Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
"Korder" har alltid ogillat Olsson, med allra största sannolikhet p.g.a. att killen skrev på för AIK istället för IFK Norrköping, annars är det något personligt som ligger bakom..
Haha, varför skulle jag vara sur på att han gick till AIK? Peking var ju aldrig ens ett alternativ. Svårt att klandra honom när Peking aldrig gav honom ett erbjudande. Dessutom är han en skön människa, har inget emot honom som person.
Anledningen till att jag ogillar honom i landslaget är inte jätteknepig - han är kass i landslagsskruden, helt enkelt. Han har god grundteknik och sin patenterade kroppsfint, och detta är uppenbarligen tillräckligt för att förblinda fotbollsanalfabeter. Han är svag fysiskt, dålig i presspelet, hamnar jämt i fel position, slår fler sidledspass än Sidleds-Danne och har noll offensiva ambitioner trots myten om hans "kreativitet" som "nyckel för laget".
Att vi har så pass usel konkurrens på innermittfältet att spelare på hans nivå ändå platsar i truppen är horribelt och landslagets största problem. Någonstans har jag svårt att klaga allt för mycket på Janne för att spela Olsson när ingen av de andra som fått chansen tagit den heller. En spelare som Svanberg är förstås betydligt bättre, men han har inte visat det i landslaget utan varit lika slätstruken och menlös som Olsson. Väldigt synd att inte Seb Larsson ville fortsätta, han är fortfarande landets bästa innermittfältare. Som 37-åring i AIK...