2008-08-31, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Vad fan, är biljetterna redan slut?

Kolla blocket eller tradera. Brukar dyka upp biljetter där av medgångare som fått kalla fötter och inte vill se Sverige förlora och deras lille Zlatan-gulleplutt från Rosengård inte få spela på grund av att pappa Inter säger att han är skadad.
Citera
2008-08-31, 14:10
Bannlyst
Portugiserna kommer få det tufft på ett kallt, blött Råsunda med en elva blågula krigare på plan, redo att kämpa till döden, nej, nej det kommer bli vinst var så säkra. Portugiserna viker ner sig 100%.
Citera
2008-08-31, 16:27
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nej och varför skulle det bli det? Sveriges nationalarena ligger i Stockholm. Stockholm är Sveriges största och viktigaste stad. Varför är det så svårt att acceptera det?

Därför att Göteborg alltid har benämnts som fotbollens huvudstad i Sverige?
Citera
2008-08-31, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove

Men snart kommer det ju vara en stor arena på 50.000 i Stockholm, då måste alla matcher vara där.
Citera
2008-08-31, 16:46
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.B
Blir det fortsatt 3-5-2 tror ni?
Nej, det blir det inte.
Citera
2008-08-31, 17:05
Bannlyst
Citat:

Förr i tiden ja men inte de senaste fyra-fem åren.
Och förresten så är det ju ingen RIKTIG fotbollsarena i Göteborg. Det är ju en friidrottsarena, så varför ska stora matcher gå där?

Det är ju bara trams att matcher läggs ut utanför Råsunda. Se på andra länder. Där spelas alltid alla landskamper på nationalarenan. I England är det exmepelvis otänkbart med en landskamp på en annan arena än Wembley.
Citera
2008-08-31, 17:21
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Förr i tiden ja men inte de senaste fyra-fem åren.
Och förresten så är det ju ingen RIKTIG fotbollsarena i Göteborg. Det är ju en friidrottsarena, så varför ska stora matcher gå där?

Det är ju bara trams att matcher läggs ut utanför Råsunda. Se på andra länder. Där spelas alltid alla landskamper på nationalarenan. I England är det exmepelvis otänkbart med en landskamp på en annan arena än Wembley.

Det hela är ju väldigt enkelt, Ullevi tar fler personer, fler personer innebär mer pengar
Citera
2008-08-31, 19:54
Bannlyst
Citat:
Det hela är ju väldigt enkelt, Ullevi tar fler personer, fler personer innebär mer pengar

Ja men ändå har det ju varit färre åskådare på Ullevi än det varit på matcherna i Stockholm. Enkel matematik: Fotbollsintresset är större i Stockholm än i Göteborg.
Citera
2008-08-31, 19:56
Bannlyst
Ullevi är en dålig arena för fotboll, Råsunda är bättre plus att det snart kommer finnas en ny stor 50.000 arena i Stockholm.
Citera
2008-08-31, 20:46
Medlem
mishimas avatar
Brukar inte Portugal börja kvalspelet rätt uselt? Vid EM-kvalet senast vill jag minnas att de tappade poäng borta mot Finland i en tidig match. Jag tror det är perfekt att möta Portugal så här tidigt, vi vinner med 2-0 för att sedan bli överkörda på bortaplan.
Citera
2008-08-31, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Brukar inte Portugal börja kvalspelet rätt uselt? Vid EM-kvalet senast vill jag minnas att de tappade poäng borta mot Finland i en tidig match. Jag tror det är perfekt att möta Portugal så här tidigt, vi vinner med 2-0 för att sedan bli överkörda på bortaplan.

Ja, jag tror verkligen vi kan pressa dessa portugiser, ett kallt, blött Råsunda kan göra att de viker ner sig, sedan spelar vi tufft och koncentrerat så kan det gå vägen.
Citera
2008-08-31, 21:37
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikSvensson
Ja, jag tror verkligen vi kan pressa dessa portugiser, ett kallt, blött Råsunda kan göra att de viker ner sig, sedan spelar vi tufft och koncentrerat så kan det gå vägen.
Synd bara att halva portugisiska laget lirar i England. Riktigt varmt och torrt där.

Portugal känns inte så överdrivet svårt. En poäng ska väl inte vara omöjligt. Seger om Zlatan är i toppform.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in