2008-10-15, 13:54
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Wiland är väl självskriven med minst insläppta mål i allsvenskan.

Nej. Att ha minst insläppta mål i allsvenskan säger inte alls mycket, förutom om allsvenskans kvalitet. Isaksson har spelat i Premier League, Ligue 1, och Holländskan ligan. Alla de tre ligger ju åtminstone 2-3 klasser över Allsvenskan. När Wiland har gjort en bra säsong i nån av dessa ligor då tycker jag att man kan diskutera första valet av målvakt.
Citera
2008-10-15, 13:55
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Ett sent byte är naturligtvis en chansning, men grejen är ju att man inte har nåt att förlora! Ut med trötta spelare, in med pigga. Blir det mål, så blir det.

Men det är som om kontrollbehovet hos LL är så stort att han inte gillar ens en helt riskfri chansning. Hellre låta matchen gå klart och efteråt envist hävda att grabbarna gjorde en bra match, även om det blir 0-0 mot skräpländer.

Hellre 0-0 med intakt taktik än 1-0 tack vare improvisation, liksom...

Frågan är ju om det är värt att chansa så pass tidigt i kvalet och ge Portugal 3 poäng borta?!
Citera
2008-10-15, 14:15
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Problemet är som du säger att det är en chansning, kan leda till 1-0 men lika gärna 0-1.
Jo, men att spela vidare med trötta spelare kan också leda till 0-1.
Citera
2008-10-15, 14:17
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Frågan är ju om det är värt att chansa så pass tidigt i kvalet och ge Portugal 3 poäng borta?!
Oj, så farligt det hade varit med Berg på topp i några minuter istället för en Elmander som inte orkade springa...

Kanske uttryckte jag mig lite slarvigt. Jag menar inte att LL skulle ha chansat med att gå ner på 3-backslinje eller satsat på tokkontringar sista kvarten. Men två byten mot slutet av Portugalmatchen hade varit riskfritt.
Senast redigerad av Sälklubbarn 2008-10-15 kl. 14:20.
Citera
2008-10-15, 14:24
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Oj, så farligt det hade varit med Berg på topp i några minuter istället för en Elmander som inte orkade springa...

Kanske uttryckte jag mig lite slarvigt. Jag menar inte att LL skulle ha chansat med att gå ner på 3-backslinje eller satsat på tokkontringar sista kvarten. Men två byten mot slutet av Portugalmatchen hade varit riskfritt.

Jag håller med dig, jag tycker helt klart att det är bättre med en fräsch anfallare i slutskedet av matchen än en slutkörd anfallare.
Citera
2008-10-15, 14:28
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, jag tycker helt klart att det är bättre med en fräsch anfallare i slutskedet av matchen än en slutkörd anfallare.

Lagerbäcks motivering till att han inte bytte är ju ganska märkligt, "tycker vi spelade så bra så att byten inte behövdes". Om Lagerbäck nu var rädd för att Portugal skulle göra mål så är det ju märkligt att han inte satte in Berg istället för Elmander eftersom Berg hade energi att jaga bollhållare och skära av ytor. De offensiva effekterna av det bytet är ju också ganska tydliga..
Citera
2008-10-15, 15:24
Medlem
Citat:
Nej. Att ha minst insläppta mål i allsvenskan säger inte alls mycket, förutom om allsvenskans kvalitet. Isaksson har spelat i Premier League, Ligue 1, och Holländskan ligan. Alla de tre ligger ju åtminstone 2-3 klasser över Allsvenskan. När Wiland har gjort en bra säsong i nån av dessa ligor då tycker jag att man kan diskutera första valet av målvakt.

Det kan jag väl hålla med om men jag ser inget annat svenskt alternativ, premier legue förresten....spelade han där någon gång?
Citera
2008-10-15, 15:25
Bannlyst
Citat:
Det kan jag väl hålla med om men jag ser inget annat svenskt alternativ, premier legue förresten....spelade han där någon gång?

Isaksson ja. Han var ju i Manchester City ifjol.
Citera
2008-10-16, 00:29
Medlem
Hertigens avatar
Citat:

Tyvärr så ser det inte så ljust ut på målvaktssidan. De två som är närmast att hota Isaksson är Shaaban och han är ju flera år äldre än Isaksson och drar sig snart tillbaka och Wiland som inte alls har erfarenhet av fotboll på hög nivå.
Citera
2008-10-16, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Isaksson ja. Han var ju i Manchester City ifjol.

Jag har inte koll på detta satansnäste, Manchester, jag vet att han var i klubben men spelade han a-lagsmatcher?

Jag låter gärna dig brilljera här också
Citera
2008-10-16, 11:10
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Jag har inte koll på detta satansnäste, Manchester, jag vet att han var i klubben men spelade han a-lagsmatcher?

Jag låter gärna dig brilljera här också

Ja han spelade en del matcher, närmre 20 skulle jag tro.
Citera
2008-10-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Ja han spelade en del matcher, närmre 20 skulle jag tro.

Tack, då har jag lärt mig något nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in