2008-08-26, 19:08
  #4465
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Dessa två är väl knappast medelmåttor. Speciellt inte Sebastian som säkert har fem år kvar till sin peak och ändå gjorde fler ligamål än tex Drogba. Blev framröstad till Birminghams bästa spelare, framför lirare som Zarate, McFadden, Oliver Kapo. Många klubbar som vill ha honom.

Lindgren har ju imponerat friskt i Ajax och är en så jävla mycket bättre fotbollsspelare än din idol, sidleds.


Spelar man i Championship som 23åring är man ingen jättetalang i mina ögon direkt.
Rasmus har jag endast sett vid 4-5 gånger och då imponerade han inte direkt. En helt okej spelare, visst. Har du sett honom fler gånger? Lägg därtill att holländska ligan aldrig varit sämre än nu under modern tid.

Så stoppa upp snackat om jättetalanger för några sådana har vi inte i Sverige just nu. Tyvärr.
Citera
2008-08-26, 19:09
  #4466
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Spelar man i Championship som 23åring är man ingen jättetalang i mina ögon direkt.
Rasmus har jag endast sett vid 4-5 gånger och då imponerade han inte direkt. En helt okej spelare, visst. Har du sett honom fler gånger? Lägg därtill att holländska ligan aldrig varit sämre än nu under modern tid.

Så stoppa upp snackat om jättetalanger för några sådana har vi inte i Sverige just nu. Tyvärr.

Jävlar vad du skämde ut dig där
Citera
2008-08-26, 19:10
  #4467
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Jävlar vad du skämde ut dig där

Ja, din kommentar fick mig verkligen att skämmas.
Citera
2008-08-26, 19:12
  #4468
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Ja, din kommentar fick mig verkligen att skämmas.

Du nämnde i AS-tråden att du inte tittar på PL. Bra att du är ärlig iaf.
Citera
2008-08-26, 19:13
  #4469
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Spelar man i Championship som 23åring är man ingen jättetalang i mina ögon direkt.
Rasmus har jag endast sett vid 4-5 gånger och då imponerade han inte direkt. En helt okej spelare, visst. Har du sett honom fler gånger? Lägg därtill att holländska ligan aldrig varit sämre än nu under modern tid.

Så stoppa upp snackat om jättetalanger för några sådana har vi inte i Sverige just nu. Tyvärr.

Championship är ju bättre än allsvenskan. Anledningen till att han lirar där är väl för att de vägrar sälja honom. Har ju varit klubbar som varit ute efter honom. Bland annat Wigan, Aston Villa, Sunderland och Newcastle. Som jag sa, bäste lirare i B'ham, fler mål än Drogba och redigt många assist hade han. Gjorde även två av PLs snyggaste mål, mot högklassiskt motstånd (Pool hemma och Spurs borta).

Holländska är visserligen en skitliga, men Ajax har ett högklassiskt lag och det är ingen slump att han köptes dit. Såg han mot Arsenal i en träningsmatch i somras senast, riktigt bra. Det som överraskade mig är att han är bra offensivt också, vilket inte många benkickare som lirar def mitt är.
Citera
2008-08-26, 19:18
  #4470
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Dessa två är väl knappast medelmåttor. Speciellt inte Sebastian som säkert har fem år kvar till sin peak och ändå gjorde fler ligamål än tex Drogba. Blev framröstad till Birminghams bästa spelare, framför lirare som Zarate, McFadden, Oliver Kapo. Många klubbar som vill ha honom.
.

Märkligt enligt premierleague.com gjorde Drogba 8 ligamål på 17 matcher medans Sebbe gjorde 6 mål på 32 mather, antar att dom har fel och du har rätt eller?
Citera
2008-08-26, 19:21
  #4471
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Du nämnde i AS-tråden att du inte tittar på PL. Bra att du är ärlig iaf.

Nej, jag nämnde aldrig att jag inte tittar på PL.
Appropå göra bort sig.
Citera
2008-08-26, 19:22
  #4472
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Märkligt enligt premierleague.com gjorde Drogba 8 ligamål på 17 matcher medans Sebbe gjorde 6 mål på 32 mather, antar att dom har fel och du har rätt eller?

Fan gjorde Drogba 8 måste fått fel statistik, sorry. Men ändå, två mindre än Drogba, det är rätt bra.
Citera
2008-08-26, 19:26
  #4473
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Championship är ju bättre än allsvenskan. Anledningen till att han lirar där är väl för att de vägrar sälja honom. Har ju varit klubbar som varit ute efter honom. Bland annat Wigan, Aston Villa, Sunderland och Newcastle. Som jag sa, bäste lirare i B'ham, fler mål än Drogba och redigt många assist hade han. Gjorde även två av PLs snyggaste mål, mot högklassiskt motstånd (Pool hemma och Spurs borta).

Holländska är visserligen en skitliga, men Ajax har ett högklassiskt lag och det är ingen slump att han köptes dit. Såg han mot Arsenal i en träningsmatch i somras senast, riktigt bra. Det som överraskade mig är att han är bra offensivt också, vilket inte många benkickare som lirar def mitt är.

Där är vi alldeles överens. Han kommer förmodligen vara en spetsspelare i landslaget om några år, om svenskarna fortsätter att (inte) utvecklas som de gjort på senare år. Med Zlatan som undantag.

Men, det är fortfarande inte något som gör honom till en jättetalang.
Citera
2008-08-26, 19:26
  #4474
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Fan gjorde Drogba 8 måste fått fel statistik, sorry. Men ändå, två mindre än Drogba, det är rätt bra.

eller drygt 10 färre om man räknar på målsnitt per match
Citera
2008-08-26, 20:54
  #4475
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Nej, jag nämnde aldrig att jag inte tittar på PL.
Appropå göra bort sig.

Hursomhelst verkar det inte som att du gör det...
Citera
2008-08-26, 21:14
  #4476
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Hursomhelst verkar det inte som att du gör det...

Okej, då vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in