Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ibland känns det som en forward kan gå från Korpen till Holländska ligan och göra 20+ mål. kan inte vara mycket till försvarsspel i den ligan.
Holländska ligan är underskattad. Jämför med land med liknande befolkningsmängd, tex Sverige bara.
De har haft många bra lag ute i europa senaste säsongerna : PSV,Feyenord, Ajax och AZ. Ligan är absolut inte dålig däremot är den väldigt offensiv, men va gör det?
Va själv på PSV-Ajax och det var en av de mest underhållande matcher jag sett, trots att bortalaget vann med 5-1