2022-03-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
så vad händer kommer polen ”vinna”
automatiskt mot ryssland nu och om
vi vinner möter vi dem. Sen om
vi slår dem så går vi vidare eller?

Det ser ut så..

Sverige måste först slå Tjeckien på hemmaplan, i sådana fall blir det bortamatch mot Polen i en helt avgörande match..

Ja, det behövs två raka vinster för att gå till Fotbolls-VM..
Citera
2022-03-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Förloraren i Sverige–Tjeckien lirar träningsmatch mot vinnaren i Wales–Österrike 29 mars

Åh, herregud, den matchen vill man inte uppleva, låter helt avslaget..
Citera
2022-03-21, 19:00
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
"Korder" har alltid ogillat Olsson, med allra största sannolikhet p.g.a. att killen skrev på för AIK istället för IFK Norrköping, annars är det något personligt som ligger bakom..

Haha, varför skulle jag vara sur på att han gick till AIK? Peking var ju aldrig ens ett alternativ. Svårt att klandra honom när Peking aldrig gav honom ett erbjudande. Dessutom är han en skön människa, har inget emot honom som person.

Anledningen till att jag ogillar honom i landslaget är inte jätteknepig - han är kass i landslagsskruden, helt enkelt. Han har god grundteknik och sin patenterade kroppsfint, och detta är uppenbarligen tillräckligt för att förblinda fotbollsanalfabeter. Han är svag fysiskt, dålig i presspelet, hamnar jämt i fel position, slår fler sidledspass än Sidleds-Danne och har noll offensiva ambitioner trots myten om hans "kreativitet" som "nyckel för laget".

Att vi har så pass usel konkurrens på innermittfältet att spelare på hans nivå ändå platsar i truppen är horribelt och landslagets största problem. Någonstans har jag svårt att klaga allt för mycket på Janne för att spela Olsson när ingen av de andra som fått chansen tagit den heller. En spelare som Svanberg är förstås betydligt bättre, men han har inte visat det i landslaget utan varit lika slätstruken och menlös som Olsson. Väldigt synd att inte Seb Larsson ville fortsätta, han är fortfarande landets bästa innermittfältare. Som 37-åring i AIK...
Senast redigerad av Korder 2022-03-21 kl. 19:08.
Citera
2022-03-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haha, varför skulle jag vara sur på att han gick till AIK? Peking var ju aldrig ens ett alternativ. Svårt att klandra honom när Peking aldrig gav honom ett erbjudande. Dessutom är han en skön människa, har inget emot honom som person.

Anledningen till att jag ogillar honom i landslaget är inte jätteknepig - han är kass i landslagsskruden, helt enkelt. Han har god grundteknik och sin patenterade kroppsfint, och detta är uppenbarligen tillräckligt för att förblinda fotbollsanalfabeter. Han är svag fysiskt, dålig i presspelet, hamnar jämt i fel position, slår fler sidledspass än Sidleds-Danne och har noll offensiva ambitioner trots myten om hans "kreativitet" som "nyckel för laget".

Att vi har så pass usel konkurrens på innermittfältet att spelare på hans nivå ändå platsar i truppen är horribelt och landslagets största problem. Någonstans har jag svårt att klaga allt för mycket på Janne för att spela Olsson när ingen av de andra som fått chansen tagit den heller. En spelare som Svanberg är förstås betydligt bättre, men han har inte visat det i landslaget utan varit lika slätstruken och menlös som Olsson. Väldigt synd att inte Seb Larsson ville fortsätta, han är fortfarande landets bästa innermittfältare. Som 37-åring i AIK...

Hade skrivit ett längre inlägg, men det försvann..

OK, då förstår jag. Eftersom du sågat Kristoffer Olsson så otroligt många gånger och verkar hålla på IFK Norrköping (där killen kommer ifrån), så tog jag till slut för givet att det handlade om något annat..
Citera
2022-03-22, 12:06
Medlem
Då har alltså Janne gått ut med att Elanga inte kommer få spela... Olsson och Claesson från start. Fyfan tur att vi möter Tjeckien, men det kommer inte hålla mot Polen det är en sak som är säker.
Citera
2022-03-22, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Då har alltså Janne gått ut med att Elanga inte kommer få spela... Olsson och Claesson från start. Fyfan tur att vi möter Tjeckien, men det kommer inte hålla mot Polen det är en sak som är säker.

Vad menar du? Janne har sagt att Elanga kan vara bra att byta in, men att han med allra största sannolikhet inte kommer starta..

Detta är en väsentlig skillnad..
Citera
2022-03-22, 15:17
Medlem
Citat:
Vad menar du? Janne har sagt att Elanga kan vara bra att byta in, men att han med allra största sannolikhet inte kommer starta..

Detta är en väsentlig skillnad..
Ja det går att diskutera om hur många minuter det blir. Elanga startar/spelar varenda match för United, men vem ska ta hans plats bredvid Isak istället menar du? Ibra är avstängd och resten lirar i lag man inte ens vet vad dem heter
Citera
2022-03-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ja det går att diskutera om hur många minuter det blir. Elanga startar/spelar varenda match för United, men vem ska ta hans plats bredvid Isak istället menar du? Ibra är avstängd och resten lirar i lag man inte ens vet vad dem heter

Kulusevski, antagligen..

Har du aldrig hört talas om Tottenham? Tror de spelade CL-final för något år sedan, om jag inte minns fel

Edit: Dessutom ligger Spurs före United i PL-tabellen, om än knappt..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-03-22 kl. 15:26.
Citera
2022-03-22, 15:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Ibra snor en plats för en yngre anfallare för att vara som en halvledare. Såsom Granen gjorde tidigare.
Är den gamle ett startalternativ då har Sverige inte i VM att göra.
Citera
2022-03-22, 15:59
Medlem
Citat:
Kulusevski, antagligen..

Har du aldrig hört talas om Tottenham? Tror de spelade CL-final för något år sedan, om jag inte minns fel

Edit: Dessutom ligger Spurs före United i PL-tabellen, om än knappt..
Jovisst men Kulusevski ska inte spela anfallare i en 4-4-2 uppställning, han ska vara på högerkanten isåfall så jävla mycket bättre. Speciellt när vi har andra topp anfallare som Elanga och Ibra
Citera
2022-03-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ibra snor en plats för en yngre anfallare för att vara som en halvledare. Såsom Granen gjorde tidigare.
Är den gamle ett startalternativ då har Sverige inte i VM att göra.
Ja vem då förutom Elanga menar du? Hrgota eller Claesson?
Ibra är världsklass fortfarande
Citera
2022-03-22, 16:07
Medlem
Citat:
Jovisst men Kulusevski ska inte spela anfallare i en 4-4-2 uppställning, han ska vara på högerkanten isåfall så jävla mycket bättre. Speciellt när vi har andra topp anfallare

Så kan man se det, men finns frågetecken för hans defensiv i ett 4-4-2, samtidigt som vi är svaga på högerbacken och inte vill lämna den gubben ensam..

Dessutom har Claesson ofta gjort bra ifrån sig i i landslaget, men det är klart att man måste våga ibland också.. Dock förstår jag hur Janne tänker, då han åtminstone vill starta med en balanserad elva..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-03-22 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in