2006-06-03, 00:37
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
får man fråga om du själv gjorde ditt bästa för att stödja Sverige? Folk som står helt tysta brukar ofta klaga på andra som inte skapar nåt drag. någon måste ju börja

Citat:
spelet ser väldigt bra ut. Chile gick för 150%. sverige gick på 50. ändå spelar man 1-1, mot ett chile som ändå spelat väldigt bra i Vmkvalet.

Nåja, mina dagar på Norra stå är egentligen över för länge sedan. Jag var där med min 5-åring, och vi gjorde vad vi kunde. Du kan ju komma igen när du själv är på plats och gör en "insats" istället för att bara sitta framför TV:n och okritiskt köpa allt som Glenn Hysen rapar ur sig. Det där med 150% (hur man nu kan komma fram till den siffran?) 50% är inte riktigt sant. Fast det är ju en skön ursäkt att luta sig tillbaka på när resultatet inte går ens väg...

Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Gnagare, bajare och gårdare snackade ju om att dra igång en riktig Sverige-klack där man STÅR upp och sjunger nya och flera ramsor. Kunde dom inte hålla sams eller?

Mycket snack för liten verkstad tyvärr. Kan inte drömma om att det någonsin kommer att inträffa (fast tanken är god).

Citat:
Ursprungligen postat av namram
Varför tror du det? Innan VM 1994 såg det heller inte bra ut, men det har väl inte du någon koll på antar jag?

Varför skulle jag inte ha koll på hur det såg ut då? Vet du något om mig som jag själv inte känner till?
Citera
2006-06-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Varför skulle jag inte ha koll på hur det såg ut då? Vet du något om mig som jag själv inte känner till?

Om du har koll så vet du att det inte alls såg bra ut inför VM 94. Trots det gick det väldigt bra ändå sen i VM:et. Ungefär som inför EM 2004 då vi losade mot Danmark sista matchen innan EM, för att sedan spöa bulgarerna med 5-0 i första EM-matchen.

Summan av kardemumman: Dra inte för stora växlar av en träningsmatch inför ett mästerskap.
Citera
2006-06-03, 00:46
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Nåja, mina dagar på Norra stå är egentligen över för länge sedan. Jag var där med min 5-åring, och vi gjorde vad vi kunde. Du kan ju komma igen när du själv är på plats och gör en "insats" istället för att bara sitta framför TV:n och okritiskt köpa allt som Glenn Hysen rapar ur sig. Det där med 150% (hur man nu kan komma fram till den siffran?) 50% är inte riktigt sant. Fast det är ju en skön ursäkt att luta sig tillbaka på när resultatet inte går ens väg...
haha. det är sant Man borde vara där och stödja. men 34 tusen borde kunna göra lite mer ljud för sig, särskilt om så många av dom är besvikna över att det inte är nåt drag. Någon måste ju komma igång.

och jag köpte inget Glenn sa idag. jag tycker han brukar kommentera bra, men idag lät han bara trött
Citera
2006-06-03, 07:26
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Haha känns det bättre om det är så?

Det skulle kännas logiskt, Källström är i dagsläget detv bästa vi har som offensiv innermitfältare, vi har tyvärr inte så många alternativ på den positionen. Ett problem för Källström är att Svensson är en Lagerbäckfavorit, samtidigt som Källström bjudits in med armbågen och bara fått göra inhopp och spel från start i betydelselösa vänskapslandskamper, det är inte lätt att komma in i spelet då...
Citera
2006-06-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton

Det skulle kännas logiskt, Källström är i dagsläget detv bästa vi har som offensiv innermitfältare, vi har tyvärr inte så många alternativ på den positionen. Ett problem för Källström är att Svensson är en Lagerbäckfavorit, samtidigt som Källström bjudits in med armbågen och bara fått göra inhopp och spel från start i betydelselösa vänskapslandskamper, det är inte lätt att komma in i spelet då...

Mitt problem är bara att Kim alltid verkar så rädd för landslaget på något sätt.
Han vill för mycket så blir det bara pannkaka av allt. Han borde väl vara lite mer rutinerad än så med tanke på han spel i frankrike?
Citera
2006-06-03, 11:39
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
När vi har TVÅ ramsor som lyder: "Sverige *klapp, klapp, klapp*" och "Alla vi som älskar Sverige klappar nu *klapp, klapp, klapp* då blir det inte roligare på läktaren.

