Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Spelar man i Championship som 23åring är man ingen jättetalang i mina ögon direkt.
Rasmus har jag endast sett vid 4-5 gånger och då imponerade han inte direkt. En helt okej spelare, visst. Har du sett honom fler gånger? Lägg därtill att holländska ligan aldrig varit sämre än nu under modern tid.
Så stoppa upp snackat om jättetalanger för några sådana har vi inte i Sverige just nu. Tyvärr.
Championship är ju bättre än allsvenskan. Anledningen till att han lirar där är väl för att de vägrar sälja honom. Har ju varit klubbar som varit ute efter honom. Bland annat Wigan, Aston Villa, Sunderland och Newcastle. Som jag sa, bäste lirare i B'ham, fler mål än Drogba och redigt många assist hade han. Gjorde även två av PLs snyggaste mål, mot högklassiskt motstånd (Pool hemma och Spurs borta).
Holländska är visserligen en skitliga, men Ajax har ett högklassiskt lag och det är ingen slump att han köptes dit. Såg han mot Arsenal i en träningsmatch i somras senast, riktigt bra. Det som överraskade mig är att han är bra offensivt också, vilket inte många benkickare som lirar def mitt är.