2008-05-13, 22:06
  #3265
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kopimi
Alexandersson.. jag blir så förbaskat trött. Trettio-jävla-sex år gammal och skadad framför till exempel en Stefan Ishizaki i bra form.



Och så här kommer det att gå..

1-0 till Grekland, 3-0 till Spanien och avslutningsvis 2-1 till Ryssland.

Elmander gör Sveriges enda mål, Zlatan har haltat omkring i de två inledande matcherna och blir tillslut bänkad mot Ryssland och Henrik Larsson avslutar sin landslagskarriär för femtioelfte gången men nu med ett fiasko.

Nu med ett fiasko? Han har ju redan avslutat den med ett fiasko. Märkligt att folk verkar ha glömt hans insats mot Tyskland i VM, då han bland annat brände en straff.
Citera
2008-05-13, 22:11
  #3266
Medlem
setermannens avatar
nä du

Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ibland känns det som en forward kan gå från Korpen till Holländska ligan och göra 20+ mål. kan inte vara mycket till försvarsspel i den ligan.
Holländska ligan är underskattad. Jämför med land med liknande befolkningsmängd, tex Sverige bara.

De har haft många bra lag ute i europa senaste säsongerna : PSV,Feyenord, Ajax och AZ. Ligan är absolut inte dålig däremot är den väldigt offensiv, men va gör det?

Va själv på PSV-Ajax och det var en av de mest underhållande matcher jag sett, trots att bortalaget vann med 5-1
Citera
2008-05-13, 22:12
  #3267
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopimi
Alexandersson.. jag blir så förbaskat trött. Trettio-jävla-sex år gammal och skadad framför till exempel en Stefan Ishizaki i bra form.



Och så här kommer det att gå..

1-0 till Grekland, 3-0 till Spanien och avslutningsvis 2-1 till Ryssland.

Elmander gör Sveriges enda mål, Zlatan har haltat omkring i de två inledande matcherna och blir tillslut bänkad mot Ryssland och Henrik Larsson avslutar sin landslagskarriär för femtioelfte gången men nu med ett fiasko.
resultaten känns smärtsamt trovärdiga även om jag tror vi kan ta Ryssarna
Citera
2008-05-13, 22:16
  #3268
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av setermannen
Holländska ligan är underskattad. Jämför med land med liknande befolkningsmängd, tex Sverige bara.

De har haft många bra lag ute i europa senaste säsongerna : PSV,Feyenord, Ajax och AZ. Ligan är absolut inte dålig däremot är den väldigt offensiv, men va gör det?

Va själv på PSV-Ajax och det var en av de mest underhållande matcher jag sett, trots att bortalaget vann med 5-1

Bra toppar men obeskrivligt usla bottenlag. Spelare som Kuyt har gjort 40 mål i den ligan, det säger allt.
Citera
2008-05-13, 22:16
  #3269
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kopimi
Alexandersson.. jag blir så förbaskat trött. Trettio-jävla-sex år gammal och skadad framför till exempel en Stefan Ishizaki i bra form.



Och så här kommer det att gå..

1-0 till Grekland, 3-0 till Spanien och avslutningsvis 2-1 till Ryssland.

Elmander gör Sveriges enda mål, Zlatan har haltat omkring i de två inledande matcherna och blir tillslut bänkad mot Ryssland och Henrik Larsson avslutar sin landslagskarriär för femtioelfte gången men nu med ett fiasko.

3-0 till Spanien? Är det tillräckligt? Med tanke på att vi har en apa i kassen som släpper åtta mål mot skräpläget Middlesbrough lär det bli tvåsiffrigt mot Spanien.
Citera
2008-05-13, 22:17
  #3270
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Safari är ju kraftigt överskattad. Det såg man ju på Råsunda i söndags. Skärp dig! Förresten hur slutade matchen på Råsunda och vart var du och övriga ljusblå här på forumet direkt efteråt? Hemma och grät hos mamma?

Skrev i tråden nästa dag när jag hade tillgång till internet. Till skillnad från dig som höll dig låååååååångt borta från fotbollsforat i evigheter förra hösten.
Citera
2008-05-13, 22:19
  #3271
Medlem
dtoags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setermannen
Holländska ligan är underskattad. Jämför med land med liknande befolkningsmängd, tex Sverige bara.
Nederländerna har dubbelt så många invånare som Sverige.
Citera
2008-05-13, 22:22
  #3272
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Gjorde han?? Var du där ens på matchen? Eller var du så full så du bara fabulerar ihop saker och ting? Det var ju Dulee Johnson som ägde mittfältet matchen igenom. Sidleds-Daniel orsakade ju till och med en straff för att han inte kunde klara av Dulee. Förresten hur slutade AIK-Malmö?? Märkligt osynlig du och övriga MFF:are var här på forumet efter förlusten, varför?


Ortiz och Johnson blev lika förnedrade som Dulee Johnsons gamla flickvänner matchen igenom. Att sedan en liten pigg inhoppare råka springa igenom allsvenskans långsammaste mittförsvar är en annan femma.

Ja jag var på matchen.
Jag var nykter.
Jag har varit ganska osynlig på forumet de senaste 10 månaderna.
__________________
Senast redigerad av Nina Hartley 2008-05-13 kl. 22:31.
Citera
2008-05-13, 22:25
  #3273
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopimi
Alexandersson.. jag blir så förbaskat trött. Trettio-jävla-sex år gammal och skadad framför till exempel en Stefan Ishizaki i bra form.



Och så här kommer det att gå..

1-0 till Grekland, 3-0 till Spanien och avslutningsvis 2-1 till Ryssland.

Elmander gör Sveriges enda mål, Zlatan har haltat omkring i de två inledande matcherna och blir tillslut bänkad mot Ryssland och Henrik Larsson avslutar sin landslagskarriär för femtioelfte gången men nu med ett fiasko.

Ishizaki...

Berätta om några svenska spelare som gjort succé i ett EM eller VM utan att ha spelat varken utomlands eller i betydelsefulla landskamper innan.

Jag hämtar lite popcorn så länge.
Citera
2008-05-13, 22:27
  #3274
Medlem
Hoho nyss sa Henke på sporten att han skulle vara med i VM-kvalet efteråt. När Sverige åker ur kommer han återigen konstatera att det är slut för att sedan smyga med på planet till Sydafrika 2010 ifall det blir VM.
Citera
2008-05-13, 22:28
  #3275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Ishizaki...

Berätta om några svenska spelare som gjort succé i ett EM eller VM utan att ha spelat varken utomlands eller i betydelsefulla landskamper innan.

Jag hämtar lite popcorn så länge.

Ishizaki var bara ett exempel på en spelare som kanske KAN prestera om han ges chansen, jag ser hellre en fräsch satsning än en halvskadad Alexandersson..
Citera
2008-05-13, 22:41
  #3276
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopimi
Ishizaki var bara ett exempel på en spelare som kanske KAN prestera om han ges chansen, jag ser hellre en fräsch satsning än en halvskadad Alexandersson..

Jo det är ju alltid intressant men jag tror Lars-Roland litar på att Alex blir frisk och han kan ju även med framgång användas som back. Det finns ju tillräckligt med mittfältare som det är nu och Ishizaki kan ju enbart spela högermitt och där har ju Lars-Roland redan problem att bestämma sig vem av Wilhelmsson och Larsson som ska få lira.

Ishi måste nog ta steget ut till utlandsproffs och göra lite avtryck i en större liga innan landslaget kan bli aktuellt på riktigt...

Men jag gillar killen och hans inställning och hoppas få se honom i en AIK-tröja i framtiden. Gärna väldigt snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in