2009-06-10, 20:55
Medlem
DownInIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Nya Gamla Ullevi? Lägg matcher i Malmö istället.
Danmarksmatchen borde spelats i Malmö!
Citera
2009-06-10, 20:56
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownInIt
Snack. Det hade inte vart bättre stämning om denna matchen gick på Råsunda. Hur många i dagens uppställning kommer från STHLM?
Just det, bättre att matchen spelas i GBG då majoriteten av spelarna har anknytning hit.

Så att de får bua ut sina egna?
Citera
2009-06-10, 20:57
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag är inte alls särskilt förtjust i Malmö som stad, men håller helt med. Göteborg har fått bra många chanser nu, varför inte låta Malmö försöka? Nu har ni ju en grym arena också!
Arenan du syftar på tar väl inte mycket mer än 20 000 åskådare? Minst sagt i underkant för landskamper.
Citera
2009-06-10, 20:59
Medlem
Syftet är ju att bibehålla intresset för landslaget i hela landet.

Sen får ju Göteborg bara skitmatcher (oftast träningslandskamper) så stockholmarna ska inte klaga allt för mycket.
Citera
2009-06-10, 21:00
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Arenan du syftar på tar väl inte mycket mer än 20 000 åskådare? Minst sagt i underkant för landskamper.

Jag ser hellre 20 000 och fullsatt än 20 000 och halvtomt...
Citera
2009-06-10, 21:03
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Syftet är ju att bibehålla intresset för landslaget i hela landet.

Sen får ju Göteborg bara skitmatcher (oftast träningslandskamper) så stockholmarna ska inte klaga allt för mycket.

Så för att bibehålla intresset i hela landet spelas en del matcher i Göteborg? Spela de då någon annanstans i landet där folk är intresserade av att se matcherna!

Det handlar inte om att jag klagar på matcherna inte spelas i Sthlm, utan att jag är trött på att det blir gbg som får dem.
Citera
2009-06-10, 21:03
Medlem
fusiliers avatar
Nya gamla ullevi, malmö, kom igen nu tänk att folk ska kunna se matcherna de har för låg kapacitet 25 000 och 19 000 är alldeles för lite. Råsunda ska allt vara på tycker jag.
Citera
2009-06-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Nya gamla ullevi, malmö, kom igen nu tänk att folk ska kunna se matcherna de har för låg kapacitet 25 000 och 19 000 är alldeles för lite. Råsunda ska allt vara på tycker jag.
Tror nog det hade kunnat bli en jävla fest i Malmö, fullsatt på Nordens bästa fotbollsarena, hellre det än halvbesatt på Råsunda.
Och självklart snackar jag bara om matcher mot Malta och andra blåbär nu. Men håller med trådstartaren; aldrig mer matcher på spökarenan Nya Ullevi.
Citera
2009-06-10, 21:12
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tror nog det hade kunnat bli en jävla fest i Malmö, fullsatt på Nordens bästa fotbollsarena, hellre det än halvbesatt på Råsunda.
Och självklart snackar jag bara om matcher mot Malta och andra blåbär nu. Men håller med trådstartaren; aldrig mer matcher på spökarenan Nya Ullevi.

När du säger som jag måste jag givetvis säga: Bra sagt!
Citera
2009-06-10, 21:17
Medlem
Malewhales avatar
Sant, så sant. Nya Ullevi är som Atlanten och publiken är Azorerna, som gjort för bra stämning!
Citera
2009-06-10, 21:19
Medlem
Efter denna match är jag rädd för att jag måste ansluta mig till den ökande skaran människor som vill se Lagerbäck utbytt. Jag har respekt för mannens arbete och tycker för det mesta att kritiken mot honom är onyanserad och kommer från människor som inte kan fotboll särskilt bra, men nu är min bägare överfull.

Idag ville jag se ett Sverige som kommer in på plan fyllt av revanschlusta, som vet att de är bättre än Malta och helt enkelt ska köra över dem. Coachen ska ha sagt: håll ett högt bolltempo, sätt tidig press och stressa sönder dem, och sluta inte förrän vi gjort så många mål vi kan. Var får jag se? Ett nervöst Sverige som fumlar med enkla pass, samma pojklagsmisstag som mot Danmark och bjudningar som borde resulterat i 0-1. Jag kan förstå att det är skönt att ta ledningen i en sån här måstematch, men vore det jag skulle jag inte gå bananas över ett sånt skitmål som Kims - bara plocka bollen ur maskorna, lätt applåd till publiken och sedan "NU GÖR VI FEM TILL FÖR I HELVETE GRABBAR!".

För mig handlar det inte så mycket om slutresultatet som inställningen. Den finns inte där, spelarna är inte tillräckligt taggade, spelar för mycket för sig själva istället för som lag. Det behövs en coach som kan motivera spelarna och får dem att gå ut och köra över sådant här motstånd.

Några få bra anfall och 4-0 räcker inte. Vi skulle kört över Malta som det dåliga lag de är. Istället darrar vi, spelar långsamt och förutsägbart, gör enkla missar och spelar sådär tragiskt förutsägbart som bara Sverige kan. Det måste till ändring, så snart som möjligt. Tack för allt Lasse, men det är dags att lämna över stafettpinnen till någon som törs ta och ruska om spelarna när de inte levererar. Som det är nu lever alldeles för många på gamla meriter, även fast de presterar knappt godkända insatser i match efter match utan att höja sig några snäpp.
Citera
2009-06-10, 21:22
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ja, han var ju bara bäst i laget i EM. Oduglig sa Bill..

Är det emslutspel nu? måste jag ha missat.
Han lever på gamla meriter varav att trixa med ett tuggummi är en av dom.

say no more...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in