2006-06-02, 23:03
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det där är ju något som Chippen alltid håller på med, han söker sig alldeles för mycket inåt i plan och över på den andra kanten och det gör han utan någon överenskommelse(verkar det som)med någon annan spelare för hans kant lämnas alltid helt tom då. Han agerar inte som den typen utav ytter som Sverige behöver och därför så är Alex det solklara alternativet.

En annan reflektion är att med Svensson på vänsterkanten så låg han flera ggr längre till höger i banan än vad Källström gjorde som skulle spela centralt, och då menar jag inte att Kim gick ut på kanten...
Citera
2006-06-02, 23:07
Medlem
Svensson har inte alls tempot han hade i VM 2002. Förhoppningsvis får laget bra träningar innan T&T-matchen men som det ser ut nu blir det Källström som startar.
Citera
2006-06-02, 23:11
Medlem
Ahruons avatar
Ingen omöjlighet att vi åker ut i gruppen...

Spelet funkar inte alls, vi har inte ens en högerback. Dock är jag nöjd med att slippa Chile i VM, och deras fans.
Citera
2006-06-02, 23:14
Medlem
Lite oroande med tanke på att Chile kom 7:a i Sydamerikanska gruppen.
Citera
2006-06-02, 23:25
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Sen lackar man på svenskaklacken. Vi på sittplats lät fan mer, och Chile vann läktarkampen med 10-0 på vår jävla hemmaplan. Känns ju katastrof att bortalaget har mer stöd och pajasarna i rött var till och med i svenskaklacken.

Håller med om att det var uselt stöd. Satt/stod på Norra idag, i den s.k. Sverigeklacken, och (iaf för en Gnagare) var det pinsamt tyst där. Det var ett gäng om c:a 25 st fotbollstjejer i 12-årsåldern som höll igång bäst. Å på andra sidan dansade hela södra i rött och vitt. Dessutom var det en j*vla massa dialekter som figurerade på läktarna. Är det bara busslaster med utomsocknes som går på landskamperna?

Däremot måste man ge Chilenarna kred för att dom satte lite färg på dagens kamp. Både på läktaren och på plan.

Ljungberg var bra och det var mäktigt när Henke nätade framför näsan på en. Annars var matchen mest bara ett bevis på att det inte kommer att bli ett nytt VM-94 - inte den här gången heller...
Citera
2006-06-02, 23:25
Medlem
cecels avatar
har alla blivit amatörtyckare?

spelet ser väldigt bra ut. Chile gick för 150%. sverige gick på 50. ändå spelar man 1-1, mot ett chile som ändå spelat väldigt bra i Vmkvalet. jag menar, Tänk på vilka dom möter i sitt kval.

tror vi vinner gruppen
Citera
2006-06-02, 23:27
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Håller med om att det var uselt stöd. Satt/stod på Norra idag, i den s.k. Sverigeklacken, och (iaf för en Gnagare) var det pinsamt tyst där. Det var ett gäng om c:a 25 st fotbollstjejer i 12-årsåldern som höll igång bäst. Å på andra sidan dansade hela södra i rött och vitt. Dessutom var det en j*vla massa dialekter som figurerade på läktarna. Är det bara busslaster med utomsocknes som går på landskamperna?

Däremot måste man ge Chilenarna kred för att dom satte lite färg på dagens kamp. Både på läktaren och på plan.

Ljungberg var bra och det var mäktigt när Henke nätade framför näsan på en. Annars var det mest bara ett bevis på att det inte kommer att bli ett nytt VM-94 - inte den här gången heller...
får man fråga om du själv gjorde ditt bästa för att stödja Sverige? Folk som står helt tysta brukar ofta klaga på andra som inte skapar nåt drag. någon måste ju börja

Jag var inte där men Chilenarna lyckades skapa bra drag iallafall
Citera
2006-06-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ljungberg var bra och det var mäktigt när Henke nätade framför näsan på en. Annars var det mest bara ett bevis på att det inte kommer att bli ett nytt VM-94 - inte den här gången heller...

Varför tror du det? Innan VM 1994 såg det heller inte bra ut, men det har väl inte du någon koll på antar jag?
Citera
2006-06-02, 23:37
Medlem
ConjureMes avatar
Vem är egentligen tredjevalet som anfallare bakom Henke och Zlatan? Är Jonson och Allbäck fortfarande före Elmander och Rosenberg i Lars-Rolands rankning?

Med tanke på Allbäcks målsnitt och att Jonson är en riktig Lagerbäck-lirare så ligger de nog före Elmander och Rosenberg, som båda två verkar ha väldigt svårt att få bollen i nät i landslagströjan.
Citera
2006-06-02, 23:40
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Vem är egentligen tredjevalet som anfallare bakom Henke och Zlatan? Är Jonson och Allbäck fortfarande före Elmander och Rosenberg i Lars-Rolands rankning?

Med tanke på Allbäcks målsnitt och att Jonson är en riktig Lagerbäck-lirare så ligger de nog före Elmander och Rosenberg, som båda två verkar ha väldigt svårt att få bollen i nät i landslagströjan.
ja är ganska säker på att allbäck är först. jag tycker det är helt rätt att han är före rosenberg och elmander
Citera
2006-06-02, 23:49
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
ja är ganska säker på att allbäck är först. jag tycker det är helt rätt att han är före rosenberg och elmander

Tycker jag också... Elmander är en svag avslutare och det jag sett av Rosenberg i landslaget och champions league har inte imponerat. Jonson kan nog få göra nåt inhopp som hårt arbetande forward vid Svensk ledning.
Citera
2006-06-03, 00:08
Medlem
Citat:
Håller med om att det var uselt stöd. Satt/stod på Norra idag, i den s.k. Sverigeklacken, och (iaf för en Gnagare) var det pinsamt tyst där. Det var ett gäng om c:a 25 st fotbollstjejer i 12-årsåldern som höll igång bäst. Å på andra sidan dansade hela södra i rött och vitt.

När vi har TVÅ ramsor som lyder: "Sverige *klapp, klapp, klapp*" och "Alla vi som älskar Sverige klappar nu *klapp, klapp, klapp* då blir det inte roligare på läktaren.

Gnagare, bajare och gårdare snackade ju om att dra igång en riktig Sverige-klack där man STÅR upp och sjunger nya och flera ramsor. Kunde dom inte hålla sams eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in