Gnagare, bajare och gårdare snackade ju om att dra igång en riktig Sverige-klack där man STÅR upp och sjunger nya och flera ramsor. Kunde dom inte hålla sams eller?

Det hade nog varit genomförbart om man fick med sig förbundet istället för att man får förbundet mot sig.

Den klassiska var ju 97' Sverige - England på Råsunda. "Vi vill göra ett blågult tifo över Råsunda", svaret blev "då får ni göra ett engelskt tifo också".

Sålänge den inställningen "alla är lika mycket värda (som en viss Pärla sjöng om på 90-talet)" så kommer svensk landslagsläktarkultur inte existera. Inte på hemmaplan i alla fall.
Citera
2006-06-03, 12:07
Medlem
WeeMans avatar
Vad var det Aftonbladet hade skrivit? Läste i DN att Lagerbäck var arg över nåt.

Sen undrar jag om någon har några bra tips på sidor med nyheter om VM & fotbollslandslaget. Förutom skvallertidningarna som jag inte läser....
Citera
2006-06-03, 12:12
Medlem
icys avatar
Finns vissa saker som överraskar mig, bl.a. att Hysen säger att de som inte kommit till VM är taggade för slå lag som kommit till VM. Att Sverige inte ger 100% kan jag förstå, men hade jag missat VM, hade jag inte velat spela dessa landskamper. Är ju som strö salt i såren. Motivatonen borde ju vara noll, om man är ordinarie i landslaget. Sedan Hysens snack om att han inte är orolig, något som jag tycker de borde vara oroliga för är Zlatan. Killen har inte varit bra sedan i höstas. Skall han helt plötsligt börja spela bra till VM, tycker jag känns lite tveksamt. Hade ju varit en annan sak om han haft en bra säsong i Juventus, men på sistone har han ju varit värdelös.
Citera
2006-06-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Vad var det Aftonbladet hade skrivit? Läste i DN att Lagerbäck var arg över nåt.

Sen undrar jag om någon har några bra tips på sidor med nyheter om VM & fotbollslandslaget. Förutom skvallertidningarna som jag inte läser....

http://www.worldcupblog.org/world-cup-2006/

Där finns det mesta som rör VM.
Citera
2006-06-03, 12:42
Medlem
Vryzass avatar
Tycker inte att Sveriges största problem är huruvida Svensson eller Källström ska spela. Vi kan mycket väl ha VM's sämsta försvar.

Om Lucic säger journalister ständigt att han är en stabil back, alltid på plats och gör sitt jobb = En riktigt dålig fotbollsspelare men säger så för att dölja det faktum att vi inte har någon bättre att tillgå.

Mellberg, antingen är han i riktigt usel form eller så är han slut som landslagsspelare.

Linderoth var katastrofusel igår, men vet inte om vi har något bättre på den positionen. Han är alltid där han ska vara, men snubben blir ju borttrollad i varje situation, och då tänker jag verkligen inte bara på matchen igår.

Högerbacken, ja vi har inte ens någon högerback. Får jag välja säger jag dock Alexandersson, för Nilsson som back är något som platsar på "Comedy Central".

Nej, det svenska försvaret, som varit landslagets signum i jag vet inte hur många år, är katastrofdåligt.

Först hade jag det hela klart för mig:
* Vinst mot Tobago
* Oavgjort mot Paraguay
* Oavgjort mot England
* Ut i åttondelen mot Tyskland

Nu tror jag inte att vi tar oss vidare från gruppspelet.
Citera
2006-06-03, 16:00
Medlem
cecels avatar
england spelar träningsmatch mot Jamaica just nu. 4-0 i halvtid
borde man bli rädd? 2 jamajkanska(?) självmål iofs, men england spelar riktigt bra.
Citera
2006-06-03, 16:02
Medlem
Citat:
england spelar träningsmatch mot Jamaica just nu. 4-0 i halvtid
borde man bli rädd? 2 jamajkanska(?) självmål iofs, men england spelar riktigt bra.

Bara bra. Då tror engelsmännen att de kommer att bli världsmästare och Sverige blir åter underdogs i gruppen. Passar oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in