Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
När har jag argumentrat om anfallsspel, jag diskuterade anfallare och hur viktigt det är för dessa att göra mål. Vad för anfallsspel har jag förespråkat då som skiljer sig från Elfsborg?
Jag fick frågan om vem jag ville se som näste förbundskapten, då svarade jag. "Som kapten vill jag se kanske Haglund från Elfsborg, gillar hans spelsätt."
Ja du har vid flertalet tillfällen förespråkat anfallsspel som går ut på att mittfältsspelarna spelar fram anfallarna till avslut och du säger att även om inte anfallarna ska göra alla mål så ska det göra huvuddelen av dem.
Du säger saker som "Lika givet som det är att målvakterna ska rädda bollarna är det att anfallarna ska göra målen"..
Det är väl bara att kolla på Elfsborgs resultat de senaste åren, där mittfältarna har gjort flest mål, för att inse att det visst är hållbart i längden som du påstår att det inte är!
Du svarade att du ville se Haglund som förbundskapten och gillade hans spelsätt.. är det så konstigt att man ifrågasätter dig när du bevisar att du har noll koll på hans spelsätt?
Erik Niva har ju skrivit om att det är möjligt att framtidens fotboll kommer spelas helt utan renodlade strikers.. kommer det bara bli 0-0 matcher då tror du?