2008-10-07, 16:49
Medlem
Wellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Han tog inte chansen senast han fick komma in i alla fall, kunde inte ens ta emot bollen. Tror inte han på länga vägar är redo att starta i landslaget.

Man skulle kunna säga samma sak om Rosenberg. Den killen har inte gjort ett rätt sen han började lira i landslaget. Flytta fram Berg framför Rosenberg och efter Elmander i ordningen.
Citera
2008-10-07, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wells
Man skulle kunna säga samma sak om Rosenberg. Den killen har inte gjort ett rätt sen han började lira i landslaget. Flytta fram Berg framför Rosenberg och efter Elmander i ordningen.
Rosenberg är bättre än Berg, därför borde han få ligga föra i ordningen, dessutom så är båda lika stora klantar så spelar ingen roll.
Citera
2008-10-07, 17:05
Moderator
easy_dans avatar
Trevligt att Petter fick chansen istället för chippen men man kan ju fråga sig varför vi nästan helt saknar naturliga yttrar i landslagstruppen.
Citera
2008-10-07, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Rosenberg är bättre än Berg, därför borde han få ligga föra i ordningen, dessutom så är båda lika stora klantar så spelar ingen roll.

så på ett ingripande på en svår boll så kategoriserar du Berg som en klant? Killen som både vann allsvenska skytteligan förra året på en halvsäsong, sen gjorde 16 mål i holländska ligan direkt på det och nu leder skytteligan där?
Citera
2008-10-07, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
så på ett ingripande på en svår boll så kategoriserar du Berg som en klant? Killen som både vann allsvenska skytteligan förra året på en halvsäsong, sen gjorde 16 mål i holländska ligan direkt på det och nu leder skytteligan där?
Haha, aldrig sett honom spela bra i landslaget. Tror dock han kan göra det i framtiden, han är däremot inte redo än, för oerfaren och valpig för att ens kunna konkurrera om platsen brevid Zlatan enligt mig. Men om två år däremot, kan han mycket väl vara en Allbäck.
Citera
2008-10-07, 17:31
Medlem
4522s avatar
Berg är vår tredje bästa anfallare efter Zlatan och Elmander. Det jag diggar mest med Markus är att han har en kämpaglöd som är väldigt sällsynt för anfallare. Han sliter som ett djur i defensiven samtidigt som han besitter offensiva egenskaper som Rosenberg bara kan drömma om. Det är dags att byta plats på Rosenberg och Berg genast. Jag har lobbat för det länge men nu får det verkligen vara nog.
Citera
2008-10-07, 18:00
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Trevligt att Petter fick chansen istället för chippen men man kan ju fråga sig varför vi nästan helt saknar naturliga yttrar i landslagstruppen.
Ja, lite konstigt. Snacka om timing att börja spela 3-5-2 när vi inte har några yttrar. Fingertoppskänsla på Lagerbäck där
Citera
2008-10-07, 18:12
Medlem
Luffsens avatar
Startuppställningen är given, det intressantaste är egentligen vem som blir ny kapten med Henke borta. Hade varit kul med Ibrahimovic men tror på Daniel Andersson, Mycket kan man säga om Lagerbäck men populist det är han inte.
Citera
2008-10-07, 19:50
Medlem
TheDarts avatar
Jag tycker inte startuppställningen är självklar. Är det långsökt att Granqvist går in i backlinjen i en 3-5-2-uppställning? Kan i så fall Holmén peta Stoor? Alternativet är en rak 4-4-2 som med Källström centralt blir defensivt svag framför en backlinje som saknar den klart bäste försvararen.

Vad anfallsparet beträffar tycker jag Rosenberg ska spela, enklast motiverat av att Elmander nyss varit skadad och var svag i senaste ligamatchen. Rosenberg är lämpad för omställningsspel. Jag hoppas att Elmander inte heller blir aktuell som yttermittfältare i 4-4-2 efter insatsen i EM.

Lagkaptensbindeln går enklast till och sedan från Daniel Andersson.
Citera
2008-10-07, 21:29
Medlem
Sämst när det gäller

Marcus Rosenberg är bra i Tyskland, men i Sverige är han bedrövlig, tittade ni inte på fotbolls-EM i sommras?
Citera
2008-10-07, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LAL-lakers
Marcus Rosenberg är bra i Tyskland, men i Sverige är han bedrövlig, tittade ni inte på fotbolls-EM i sommras?

Tror man måste ge honom trygghet. Oerhört svårt att bara hoppa in och sen vara skitbra utan den där tryggheten, inte ens världsspelare har gjort sånt. Enda jag kan komma på är just Ronaldo i EM 2004
Citera
2008-10-07, 21:35
Medlem
lanafishs avatar
Kan bero på att Lagerbäcks spelidé suger och passar varken Zlatan, Kim eller Mackan? Har du sett Mellberg och Hanssons uppspel? Är fan inte ofta man ser bollen gå upp igenom mittfältet och inte Försvar>Anfall<Mittfält.

För övrigt har Rosenberg gjort 6 mål på 25 matcher. Hur många har varit från start? Tycker inte det är så dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in