2023-10-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Janne lever uppenbarligen på möjligheter. Så länge vi har en chans att nå EM tänker han inte avgå.

Är det realistiskt att tro att vi skall kunna utmana Belgien på måndag och till och med vinna (som vi måste göra)?

Allt är möjligt, om man dessutom håller nollan, så ökar chanserna att vinna väsentligt, detta enligt Lagerbäcks filosofi..
Citera
2023-10-13, 20:57
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Utifrån dagens match kan vi nog spika elvan mot Belgien

Olsen
Holm, Lindelöf, Starfelt, Augustinsson
Svanberg, Cajuste, Ekdal, Forsberg
Kulusevski, Gyökeres

Inte för att jag bryr mig om matchen men är Sema skadad?
Citera
2023-10-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Det krävs inte bara en vinst mot Belgien, vi får också hoppas på att Azerbajdzjan och Estland gör mästerliga insatser mot Belgien och Österrike.

Alternativ 1: Österrike vinner kvällens match mot Belgien och det krävs att Sverige vinner alla resterande matcher medan Belgien max tar 1 poäng mot Azerbajdzjan i November. Om vi nitar dit belgarna med fyra måls marginal eller mer kan vi ha råd med att Belgien kryssar mot både Österrike och Azerbajdzjan, låter optimistiskt jag vet.

Alternativ 2: Belgien vinner förstnämnda matchen och det krävs att Sverige som sagt vinner alla resterande matcher medan Österrike max tar 1 poäng. På inbördes möte mot Österrike är det redan kört.

Alternativ 3: Belgien mot Österrike slutar oavgjort och det krävs att Azerbajdzjan vinner mot Belgien för att vi ska gå vidare på deras bekostnad. Vad gäller Österrike måste både Estland och Azerbajdzjan spöa Österrike

Skulle detta vända sig på något vänster förtjänar denna historia en filmatisering av Hollywood, skulle bli en riktigt bra underdog story

Matchen slutade i Belgiens favör och det krävs därmed att Österrike max tar 1 poäng sammanlagt i de 2 sista matcherna mot Azerbajdzjan och Estland.

Nu är avancemanget lika troligt som att jag kommer få träffa Michael Jackson
Citera
2023-10-13, 23:04
Medlem
Om jag har förstått det rätt så är våran match mot Belgien helt meningslös om Österrike vinner mot Azerbajdzjan?
Citera
2023-10-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
Om jag har förstått det rätt så är våran match mot Belgien helt meningslös om Österrike vinner mot Azerbajdzjan?

Helt korrekt. Vinner Österrike mot Azerbajdzjan som spelas parallellt med oss mot Belgien är det skitsamma om vi vinner eller förlorar med 7-0 mot Belgien.

Lika bra att spelare som A. Ekdal, M. Olsson, Nordfeldt, Quaison och kanske även Forsberg tackar för sig redan efter Belgien-matchen. Inte det mest värdiga avslutet, men samtidigt har dessa herrar passerat sina bästa år och har förlorat sina spetsegenskaper som gjorde nytta för landslaget
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2023-10-13 kl. 23:22.
Citera
2023-10-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Matchen slutade i Belgiens favör och det krävs därmed att Österrike max tar 1 poäng sammanlagt i de 2 sista matcherna mot Azerbajdzjan och Estland.

Nu är avancemanget lika troligt som att jag kommer få träffa Michael Jackson

Lagkaptenen Alaba är fortfarande skadad, så förhoppningsvis kan Azerbajdzjan utnyttja detta och vinna matchen..

Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra

Ja, men den är redan "meningslös" för Belgien iom att de blev klara för EM ikväll..
Citera
2023-10-14, 01:41
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Kollar aldrig på allsvensk fotboll, men gillar att följa landslaget. Ser ofta namnet Lucas Bergvall flasha förbi i nyhetsflödet. Noterar att han bara är 17 år. Dundertalang och blivande landslagsspelare? Eller är han mellanmjölk?
Citera
2023-10-14, 02:10
Medlem
allt.o.ingets avatar
Vad är det för pillertrixande man håller på med om man tror att Sverige ska kunna gå till EM? Sånt här höll man inte på med förut. Det är nåt nytt man har börjat med.

1. Dörren stängdes efter förlusten mot Österrike. Även vid seger där hade det förmodligen varit kört.

2. Att Österrike skulle förlora mot azerbadzjan och Estland hade varit en av fotbollens största skrällar.

Är det sånt här svensk fotboll förlitar sig på idag, drömmar och rena fantasier?
Citera
2023-10-14, 11:30
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Kollar aldrig på allsvensk fotboll, men gillar att följa landslaget. Ser ofta namnet Lucas Bergvall flasha förbi i nyhetsflödet. Noterar att han bara är 17 år. Dundertalang och blivande landslagsspelare? Eller är han mellanmjölk?

Lucas Bergvall är definitivt inte mellanmjölk. Han hålls väldigt högt i Europa i sin årskull.

Han har egentligen allting som en central mittfältare ska ha. Dessutom är han lång (186 cm) och kommer säkerligen växa ett par centimeter till och lägga till fysiken i sin arsenal.

Han kommer förmodligen spela i Djurgården fram tills nästa sommar och sedan säljas väldigt dyrt ut i Europa.
Citera
2023-10-14, 12:14
Medlem
Angående Fotbolls-VM 2026 i USA, Kanada och Mexiko, så har Europa 16 st platser jämfört med 13 st vid VM 2022..

Faktum är att segern mot Tjeckien i playoff-spelet till senaste VM hade räckt med de nya reglerna och att "finalen" mot Polen aldrig skulle ha ägt rum..

Det öppnar ändå upp lite för Sverige i VM-kvalet, även om det såklart krävs en enorm nivåhöjning..
Citera
2023-10-14, 12:18
Medlem
Med nuvarande ställning skulle alltså både Azerbajdzjan och Estland få spela play-off till EM i mars. Märkligt system.

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2024_qualifying#Play-offs
Citera
2023-10-14, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Det stämmer inte. Vi kan fortfarande komma förbi Belgien om vi vinner våra tre resterande matcher och Belgien tar max 1 poäng (2 om vi vinner mot Belgien med minst 4 mål).
Nej? 6 + 9 = 15 < 16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in