2009-06-02, 16:05
  #5665
Medlem
erikbes avatar
Haglund som förbundskapten? Då skulle jag kräkas genom näsan. Uj vad jag tycker illa om honom. Han verkar äckligt dryg
Citera
2009-06-02, 16:07
  #5666
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Visserligen gäller det de flesta anfallare men du kan inte sitta och generalisera här fattar du väl. En anfallare som gör 4 mål per säsong kan bidra med mycket mer än en annan anfallare som gör 14 mål.


En anfallare bidrar till laget genom att göra sina mål, det är inte svårare än så. Sen finns det säkerligen exempel där en anfallare inte gjort en önskvärd mängd med mål, men hjälpt laget i övrigt, men det är inte den optimala lösningn i längden.

Man värvar en forward för att han skall göra mål, det är liksom ganska uppenbart.
Citera
2009-06-02, 16:10
  #5667
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Inte när du lägger fram det, nej.


Du verkar ju skitseriös, tillbaka till sandlådan med dig.
Citera
2009-06-02, 16:13
  #5668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Men din färsking, det är skillnad på att följa och se ngn match sporadiskt. Att du ens orkar. Jag följer alla stora ligor, varje vecka, Kollar resultat läser nyheter etc. Allsvenskan bryr jag mig inte mycket om, de få matcher jag sett så har jag gillat Elfsborgs spelstil.

Ambitiöst men ändå patetiskt försök av dig.

Det är vad jag kallar en "färsking".. någon som bildar sig en uppfattning av en spelare eller en spelstil efter att ha sett nån match sporadiskt i en liga!

Lite cred ska du trots allt ha att du inte lägger dig platt på mage och ger upp trots att du gjort bort dig ett flertal gånger genom att t ex argumentera mot dig själv och framfört åsikter som du sedan har erkänt dig inte ha kunskap om!

Det kanske helt enkelt är så att du sitter på för mycket kunskap för resten av oss här på Flashback? Det är därför du är så missförstådd...

Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det som skiljer dig från mig att du har ingen vinnarmentalitet.

Var tvungen att citera ditt härliga gamla uttalande om mig när jag tyckte det var rätt att inte toksatsa offensivt borta mot Portugal!
Är det din vinnarmentalitet som håller dig kvar i den här tråden också? För börjar få svårt att se några andra anledningar nu...
Citera
2009-06-02, 16:21
  #5669
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Det är vad jag kallar en "färsking".. någon som bildar sig en uppfattning av en spelare eller en spelstil efter att ha sett nån match sporadiskt i en liga!

Lite cred ska du trots allt ha att du inte lägger dig platt på mage och ger upp trots att du gjort bort dig ett flertal gånger genom att t ex argumentera mot dig själv och framfört åsikter som du sedan har erkänt dig inte ha kunskap om!

Det kanske helt enkelt är så att du sitter på för mycket kunskap för resten av oss här på Flashback? Det är därför du är så missförstådd...



Var tvungen att citera ditt härliga gamla uttalande om mig när jag tyckte det var rätt att inte toksatsa offensivt borta mot Portugal!
Är det din vinnarmentalitet som håller dig kvar i den här tråden också? För börjar få svårt att se några andra anledningar nu...


Du är rolig du. Jag tar inte åt mig nämnvärt över ditt försök att vara lustig. Nåväl, att bilda sig en uppfattning som tex "jag gillar deras spelstil" går alltså inte att ha om ett lag om man sett de spela ett par ggr enligt dig? Hmm!

Angående citatet "vinnarmentalitet" så skrev jag inte attt de skulle toksatsa framåt, återigen är det du som gillar att förvränga och överdriva, är du en brud månne som gillar att dramatisera lite extra? Du tar verkligen saker ur sitt sammanhang och lägger en egen twist på det.

Det jag syftade till va att man skall våga gå framåt, våga vinna, inte att man ska blotta sig helt bakåt genom att anfalla med all man har.
__________________
Senast redigerad av Masinga 2009-06-02 kl. 16:25.
Citera
2009-06-02, 16:27
  #5670
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
En anfallare bidrar till laget genom att göra sina mål, det är inte svårare än så. Sen finns det säkerligen exempel där en anfallare inte gjort en önskvärd mängd med mål, men hjälpt laget i övrigt, men det är inte den optimala lösningn i längden.

Man värvar en forward för att han skall göra mål, det är liksom ganska uppenbart.

Aha, du trollar. Då ska jag inte skriva mer här.
Citera
2009-06-02, 16:29
  #5671
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Aha, du trollar. Då ska jag inte skriva mer här.

Tror du verkligen tränare har tålamod i dagens fotboll med anfallare som inte gör mål, oavsett hur bra de än spelar i övrigt?
Citera
2009-06-02, 16:30
  #5672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Du är rolig du. Jag tar inte åt mig nämnvärt över ditt försök att vara lustig. Nåväl, att bilda sig en uppfattning som tex "jag gillar deras spelstil" går alltså inte att ha om ett lag om man sett de spela ett par ggr enligt dig? Hmm!

Angående citatet "vinnarmentalitet" så skrev jag inte attt de skulle toksatsa framåt, återigen är det du som gillar att förvränga och överdriva, är du en brud månne som gillar att dramatisera lite extra?

