dra offsidelinjen mycket högre upp. Det är nyckeln till att få bort ytan mellan mittfält och backlinje och också till ett bra anfallsspel. Vinner man bollen där kan man snabbt gå till motangrepp. Som det nu är är laget alldeles för långt och det blir rätt lätt för motståndarna att spela sig fram till sista tredjedelen.



Det känns som att anledningen till att dom spelar så lågt är att våra innerbackar inte är speciellt snabba och då främst Hansson, jag tror det kan vara en lite "better safe than sorry" grej att ligga lågt, men lik förbannat så blir det ju sorry ändå.


Tänker på matchen mot Tyskland 06 fyfan vad snurrig han va då Hansson första 20.
Citera
2008-06-01, 17:58
  #3804
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tänker på matchen mot Tyskland 06 fyfan vad snurrig han va då Hansson första 20.
Han byttes ju in i andra halvlek?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in