2021-10-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Varför anser du att han är en betydligt bättre målvakt än Dahlberg just nu?

Jag har inte sett en sekund med Johansson i år, så jag har ingen aning skall väl sägas.

Har kollat på båda två och anser att Johansson är en bättre målvakt, tyckte även han gjorde det bra i Championship trots att hans lag åkte ut.

Men för att sätta fram lite siffror så:

Johansson 6 nollor på 12 matcher, ett fel som lett till mål. 10 mål insläppta.

Dahlberg 2 nollor på 12 matcher, ett fel som lett till mål. 21 mål insläppta.

Jag kanske överdrev lite när jag menade betydligt men kan tycka Johansson borde få chansen också precis som Dahlberg. Sen spelar ju även Dahlberg i ett sämre lag än Johansson vilket såklart leder till mer insläppta mål.
Citera
2021-10-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Har kollat på båda två och anser att Johansson är en bättre målvakt, tyckte även han gjorde det bra i Championship trots att hans lag åkte ut.

Men för att sätta fram lite siffror så:

Johansson 6 nollor på 12 matcher, ett fel som lett till mål. 10 mål insläppta.

Dahlberg 2 nollor på 12 matcher, ett fel som lett till mål. 21 mål insläppta.

Jag kanske överdrev lite när jag menade betydligt men kan tycka Johansson borde få chansen också precis som Dahlberg. Sen spelar ju även Dahlberg i ett sämre lag än Johansson vilket såklart leder till mer insläppta mål.

Ok, har ingen koll på honom.

Jag har ju inte sett något av Johansson men ja, han har troligen ett "lättare" jobb då laget antagligen är bättre på att skydda han och målet och det visar väl statistiken också... t ex Dahlberg har gjort 40 räddningar, Johansson har gjort 21 etc, och så brukar det väl vara, i sämre lag blir målvakten oftast testad mer och får vara mer aktiv för motståndaren skapar fler chanser.
Citera
2021-10-28, 12:35
Medlem
Vilka spelare i modern tid har gjort sämst ifrån sig skulle ni säga? Sett till förväntningar, och att de getts många chanser?

Mina kandidater är:

John Guidetti
Emil Krafth

Guidetti har gjort 29 landskamper, men endast 3 mål på dessa (jag vet, flera landskamper har han endast fått hoppa in i). Han spelade i EM-kvalet senast men såg där fortfarande valpig ut och har aldrig fått det att stämma riktigt.

Emil Krafth har gjort 36 landskamper och lyckas i varje landskamp att vara sämst på plan. Det märktes tydligt när Lustig var avstängd i kvarten mot England 2018 och Sverige tvingades spela Krafth, som var inblandad i bägge baklängesmålen. Har sett bedrövlig ut i VM-kvalet. Sverige måste verkligen få fram någonting bättre.
Citera
2021-10-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vilka spelare i modern tid har gjort sämst ifrån sig skulle ni säga? Sett till förväntningar, och att de getts många chanser?

Mina kandidater är:

John Guidetti
Emil Krafth

Guidetti har gjort 29 landskamper, men endast 3 mål på dessa (jag vet, flera landskamper har han endast fått hoppa in i). Han spelade i EM-kvalet senast men såg där fortfarande valpig ut och har aldrig fått det att stämma riktigt.

Emil Krafth har gjort 36 landskamper och lyckas i varje landskamp att vara sämst på plan. Det märktes tydligt när Lustig var avstängd i kvarten mot England 2018 och Sverige tvingades spela Krafth, som var inblandad i bägge baklängesmålen. Har sett bedrövlig ut i VM-kvalet. Sverige måste verkligen få fram någonting bättre.

Skulle vilja slänga in Mikael Antonsson. Minns tyvärr inte en bra match med honom, VM-kvalet 2014 och EM-kvalet 2016 var han bedrövlig.

Kan slänga in hans kompanjon Per Nilsson i samma veva.
Citera
2021-10-30, 17:31
Medlem
Starfelt blev tvungen att avbryta dagens match på grund av skada, någon som ser matchen om det var något allvarigt?
Citera
2021-10-31, 14:08
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Skulle vilja slänga in Mikael Antonsson. Minns tyvärr inte en bra match med honom, VM-kvalet 2014 och EM-kvalet 2016 var han bedrövlig.

Kan slänga in hans kompanjon Per Nilsson i samma veva.

Så illa var det ändå inte med Antonsson och Nilsson. Dem fick spela ihop under halva kvalet till VM 2014 och gjorde det helt okej under förutsättningarna som Hamrén gav dem.

Hamrén misslyckades totalt med försvaret oavsett vilka som spelade trots att vi på pappret hade flertalet dugliga mittbackar som spelade i de största ligorna under kvalet till VM14 och EM16
Jonas Olsson i Premier League, Nilsson i Bundesliga, Granqvist och Antonsson i serie A samt några unga lovande som exempelvis Jansson, Helander och även Lindelöf vid slutet.
Citera
2021-10-31, 22:10
Medlem
Hur ska det bli om Z ska in i landslaget igen?

Någon av Isak, Zlatan, Kulusevski och Claesson kommer bänkas..
Citera
2021-10-31, 22:54
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inafonalie

Ska Zlatan med så är det som inhoppare.
Citera
2021-11-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ska Zlatan med så är det som inhoppare.
Yes vi måste satsa helt på Isak,kule och de yngre,att de blir så samspelta de kan bli,finns ingen anledning låta Z bli en startspelare när hans karriär är på sista vers,som du säger han kan va med som inhoppare eller typ som Grannen fick i EM,ett stöd till de yngre..
Och detta med spela ihop de yngre på anfallet är viktigt med ett stundande VM,men hade Z kunnat bli en offensiv mittfältare,typ en Forsberg,för man ser Zlatan mer o mer sjunka ner på plan och börja uppspelen,tror jag såg 5-6 såna drag av Zlatan igår väldigt tidigt i matchen.
Men har känsla party Janne har annan plan.,
Citera
2021-11-01, 10:20
Medlem
Citat:

Hur det ska bli? Det ska bli härligt att Sverige kan få lite extra bredd i kvaliten också.

Varför denna ängslighet? Konkurrens är bra
Citera
2021-11-01, 15:58
Medlem
Citat:

Isak, Z och Claesson på kanten och Kulo på bänken. Kulo som inhoppare till Claesson/Z samt Quaison som alternativ till Zlatan när Dejan är på kanten.

Zlatan är 40 bast men fortfarande Sveriges klart bästa spelare något skuggad av Isak.
Citera
2021-11-02, 12:08
Medlem
BarryHeros avatar
Janne Andersson har presenterat den svenska landslagstrupp (26 man) som ska ta sig an Georgien (11 november 2021) och Spanien (14 november 2021) i de två avslutande omgångarna i kvalet till VM 2022:
Målvakter (3):

Robin Olsen
Kristoffer Nordfeldt
Pontus Dahlberg

Backar (8):

Emil Krafth
Daniel Sundgren
Victor Lindelöf
Sebastian Holmén
Joakim Nilsson
Ludwig Augustinsson
Martin Olsson
Alexander Milosevic

Mittfältare (10):

Emil Forsberg
Viktor Claesson
Albin Ekdal
Mattias Svanberg
Jens Cajuste
Kristoffer Olsson
Ken Sema
Jesper Karlsson
Magnus Eriksson
Oscar Lewicki

Anfallare (5):

Alexander Isak
Robin Quaison
Zlatan Ibrahimovic
Dejan Kulusevski
Viktor Gyökeres
Källa: https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2021/11/u21-och-herr-presskonferens/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in