Det jag syftade till va att man skall våga gå framåt, våga vinna, inte att man ska blotta sig helt bakåt genom att anfalla med all man har.

Du får bilda dig vilken uppfattning du vill om vad du vill, helt fritt! Men du kan väl knappast räkna med att bli tagen seriöst i en diskussion när du slänger fram Haglunds namn som nästa förbundskapten och sen erkänner att du inte följer Allsvenskan och bara sett ett fåtal matcher med Elfsborg? Att sedan Elfsborg spelar ett anfallsspel som skiljer sig helt ifrån hur du först argumenterade att anfallsspel ska spelas enligt dig gör ju det hela ännu mer pannkaka bara!
Är det bara ren otur tror du att alla ifrågasätter just dina argument eller ligger det möjligen någonting bakom det?

Haha fick lite lust nu men orkar inte gå bakåt i tråden igen och leta efter när du börjar kalla folk "dramaqueens" för att dom ifrågasätter dina bristande argument! Det håller dock samma klass som citatet om din vinnarmentalitet!
Citera
2009-06-02, 16:43
  #5673
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Du får bilda dig vilken uppfattning du vill om vad du vill, helt fritt! Men du kan väl knappast räkna med att bli tagen seriöst i en diskussion när du slänger fram Haglunds namn som nästa förbundskapten och sen erkänner att du inte följer Allsvenskan och bara sett ett fåtal matcher med Elfsborg? Att sedan Elfsborg spelar ett anfallsspel som skiljer sig helt ifrån hur du först argumenterade att anfallsspel ska spelas enligt dig gör ju det hela ännu mer pannkaka bara!
Är det bara ren otur tror du att alla ifrågasätter just dina argument eller ligger det möjligen någonting bakom det?

Haha fick lite lust nu men orkar inte gå bakåt i tråden igen och leta efter när du börjar kalla folk "dramaqueens" för att dom ifrågasätter dina bristande argument! Det håller dock samma klass som citatet om din vinnarmentalitet!


När har jag argumentrat om anfallsspel, jag diskuterade anfallare och hur viktigt det är för dessa att göra mål. Vad för anfallsspel har jag förespråkat då som skiljer sig från Elfsborg?


Jag fick frågan om vem jag ville se som näste förbundskapten, då svarade jag. "Som kapten vill jag se kanske Haglund från Elfsborg, gillar hans spelsätt."
Citera
2009-06-02, 16:45
  #5674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Haglund som förbundskapten? Då skulle jag kräkas genom näsan. Uj vad jag tycker illa om honom. Han verkar äckligt dryg

Jepp, Go for Svennis !
Citera
2009-06-02, 16:46
  #5675
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Du får bilda dig vilken uppfattning du vill om vad du vill, helt fritt! Men du kan väl knappast räkna med att bli tagen seriöst i en diskussion när du slänger fram Haglunds namn som nästa förbundskapten och sen erkänner att du inte följer Allsvenskan och bara sett ett fåtal matcher med Elfsborg? Att sedan Elfsborg spelar ett anfallsspel som skiljer sig helt ifrån hur du först argumenterade att anfallsspel ska spelas enligt dig gör ju det hela ännu mer pannkaka bara!
Är det bara ren otur tror du att alla ifrågasätter just dina argument eller ligger det möjligen någonting bakom det?

Haha fick lite lust nu men orkar inte gå bakåt i tråden igen och leta efter när du börjar kalla folk "dramaqueens" för att dom ifrågasätter dina bristande argument! Det håller dock samma klass som citatet om din vinnarmentalitet!


Vad ska man annars kalla en person som gång på gång hittar på och överdriver saker man skrivit. Jag skriver att de ska våga gå framåt, du citerar och lägger till att jag skrivit att de ska toksatsa och gå fram med allt manskap.
Citera
2009-06-02, 16:53
  #5676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
När har jag argumentrat om anfallsspel, jag diskuterade anfallare och hur viktigt det är för dessa att göra mål. Vad för anfallsspel har jag förespråkat då som skiljer sig från Elfsborg?


Jag fick frågan om vem jag ville se som näste förbundskapten, då svarade jag. "Som kapten vill jag se kanske Haglund från Elfsborg, gillar hans spelsätt."

Ja du har vid flertalet tillfällen förespråkat anfallsspel som går ut på att mittfältsspelarna spelar fram anfallarna till avslut och du säger att även om inte anfallarna ska göra alla mål så ska det göra huvuddelen av dem.
Du säger saker som "Lika givet som det är att målvakterna ska rädda bollarna är det att anfallarna ska göra målen"..

Det är väl bara att kolla på Elfsborgs resultat de senaste åren, där mittfältarna har gjort flest mål, för att inse att det visst är hållbart i längden som du påstår att det inte är!

Du svarade att du ville se Haglund som förbundskapten och gillade hans spelsätt.. är det så konstigt att man ifrågasätter dig när du bevisar att du har noll koll på hans spelsätt?

Erik Niva har ju skrivit om att det är möjligt att framtidens fotboll kommer spelas helt utan renodlade strikers.. kommer det bara bli 0-0 matcher då tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in