2008-06-01, 23:23
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Jävligt svårt att uttala sig i ämnet vadmankanbegäraavSverigeiettmästerskap utan att det blir en massa klyschigt bull. Saken är väl den att vi presterar ungefär på den nivå vi "ska" göra. Styrkan är ju, som ofta nämns, att Sverige är bra på att inte förlora. Vilket är en god egenskap i ett kval, sämre i mästerskap. Jävligt mycket sämre faktiskt.

Ja, jag kan ju inte säga att jag är nöjd med att sossen vid rodret tillåts fega så mycket som han faktiskt gör.
Senast redigerad av Lasse Berghagen 2008-06-01 kl. 23:29.
Citera
2008-06-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Tryckte fel på en siffra, 4 skulle varit 3 som är rättad, vad annars?

Jag syftade inte på dig utan på snillet.
Citera
2008-06-01, 23:25
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Plus just nu:
- Samarbetet Henke och Zlatan funkade bra idag.
- Chippen var bra
- Mellberg var lysande

Minus:
- Är Zlatan skadad har vi ingen Super-Elmander som täcker upp. Han är inte i någon vidare form alls.
- Ljungberg är ur form.
- Linderoth ur form.
- Källström gjorde en kass match idag.
- Sveriges oförmåga att göra mål.

Alltså mer minus än plus. Precis förutsättningarna som brukar behövas för att göra ett supermästerskap. Minns hur det såg ut innan VM 94.
Faktiskt! Nu blev jag glad igen.
Citera
2008-06-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Plus just nu:
- Chippen var bra

Håller jag inte alls med om. Han var pigg men Sveriges mittfält behöver mer stabilitet och ett bättre defensiva kvaliteer än Chippen kan erbjudA. Visade gång på gång att det inte är någon myt att han är dålig defensivt.
Citera
2008-06-01, 23:27
Medlem
ejjans avatar
skönt iallafall att se zlatan pigg och fin. Om han håller sig kan han och henke bli ett riktigt radarpar
Citera
2008-06-01, 23:28
Medlem
netrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Det kommer att gå åt helvete i EM och det blir Lagerfläcks fel. Han envisas med sina favoriter som lever på gamla meriter, vissa har egentligen aldrig varit riktigt bra i blågult.

Här är Lagerfläcks favoriter, top 3.

Zlatan, den ödmjuke , han är Lagerfläcks "stjärnanfallare" som inte gjort mål sen 2005, det är tre år sen nu Zlatan. Gör han en bra match så skryter han, spelar han dåligt då är han alltid "skadad". Det skall erkännas att han har kunnandet och potentialen, men han är för ojämn alldeles för ojämn. En bra dag är han oslagbar, men det är för få såna dagar i blågult. Skiter gärna i läger och träningar och gör i stort sett som han vill, kommer och går som det passar.

Henke "straffboom" Larsson, lever på gamla meriter, mycket gamla t.o.m. Gjorde massor av mål för Celtic i skottska ligan (motsvarar ungefär div 1 södra). Har egentligen aldrig lyckats någonannanstans. En "målspottare" som har svårt att göra mål t.o.m. på straff. Petade ut Markus Berg ur EM-truppen, som senaste säsongen gjort 18 mål på 25 matcher i holländska ligan ( icke att förväxlas med skottska ligan ). "Henke" kom med, i stort sett, därför att hans barn ville att pappa skulle spela EM, det känns ju så där att en 8-åring sitter och tar ut delar av svenska landslaget....

Fredrik "tar-den-i-tvåan" Ljungberg, springer 5 meter => ramlar, 5 meter till => ramlar, skadar sig lika lätt som en 14-åring får sms-tumme, och det säger inte lite det. Har haft sin storhetstid i Arsenal och delvis i landslaget. Tillför numera inget annat än reklamintäkter åt kalsongfabrikanten, han är helt onödig i landslaget men icke desto mindre en av Lagerfläcks favoriter. Borde gå å dansa på Pride istället och lämna plats åt en fotbollsspelare.

mvh N
Och du kommer och säger att du kan nånting om fotboll? Ärligt talat, var du ens påtänkt under vm 1994? Visst, det var 14 år sedan, men grabben har inte åldrats ett dugg, enbart vuxit som fotbollspelare. Skotska ligan är dessutom många gånger bättre än Allsvenskan. Henke visade både i Barca och i United att han då fortfarande tillhörde världseliten, och som han spelade idag så kan jag inte påstå att han blivit sämre. Den enda i laget som ville spela fotboll.
Dessutom en respekingivande kille, det är annat än Marcus Berg det. Troligtvis så får vi väll se Berg i landslaget om några år, men den killen lär aldrig bli lika bra som Larsson. Det hoppas jag att du förstår.
Citera
2008-06-01, 23:28
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejjan
skönt iallafall att se zlatan pigg och fin. Om han håller sig kan han och henke bli ett riktigt radarpar
Hoppas att Henke och Zlatan förgyller min sommar
Citera
2008-06-01, 23:33
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netrag
Och du kommer och säger att du kan nånting om fotboll? Ärligt talat, var du ens påtänkt under vm 1994? Visst, det var 14 år sedan, men grabben har inte åldrats ett dugg, enbart vuxit som fotbollspelare. Skotska ligan är dessutom många gånger bättre än Allsvenskan. Henke visade både i Barca och i United att han då fortfarande tillhörde världseliten, och som han spelade idag så kan jag inte påstå att han blivit sämre. Den enda i laget som ville spela fotboll.
Dessutom en respekingivande kille, det är annat än Marcus Berg det. Troligtvis så får vi väll se Berg i landslaget om några år, men den killen lär aldrig bli lika bra som Larsson. Det hoppas jag att du förstår.

Alltså allvarligt. Skotska ligan är kass, verkligen genomkass. Det är ju inte en slump att Henke inte är i närheten av sin skotska målskörd här hemma.
Citera
2008-06-01, 23:34
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Alltså allvarligt. Skotska ligan är kass, verkligen genomkass. Det är ju inte en slump att Henke inte är i närheten av sin skotska målskörd här hemma.
Är du allvarlig? Du saknar tydligen fotbollskunskap?
Citera
2008-06-01, 23:39
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Är du allvarlig? Du saknar tydligen fotbollskunskap?

Men bespara mig snacket om fotbollskunskaper. Du kan även hoppa över pratet om hur han nu har en annan roll i Helsingborg.
Skotska ligan är en liga fylld av träben, därför dunkade Larsson in några hundra mål.
Citera
2008-06-01, 23:43
Medlem
rocchis avatar
Var jag den enda som tyckte Sebastian Larsson spelade bra idag? Tyckte han gjorde en hel del bra grejer på sin kant, och han och Henke hade ett par bra samspel.
Citera
2008-06-01, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Men bespara mig snacket om fotbollskunskaper. Du kan även hoppa över pratet om hur han nu har en annan roll i Helsingborg.
Skotska ligan är en liga fylld av träben, därför dunkade Larsson in några hundra mål.

Men de är bra på kämpa och kicka ben, och Skottska lag är ju inte direkt kända för att släppa in mycket mål så det var ju onkeligen bra gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in