2012-02-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Jag förstår uttagningen av Holmén. Killen har varit het i Turkiet och gjort ett antal mål från sin mittfältsposition.
Holmén är inte med nej.
Citera
2012-02-21, 15:25
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Då räcker det med 7 backar, helt onödigt att ta med en 8e back på bekostnad av en mittfältare eller anfallare.

Varför det? Hade det funnits ett seriöst högerbacksalternativ hade den spelaren tagits med = åtta backar. Alltså, en av mittbackarna får gå ut till höger ifall Lustig skadar sig.

Annars hade ju Sebastian Larsson kanske kunnat ta den rollen utifall Lustig skadar sig under EM, fast nog ser jag hellre en mittback gå ut där som vet vad försvarsspel handlar om...
Citera
2012-02-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Varför det? Hade det funnits ett seriöst högerbacksalternativ hade den spelaren tagits med = åtta backar. Alltså, en av mittbackarna får gå ut till höger ifall Lustig skadar sig.

Annars hade ju Sebastian Larsson kanske kunnat ta den rollen utifall Lustig skadar sig under EM, fast nog ser jag hellre en mittback gå ut där som vet vad försvarsspel handlar om...
Finns ju redan 2 mittbackar på bänken som kan gå ut och ta den platsen om det skulle behövas, eller Larsson om det skulle krisa så pass.
Citera
2012-02-21, 15:29
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Finns ju redan 2 mittbackar på bänken som kan gå ut och ta den platsen om det skulle behövas, eller Larsson om det skulle krisa så pass.

Vem är den här mittfältaren eller anfallaren du lustar så våldsamt efter? Skulle den spelaren ha större sannolikhet att få spela? Knappast.
Citera
2012-02-21, 15:30
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Holmén är inte med nej.

Inte?
Från fotbollskanalen:

Mittfältare/anfallare:
Emir Bajrami, FC Twente
Rasmus Elm, AZ Alkmaar
Johan Elmander, Galatasaray
John Guidetti, Feyenoord
Samuel Holmén, Istanbul BB
Tobias Hysén, Göteborg
Zlatan Ibrahimovic, Milan
Kim Källström, Lyon
Sebastian Larsson, Sunderland
Anders Svensson, Elfsborg
Ola Toivonen, PSV Eindhoven
Pontus Wernbloom, CSKA Moskva

Jag förstår också uttagningen av Holmén I guess, men kan inte komma ifrån att jag skulle vilja få in Ekdal där också. Dock tuff konkurrens på innermittfältet där det inte är många som går att flytta på. Dock borde han väl vara den som står på tur när Anders Svensson lägger av och vara ett namn för kommande VM-kval.
Citera
2012-02-21, 15:32
Medlem
Citat:
Vem är den här mittfältaren eller anfallaren du lustar så våldsamt efter? Skulle den spelaren ha större sannolikhet att få spela? Knappast.
Släng in Chippen och Berg i truppen så ser den mer komplett ut.
Citera
2012-02-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Inte?
Från fotbollskanalen:

Mittfältare/anfallare:
Emir Bajrami, FC Twente
Rasmus Elm, AZ Alkmaar
Johan Elmander, Galatasaray
John Guidetti, Feyenoord
Samuel Holmén, Istanbul BB
Tobias Hysén, Göteborg
Zlatan Ibrahimovic, Milan
Kim Källström, Lyon
Sebastian Larsson, Sunderland
Anders Svensson, Elfsborg
Ola Toivonen, PSV Eindhoven
Pontus Wernbloom, CSKA Moskva

Jag förstår också uttagningen av Holmén I guess, men kan inte komma ifrån att jag skulle vilja få in Ekdal där också. Dock tuff konkurrens på innermittfältet där det inte är många som går att flytta på. Dock borde han väl vara den som står på tur när Anders Svensson lägger av och vara ett namn för kommande VM-kval.
På text-tv står han inte med i alla fall, men det kanske han är då.
http://svt.se/svttext/web/pages/304.html
Citera
2012-02-21, 15:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Släng in Chippen och Berg i truppen så ser den mer komplett ut.

Berg är inte aktuell för fem öre och Chippen är nog redan klar för EM. Antonsson är ett mer oskrivet kort för Hamrén men har gjort det hyfsat i Bologna.

Sen varför folk gastar om Ekdal framstår som tämligen obegripligt för de flesta av oss som följer Serie A vågar jag påstå. Inte mycket som imponerar hos honom.
Citera
2012-02-21, 15:37
Medlem
Citat:
Berg är inte aktuell för fem öre och Chippen är nog redan klar för EM. Antonsson är ett mer oskrivet kort för Hamrén men har gjort det hyfsat i Bologna.

Sen varför folk gastar om Ekdal framstår som tämligen obegripligt för de flesta av oss som följer Serie A vågar jag påstå. Inte mycket som imponerar hos honom.
Berg borde vara given, alltid grym när han väl får spela.
Citera
2012-02-21, 15:44
Medlem
Casabas avatar
Bara jag som har svårt att se Hysen, ordinarie i sjuan i AS 2011, bidra mer än Rosenberg, ordinarie i femman i Bundesliga, i ett EM?
Citera
2012-02-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Bara jag som har svårt att se Hysen, ordinarie i 7an i AS 2011, bidra mer än Rosenberg, ordinarie i 5an i Bundesliga, i ett EM?
Dominerar man i allsvenskan får man oundvikligen mycket uppmärksamhet, det är i de flesta fall betydligt bättre än att nöta bänk i en bättre utländsk klubb (inte för att Rosenberg kanske gör det just nu men ändå).
Citera
2012-02-21, 15:48
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Dominerar man i allsvenskan får man oundvikligen mycket uppmärksamhet, det är i de flesta fall betydligt bättre än att nöta bänk i en bättre utländsk klubb (inte för att Rosenberg kanske gör det just nu men ändå).
Det är ju just det Rosenberg inte gör, därav frågan (och tillägget om ordinarie, vilket jag trodde skulle göra det tydligt)...

Sen var ju Hysen sex mål ifrån att vinna skytteligan förra året, men att dominera är väl en definitionsfråga.
Senast redigerad av Casaba 2012-02-21 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in